• Anonym (A)

Otrogen mot min man

Jag har aldrig varit otrogen mot någon av mina pojkvänne regler mot min man. Jag har fram tills nyligen aldrig förstått att man kan göra så när man har investerar länge i en relation och har barn och byggt ett helt liv tillsammans med sin man.

MEN Efter flera flera år av alla möjliga försök till att få ett bättre sexliv så gav jag till slut upp.

Han vill knappt tungkyssa mig eller pussa mig på halsen, nacken, han har nästan slutat att kyssa mina bröst, klämmer de endast, han har helt å hållet slutat ge mig oralaex ( för ca 10år sen sa han att han tycker inte om oralsex) och i protest så slutade jag också ge honom oralsex fast jag ibland har längtat till att ge honom det. Han har inte bett om det heller. Vårt sexliv har mer eller mindre bestått av in o ut och that?s it i missionären eller att jag rider honom. Han är så nöjd med vårt sexliv när jag tar upp hur jag önskade att det vore, medans en del av mig längtar till det lekfulla, lustfyllda, passionerade sexet som jag hade med mitt ex. Jag har gjort allt som har stått i min makt för att piffa upp vårt sexliv eller få honom att ge mig njutning genom mer smekningar mm, men utan resultat.

Han vill absolut inte att jag ska ha någon annan och varken jag eller han kan lämna varandra.

Vi har varit tillsammans alldeles för länge...

Idag gav jag upp och lusten tog över moralen. Jag har den senaste månaden känt mig attraherad av en annan man i min närhet och idag träffades vi och vi hade en timme utan att bli störda. I en timme blev jag passionerad kysst och smekt och jag njöt av att han njöt av mig. Jag borde ha dåligt samvete, men tyvärr så känner jag ännu mer frustration över det dåliga sexlivet som jag har med min annars så underbara man.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget mer än att lätta på hjärtat och kanske höra andra som har varit i samma sits.

• Svar på tråden Otrogen mot min man
  • Sgtwolf
    Anonym (ww) skrev 2019-06-05 10:52:04 följande:

Om din partner är otrogen så är det alltså ett bevis på styrka?

Är det starkt att skita i barnen och partnern? Jag ser det bara som egoistiskt.

Ja hon skulle vara stark som tagit det steget.

Om det i sin tur gör henne mer tillfreds, glad och tex får ökad lust till mig eller ger mig mer variationsrik sex.

Då blir vi alla vinnare. Jag blir mer sedd och får bättre sex, frun är gladare och mer nöjd i sitt liv.

Det ger ju att barnen får glada föräldrar som har mer ork att se dom.

Då är det ju win-win för alla.

Annat är det om hon pga sin affär prioriterar bort sex med mig och engagemang med barnen. Då blir det naturligtvis som du säger.
  • Anonym (Prova)
    Anonym (A) skrev 2019-06-05 00:20:12 följande:

Vad tycker du jag ska göra? Lämna honom? Är det bättre alternativ att splittra familjen och barnens trygghet? Jag kanske kommer att lämna honom när barnen har flyttat hemifrån, men inte nu. Jag vet att det jag gjort är för jävligt mot honom, men jag har under vårt äktenskap anpassat mig så mycket efter honom...

Jag tycker du ska prova ha sex på riktigt med honom. Då vet du om du vill fortsätta med honom eller ha en älskare alls. Men vill du bara ha sex med honom är du kär också? Är han kär eller bara kåt nu när tillfället med dig dök upp?

Vill han ha sex på riktigt med dig? Det kanske räckte med grovhångel för honom. Då menar jag moraliskt sett då han har fru och två barn. Han kanske är trogen annars precis som du.

