molly50 skrev 2019-05-29 08:25:34 följande:
Jag skulle vilja säga att många otrogna,inte bara kvinnor,skyller ifrån sig när de varit otrogna.
Män skyller t ex ofta på att deras kvinna inte ger dem tillräckligt med sex,att de inte ställer upp när han vill eller inte ger honom det han vill ha i sängen.
Så även otrogna män skyller ifrån sig.
Ja, jag håller med dig att även män söker något eller någon att skylla på.
Men min erfarenhet är ändå att det ganska ofta finns tydliga skillnader.
Män erkänner oftast att de själva ansvarar för att de tog ett eget beslut att vara otrogen, även om de hävdar ("skyller på") att det även finns andra bidragande orsaker.
Kvinnor vägrar oftare erkänna något eget ansvar, brukar oftare neka till att de har ansvar för att ha fattat ett eget beslut.
Min erfarenhet är att många ofta har ett behov att förneka inför sig själva. Dessutom har jag ofta iakttagit, inte minst här på FL, att andra kvinnor, väninnor, syster, mor, ofta håller med och "stöttar" den otrogna kvinnan i hennes bortförklaringar. Ofta förekommer uttryck som att otroheten beror på, och är fullt förståelig, att hennes man är en idiot, eller liknande.
Det måste väl du också ha lagt märke till?
Även här en tydlig skillnad då jag aldrig iakttagit att andra män, vänner, bror, far skulle hålla med och stötta en man i sådana bortförklaringar. Jag har t ex aldrig sett någon man här på FL skylla sin otrohet på att hans kvinna skulle vara en idiot.
Ja, jag generaliserar.
Men hävdar med emfas att det trots allt ligger åtminstone något i mina påståenden.
Det tror jag inte heller att du till 100% kan förneka?