• Anonym (Bedragen)

Otrogen flickvän

Vad tycker folket om otrohet? Är det verkligen möjligt att reparera ett förhållande efter otrohet?

Kom på min flickväns otrohet och inte bara med utan 2st! Världen rasade och gjorde slut kort därefter. När jag ser henne eller tänker på henne nu ser jag bara otrohet och äckel!

Har ju såklart hört par som tagit sig igenom otrohet men tror själv aldrig att jag skulle kunna lita på en sån person igen. Vad har ni för erfarenheter av otroget? För mig är otrohet det absolut värsta man kan utsätta sin partner för och mitt ex var den sista jag trodde det om. Ett riktigt svek som kommer ta tid att kunna lita på någon igen

• Svar på tråden Otrogen flickvän
  • Anonym (Ja)
    molly50 skrev 2019-05-29 08:25:34 följande:
    Jag skulle vilja säga att många otrogna,inte bara kvinnor,skyller ifrån sig när de varit otrogna.
    Män skyller t ex ofta på att deras kvinna inte ger dem tillräckligt med sex,att de inte ställer upp när han vill eller inte ger honom det han vill ha i sängen.
    Så även otrogna män skyller ifrån sig.
    Ja, jag håller med dig att även män söker något eller någon att skylla på.
    Men min erfarenhet är ändå att det ganska ofta finns tydliga skillnader.

Män erkänner oftast att de själva ansvarar för att de tog ett eget beslut att vara otrogen, även om de hävdar ("skyller på") att det även finns andra bidragande orsaker.

Kvinnor vägrar oftare erkänna något eget ansvar, brukar oftare neka till att de har ansvar för att ha fattat ett eget beslut.
    Min erfarenhet är att många ofta har ett behov att förneka inför sig själva. Dessutom har jag ofta iakttagit, inte minst här på FL, att andra kvinnor, väninnor, syster, mor, ofta håller med och "stöttar" den otrogna kvinnan i hennes bortförklaringar. Ofta förekommer uttryck som att otroheten beror på, och är fullt förståelig, att hennes man är en idiot, eller liknande. 
    Det måste väl du också ha lagt märke till?

Även här en tydlig skillnad då jag aldrig iakttagit att andra män, vänner, bror, far skulle hålla med och stötta en man i sådana bortförklaringar. Jag har t ex aldrig sett någon man här på FL skylla sin otrohet på att hans kvinna skulle vara en idiot.

Ja, jag generaliserar.
    Men hävdar med emfas att det trots allt ligger åtminstone något i mina påståenden.
    Det tror jag inte heller att du till 100% kan förneka?
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2019-05-29 10:22:12 följande:
    Jag tillhör då inte den skaran som skyller på den som blir bedragen. Oavsett om den som är otrogen är en kvinna eller en man,
    Alla har ett ansvar för sina egna handlingar.
    Ja det gör du, men qqq menade nog generell och inte bara du.
  • molly50
    Anonym (Ka) skrev 2019-05-29 10:42:26 följande:
    Å andra sidan behöver man bara läsa här på fl att (qqq) har en poäng i sitt påstående.
    Jag har sett lika många män som skyller ifrån sig också,här på FL.
  • molly50
    Anonym (Ja) skrev 2019-05-29 11:04:15 följande:

Män erkänner oftast att de själva ansvarar för att de tog ett eget beslut att vara otrogen, även om de hävdar ("skyller på") att det även finns andra bidragande orsaker.

Kvinnor vägrar oftare erkänna något eget ansvar, brukar oftare neka till att de har ansvar för att ha fattat ett eget beslut.
    Min erfarenhet är att många ofta har ett behov att förneka inför sig själva. Dessutom har jag ofta iakttagit, inte minst här på FL, att andra kvinnor, väninnor, syster, mor, ofta håller med och "stöttar" den otrogna kvinnan i hennes bortförklaringar. Ofta förekommer uttryck som att otroheten beror på, och är fullt förståelig, att hennes man är en idiot, eller liknande. 

Även här en tydlig skillnad då jag aldrig iakttagit att andra män, vänner, bror, far skulle hålla med och stötta en man i sådana bortförklaringar. Jag har t ex aldrig sett någon man här på FL skylla sin otrohet på att hans kvinna skulle vara en idiot.

Ja, jag generaliserar.
    Men hävdar med emfas att det trots allt ligger åtminstone något i mina påståenden.
    Visst har jag lagt märke till det. Men jag har också lagt märke till att män skyller ifrån sig,som jag skrev ovan.
    Och inte sällan så har de vänner som hjälper dem att ljuga om deras otrohet.
    Så jag tror inte att det är överhängande åt något håll utan att många som är otrogna ofta skyller ifrån sig. Oavsett kön.
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2019-05-29 13:32:29 följande:
    Ja det gör du, men qqq menade nog generell och inte bara du.
    Det tror jag också,att det var generellt menat.
    Men man kan ju ändå svara om man inte delar uppfattning.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ja) skrev 2019-05-29 11:04:15 följande:

Ja, jag generaliserar.
    Håller med, speciellt om man lägger fram det som att man blev kär, då är det betydligt mer accepterat.

Jag träffade en kille på krogen och så gick vi hem till honom och hade sex, bara för att jag kände för det..... inte lika accepterat

Jag blev kär i en kollega och efter ett tags dansande runt gröten så har vi haft sex dagligen... betydligt mer accepterat för hon vart ju käääär ju, och det fattar väl alla att är man kär så kan man inte kontrollera sig, dessutom är det förmodligen hennes killes fel att hon öht blev kär i kollegan eftersom han inte bekräftade henne tillräckligt. Egentligen är det henne det är synd om, ofattbart att hon stått ut så länge...osv...osv
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2019-05-29 13:43:48 följande:
    Det tror jag också,att det var generellt menat.
    Men man kan ju ändå svara om man inte delar uppfattning.
    Så du håller inte alls med det qqq tog upp?
  • Anonym (Ka)
    molly50 skrev 2019-05-29 13:39:21 följande:
    Jag har sett lika många män som skyller ifrån sig också,här på FL.
    Säkert, men det är en annan ton från det egna könet om det är kvinnor vi snackar om. Hos män är det oftast bristen av sex, hos kvinnor kan det vara allt möjligt som brister.
    Det känns vanligare också (utan att veta) att kvinnor oftare finner sin otrohet på jobbet.
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2019-05-29 13:45:26 följande:
    Så du håller inte alls med det qqq tog upp?
    Jo,delvis. Men inte att det enbart är kvinnor som skyller ifrån sig. Det finns många män som gör det också.
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2019-05-29 13:42:15 följande:
    Visst har jag lagt märke till det. Men jag har också lagt märke till att män skyller ifrån sig,som jag skrev ovan.
    Och inte sällan så har de vänner som hjälper dem att ljuga om deras otrohet.
    Så jag tror inte att det är överhängande åt något håll utan att många som är otrogna ofta skyller ifrån sig. Oavsett kön.
    Det håller jag iof med dig om, skylla ifrån sig är alla otrogna experter på.

Men jag tycker däremot det är stor skillnad på hur de bemöts av omgivningen. Jag tycker kvinnor får betydligt mer förståelse av andra kvinnor än vad män får av samma kvinnor. Och det är inte ovanligt att man alltid vinklar det lite åt att mannen som blev bedragen hade nog ett finger med i spelet ändå... vilken man inte gör när det är en kvinna som blivit bedragen, då är det solklart vem som öär boven i dramat. 
Svar på tråden Otrogen flickvän