Om ni bor grannar i ett villaområde så är det alltid någon som ser och anar till slut. Rykten sprids alltid snabbare än något annat. Då blir det en massa baktal och hålla god min osv. Stämpel sätts direkt. Folk börjar undvika osv. I en stad är det lättare men även där har grannarna koll. Lättast med hotell. Där är man anonym. Men ni kanske umgås privat också och då är det lättare att undvika upptäckt.
  • Anonym (man)
    Sgtwolf skrev 2019-06-05 10:42:01 följande:
    Skippa snacket om svaga människor. Oftast är de som är otrogna, starka människor som inte förlitar sig till vad andra tycker utan går sin egen väg.

Svag är man om man gnäller på de som vågar att göra det man själv inte törs och snällt bara följer normen för att slippa ev konflikter.

Är du en sån svag person?
    Skitsnack, hur fan får du att smyga runt bakom ryggen istället för att att en konflikt och stå för det man vill att vara detsamma som att vara stark?

Att gå sin egen väg är inte i sig självt bevis på styrka,. det finns många vägar man kan gå. Att ta den vägen som är lättast för en själv men som innebär skit för andra är absolut inget bevis på styrka. Att undvika att svika och ljuga och stå för vad man vill och gör TROTTS att det är svårare än att smita ut bakvägen är däremot betydligt starkare. Så ja, faktisk otrohet ÄR ett tecken på svaghet.

Svaghet för att man...

1) Hellre smyger bakom ryggen istället för att ta upp fajten för vad man vill
    2) Hellre smyger bakom ryggen istället för bryta upp om om man inte kan enas om en lösning
    3) Hellre smyger bakom ryggen så att ens partner inte inte vet vad som sker och inte får en chans att välja om hen vill vara kvar i förhållandet.
    4( Hellre smyger bakom ryggen så att man i lugn och ro kan bida sin tid och söka sig något nytt utan och låta sin partner tro att man vill vara kvar i förhållandet.

Om du på allvar tror att den sortens beteende är bevis på styrka så är har du nog total missförstått begreppet styrka.
  • Anonym (Esme)
    Anonym (man) skrev 2019-06-05 11:45:29 följande:
    Skitsnack, hur fan får du att smyga runt bakom ryggen istället för att att en konflikt och stå för det man vill att vara detsamma som att vara stark?

Att gå sin egen väg är inte i sig självt bevis på styrka,. det finns många vägar man kan gå. Att ta den vägen som är lättast för en själv men som innebär skit för andra är absolut inget bevis på styrka. Att undvika att svika och ljuga och stå för vad man vill och gör TROTTS att det är svårare än att smita ut bakvägen är däremot betydligt starkare. Så ja, faktisk otrohet ÄR ett tecken på svaghet.

Svaghet för att man...

2) Hellre smyger bakom ryggen istället för bryta upp om om man inte kan enas om en lösning
    3) Hellre smyger bakom ryggen så att ens partner inte inte vet vad som sker och inte får en chans att välja om hen vill vara kvar i förhållandet.
    4( Hellre smyger bakom ryggen så att man i lugn och ro kan bida sin tid och söka sig något nytt utan och låta sin partner tro att man vill vara kvar i förhållandet.

Om du på allvar tror att den sortens beteende är bevis på styrka så är har du nog total missförstått begreppet styrka.

Precis!

Styrka är naturligtvis att våga tala om att man är missnöjd och inte tänker fortsätta leva olycklig. Att våga ställa ultimatum om att få ha en älskare/älskarinna, öppet förhållande eller skiljas om det inte finns ett annat val.

Att gå bakom ryggen, smyga och ljuga är naturligtvis fegt. Det är sånt man gjorde mot sina föräldrar när man var yngre och inte vågade tala om att man gjort något dumt. Hur skulle det kunna vara starkt att inte våga involvera sin partner i sina planer? Naturligtvis handlar det om att man är feg och rädd att man ska bli ensam om man ställer ett sådant ultimatum. Det är inget annat än fegt, missunnsamt och elakt. 

Det fräckaste av allt är att använda barnen som ett argument mot att kunna göra vad man själv känner för. Om man nu tycker så synd om sina barn varför väljer man att sätta sig i en sådan situation? Ifall barnen är så¨viktiga och betydelsefulla kan man väl se till att hålla sig tills man separerat? Det är inte så svårt att förstå att barnen bara är ett svepskäl till att få äta kakan och behålla den. Jag var nämligen själv ett sådant barn som min mor var så snäll mot, att hon var tvungen att vara otrogen flera gånger för att stå ut med att stanna med min pappa. 
    För min skull...Kräks

Jag har bara en sak att säga om sådana människor. Fega, konflikträdda egoister.

• Sgtwolf
    Anonym (man) skrev 2019-06-05 11:45:29 följande:

Svaghet för att man...

Du har helt rätt. Om man utgår från dina värderingar och normer. Du har all rätt att tycka precis så och leva efter det du tror på.

1 är inget motsatsförhållande. Du kan ha en öppen "strid" och ändå inte redogöra för allt du gör för din partner.

2 om det mesta är fantastiskt varför bryta upp för en grej som man inte delar? Vill partnern inte vara med på just den grejen som kanske är rätt viktig för dig. Då kanske alla mår bättre av att du gör den grejen utan att partnern är med.

3 partnern har ju alla möjligheter att själv bryta upp när helst den vill. Är relationen bra så varför bryta?

4 man kanske vill ha kvar förhållandet och trivs i det men vill göra något som partnern inte vill. Vill jag klättra i berg och hon vill dyka. Varför ska man lämna istället för att jag åker och klättrar ibland och hon åker och dyker

Styrka är att välja sin egen väg. Glädjas åt andra när dom är lyckliga och gör det som fungerar för dom.

Svaghet är att låta sig provoceras över att andra lever sina liv som dom vill och är nöjda med det. Det är tom småaktigt, vekt, ful och inte minst svagt att försöka pracka på andra sina normer och få dom att leva så som du vill.

Jag är jätte glad för din skull att du kan leva efter dina normer och att du är nöjd med dina värderingar och sätt att leva. Även om jag inte delar dina värderingar och inte tänker leva efter dom. Men är du glad över ditt liv så är jag glad för din skull, det är härligt att du är lycklig och nöjd.
  • Anonym (D)
    Anonym (A) skrev 2019-06-01 22:36:18 följande:

Jag har aldrig varit otrogen mot någon av mina pojkvänne regler mot min man. Jag har fram tills nyligen aldrig förstått att man kan göra så när man har investerar länge i en relation och har barn och byggt ett helt liv tillsammans med sin man.

MEN Efter flera flera år av alla möjliga försök till att få ett bättre sexliv så gav jag till slut upp.

Han vill knappt tungkyssa mig eller pussa mig på halsen, nacken, han har nästan slutat att kyssa mina bröst, klämmer de endast, han har helt å hållet slutat ge mig oralaex ( för ca 10år sen sa han att han tycker inte om oralsex) och i protest så slutade jag också ge honom oralsex fast jag ibland har längtat till att ge honom det. Han har inte bett om det heller. Vårt sexliv har mer eller mindre bestått av in o ut och that?s it i missionären eller att jag rider honom. Han är så nöjd med vårt sexliv när jag tar upp hur jag önskade att det vore, medans en del av mig längtar till det lekfulla, lustfyllda, passionerade sexet som jag hade med mitt ex. Jag har gjort allt som har stått i min makt för att piffa upp vårt sexliv eller få honom att ge mig njutning genom mer smekningar mm, men utan resultat.

Han vill absolut inte att jag ska ha någon annan och varken jag eller han kan lämna varandra.

Vi har varit tillsammans alldeles för länge...

Idag gav jag upp och lusten tog över moralen. Jag har den senaste månaden känt mig attraherad av en annan man i min närhet och idag träffades vi och vi hade en timme utan att bli störda. I en timme blev jag passionerad kysst och smekt och jag njöt av att han njöt av mig. Jag borde ha dåligt samvete, men tyvärr så känner jag ännu mer frustration över det dåliga sexlivet som jag har med min annars så underbara man.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget mer än att lätta på hjärtat och kanske höra andra som har varit i samma sits.

Jag förstår precis. Hela mitt liv har jag kategoriskt dömt otrogna människor. Jag känner mig mer ödmjuk nu. Jag har varit gift i många år och har flera barn tillsammans med en man som är min bästa vän och livskamrat. I vår relation finns liksom andra relationer saker som inte fungerar bra. Jag har tex många gånger berättat för min man att jag behöver närhet. Det var flera år sedan jag fick ovillkorad närhet. Sex har vi men det är alltid på hans villkor och hans tillfredställelse som det handlar om. Han är nöjd när han fått det han vill ha på sitt sätt och när han vill det vilket är pressande och fruktansvärt avtändande för mig. Detta har sagt till honom många gånger. Med tiden har detta lett till att jag inte alls tänder på honom. Våra samtal leder ingenstans. Eftersom vi har ett bra liv i övrigt har jag länge trott och tänkt att det var barnen och vardagen och att jag helt enkelt är en person som inte njuter av sex och kanske inte behöver så mycket sex. Jag ställer upp på sex för att det är enklast att inte bråka om det och för att jag tror att det är viktigt för relationen.

För ca 2 år sedan hamnade jag av en slump i en position som innebär kontakter med en person som jag direkt blev oerhört attraherad av. I 1,5 års tid stod jag emot attraktionen. Under våren insåg jag att det kommer inte gå tänka bort denna man. Det var inte planerat och det var inte meningen men det ena ledde till det andra och vi är sen en tid otrogna mot våra respektive. Han ger sig hän min njutning lika mycket som jag ger mig hän hans och plötsligt är sex njutningsfullt. Jag har insett att det inte är min lust det är fel på utan felet ligger i sexlivet med min totalt oförstående man.

Varken jag eller min älskare har några planer på att lämna våra respektive. För första gången i livet har jag börjat tänkt att detta kanske blir en sak som på sikt får mig att lämna min man men just nu är barnen för små och vi är bra team i vardagen så jag har ingen lust att ändra på det. Livet är för kort och jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte tar chansen. Sen får folk tycka vad de vill, TS. De lever inte våra liv. Jag tänker att det är rätt så oproblematiskt om detta skötts snyggt. Min man mår inte dåligt av det han inte vet. Jag skadar min familj om detta kommer fram. Det finns förstås en risk för det. Men hur den risken bör värderas kan ingen annan än jag ta ställning till. Folk får tycka vad de vill. Det är mitt liv och mitt val. Gör det som känns rätt för dig. Vill du träffa mannen gör det. Sköt det snyggt och se till att risken att ni blir upptäckta är så liten som möjlig. Jag kommer aldrig igen se så svart och vitt på detta med otrohet.
  • Anonym (X)
    Anonym (D) skrev 2019-06-05 20:27:55 följande:

Jag förstår precis. Hela mitt liv har jag kategoriskt dömt otrogna människor. Jag känner mig mer ödmjuk nu. Jag har varit gift i många år och har flera barn tillsammans med en man som är min bästa vän och livskamrat. I vår relation finns liksom andra relationer saker som inte fungerar bra. Jag har tex många gånger berättat för min man att jag behöver närhet. Det var flera år sedan jag fick ovillkorad närhet. Sex har vi men det är alltid på hans villkor och hans tillfredställelse som det handlar om. Han är nöjd när han fått det han vill ha på sitt sätt och när han vill det vilket är pressande och fruktansvärt avtändande för mig. Detta har sagt till honom många gånger. Med tiden har detta lett till att jag inte alls tänder på honom. Våra samtal leder ingenstans. Eftersom vi har ett bra liv i övrigt har jag länge trott och tänkt att det var barnen och vardagen och att jag helt enkelt är en person som inte njuter av sex och kanske inte behöver så mycket sex. Jag ställer upp på sex för att det är enklast att inte bråka om det och för att jag tror att det är viktigt för relationen.

För ca 2 år sedan hamnade jag av en slump i en position som innebär kontakter med en person som jag direkt blev oerhört attraherad av. I 1,5 års tid stod jag emot attraktionen. Under våren insåg jag att det kommer inte gå tänka bort denna man. Det var inte planerat och det var inte meningen men det ena ledde till det andra och vi är sen en tid otrogna mot våra respektive. Han ger sig hän min njutning lika mycket som jag ger mig hän hans och plötsligt är sex njutningsfullt. Jag har insett att det inte är min lust det är fel på utan felet ligger i sexlivet med min totalt oförstående man.

Varken jag eller min älskare har några planer på att lämna våra respektive. För första gången i livet har jag börjat tänkt att detta kanske blir en sak som på sikt får mig att lämna min man men just nu är barnen för små och vi är bra team i vardagen så jag har ingen lust att ändra på det. Livet är för kort och jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte tar chansen. Sen får folk tycka vad de vill, TS. De lever inte våra liv. Jag tänker att det är rätt så oproblematiskt om detta skötts snyggt. Min man mår inte dåligt av det han inte vet. Jag skadar min familj om detta kommer fram. Det finns förstås en risk för det. Men hur den risken bör värderas kan ingen annan än jag ta ställning till. Folk får tycka vad de vill. Det är mitt liv och mitt val. Gör det som känns rätt för dig. Vill du träffa mannen gör det. Sköt det snyggt och se till att risken att ni blir upptäckta är så liten som möjlig. Jag kommer aldrig igen se så svart och vitt på detta med otrohet.

Åh herregud vad du är förlorad... för guds skull, prata med din man, stå för vad du har gjort, var ärlig med allt och låt honom ta ställning till om han vill fortsätta sitt äktenskap med dig!

Sanningen kommer alltid fram förr eller senare!
  • Anonym (Mhm...)
    Sgtwolf skrev 2019-06-05 10:42:01 följande:

Skippa snacket om svaga människor. Oftast är de som är otrogna, starka människor som inte förlitar sig till vad andra tycker utan går sin egen väg.

Svag är man om man gnäller på de som vågar att göra det man själv inte törs och snällt bara följer normen för att slippa ev konflikter.

Är du en sån svag person?

Oh ja, absolut... Lite källor på det, tack.
  • Anonym (A)

Jag har i över 15års tid pratat med min man om att jag vill ha mer närhet och smekningar och inte bara pure sex. Det spelar ingen roll hur mycket jag har tagit över vårt sexliv genom att ta hans händer och visa eller genom att vara dominant och visa hur jag vill. Jag har gråtit och hotat och bett och pratat om hur mycket jag längtar mer efter honom utan att pressa. Det spelar ingen roll hur mycket jag har sex strejkat eller gjort deal om schema. Inget har hjälpt! Senast sa jag till honom att du ger mig inget annat val än att längta efter att ha älskare vid sidan om. Han ställde sig förstås oförstående till det och tycker att vi har det så fint ihop och han älskar mig så mycket. Vi har så fina barn och fin relation. För honom är sex inte så viktigt! Jag anpassade mig efter honom men tror inte jag orkar mer. Han kan vara utan sex i 1-2 månader om inte jag närmar mig honom.

Men jag mår såklart inte så bra av att gå bakom ryggen på min man men jag har inte dåligt samvete efter den första händelsen. Tvärtom så njöt jag av att se hur en annan man njöt av hela min kropp. Precis vad jag har saknat och som jag trodde att jag kunde vara utan och har varit utan i över 15år- beröring, lekfullhet, lust, passion...!

Jag vill inte lämna min man, men jag tycker att jag har gjort allt som står i min makt för att kunna förändra vår situation utan resultat.

• Anonym (A)
    Anonym (D) skrev 2019-06-05 20:27:55 följande:

Tack för att du delade din berättelse. Jag var tvungen att dubbelkolla om det var jag som hade skrivit inlägget. Du beskrev så bra med andra ord.

Hur ser sexlivet ut mellan dig och din man nu? Är det sämre eller oförändrat?
Svar på tråden Otrogen mot min man