• Anonym (A)

Otrogen mot min man

Jag har aldrig varit otrogen mot någon av mina pojkvänne regler mot min man. Jag har fram tills nyligen aldrig förstått att man kan göra så när man har investerar länge i en relation och har barn och byggt ett helt liv tillsammans med sin man.

MEN Efter flera flera år av alla möjliga försök till att få ett bättre sexliv så gav jag till slut upp.

Han vill knappt tungkyssa mig eller pussa mig på halsen, nacken, han har nästan slutat att kyssa mina bröst, klämmer de endast, han har helt å hållet slutat ge mig oralaex ( för ca 10år sen sa han att han tycker inte om oralsex) och i protest så slutade jag också ge honom oralsex fast jag ibland har längtat till att ge honom det. Han har inte bett om det heller. Vårt sexliv har mer eller mindre bestått av in o ut och that?s it i missionären eller att jag rider honom. Han är så nöjd med vårt sexliv när jag tar upp hur jag önskade att det vore, medans en del av mig längtar till det lekfulla, lustfyllda, passionerade sexet som jag hade med mitt ex. Jag har gjort allt som har stått i min makt för att piffa upp vårt sexliv eller få honom att ge mig njutning genom mer smekningar mm, men utan resultat.

Han vill absolut inte att jag ska ha någon annan och varken jag eller han kan lämna varandra.

Vi har varit tillsammans alldeles för länge...

Idag gav jag upp och lusten tog över moralen. Jag har den senaste månaden känt mig attraherad av en annan man i min närhet och idag träffades vi och vi hade en timme utan att bli störda. I en timme blev jag passionerad kysst och smekt och jag njöt av att han njöt av mig. Jag borde ha dåligt samvete, men tyvärr så känner jag ännu mer frustration över det dåliga sexlivet som jag har med min annars så underbara man.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget mer än att lätta på hjärtat och kanske höra andra som har varit i samma sits.

• Svar på tråden Otrogen mot min man
  • Sgtwolf
    Anonym (man) skrev 2019-06-06 16:33:09 följande:

Du kan väl bolla dina "teorier" med din partner och se vad han/hon tycker? Jag menar att sitta och dilla på forum när man ändå vet att det aldrig skulle gå hem i verkligheten är ju som att kissa i byxan, det värmer gott en stund men sen blir det kallt och luktar illa.

Min självbild mår alldeles utmärkt eftersom jag till skillnad från dig inte har något behov av att koka ihop löjliga fantasivärldar utan kan stå för mina åsikter både här och hemma.

Jag lever i verkligheten. Statistiskt enl bla en studie publicerad i Metro(googla)

Har upp mot 50% av befolkningen varit otrogna av en eller anledning.

Rätt eller fel enl personliga moralkompasser. Men det är fakta. Är du den trogna så är det rätt låga odds på att din partner varit otrogen.

Nu har jag ingen aning om vem du är. Men jag kan garantera att du aldrig varit närvarande i mina samtal med min livskamrat. Dom för jag på tu man hand.

Vet att vissa gillar att kissa i byxan. Så jag dömer inte dig för de böjelser som du ser som trevliga.

Om jag accepterar och fortsätter vårt liv även om frun haft ett äventyr. Eller tvärt om. Borde inte provocera stabila och självsäkra människor på det sätt som du låter dig provoceras. Så jo här är du den svaga, vill säga mycket svaga. Som har sånt kontrollbehov över din partner så hen inte får göra sånt som hen mår bra och stärks av......
  • Anonym (man)
    Sgtwolf skrev 2019-06-06 19:42:03 följande:

Jag lever i verkligheten. Statistiskt enl bla en studie publicerad i Metro(googla)

Rätt eller fel enl personliga moralkompasser. Men det är fakta. Är du den trogna så är det rätt låga odds på att din partner varit otrogen.

Nu har jag ingen aning om vem du är. Men jag kan garantera att du aldrig varit närvarande i mina samtal med min livskamrat. Dom för jag på tu man hand.

Vet att vissa gillar att kissa i byxan. Så jag dömer inte dig för de böjelser som du ser som trevliga.

Om jag accepterar och fortsätter vårt liv även om frun haft ett äventyr. Eller tvärt om. Borde inte provocera stabila och självsäkra människor på det sätt som du låter dig provoceras. Så jo här är du den svaga, vill säga mycket svaga. Som har sånt kontrollbehov över din partner så hen inte får göra sånt som hen mår bra och stärks av......

Yada yada yada...mer bizarra argument men bolla det med din partner vill inte göra...undrar varför? Vad är du rädd för? Om dina aegument är så bra som du säger borde väl din partner hålla med dig eller hur?

Nope moral är inte något var och en hittar på som det passar dem för tillfället. Det kallas för nyttromoral och är något helt annat. Oavsett vad man anser sig ha för värderingar så finns det oftast gemensamma gränser för ett förhållande som man inte kan skita i för att man kände för det. I så fall har man lurat sin partner att tro att man har liknande värderingar när man satte upp gränserna och så gör man tvärtom i smyg. Och det är ytterst fegt. Vuxna människor borde kunna stå för sina värderingar inför sin psrtner.
  • Anonym (Esme)
    Sgtwolf skrev 2019-06-06 19:42:03 följande:

Så om jag mår bra och stärks av att ha oskyddat sex med andra så ska min partner inte lägga sig i för han äger inte mig? Om jag mår bra av att använda upp min ekonomi till annat än våra gemensamma räkningar så ska han bara vara tyst för han äger inte mig? 

En sak jag ofta undrar när dessa ägandefrågor kommer upp är vad det är för mening med att vara ett par om man ändå inte har något som binder en till den andre, förutom att springa och ljuga bakom ryggen på varandra? 

Vad är det svåra i att göra en överenskommelse från början om att ha ett öppet förhållande istället för att ljuga och svika sin partner? Om man ändå har synsättet att den andra ska få ha sex med vem den vill. Vad är då meningen med att ljuga och hymla om saken? Bara för att man inte äger varandra..har man då per automatik rätt att svika, ljuga och kränka sin partner?

Du äger inte dina vänner heller...men accepterar de verkligen att du behandlar dem så?

• Anonym (moralgubben)

Ja du Sgtwolf. Hitler och Stalin var ju killar i din smak. De vågade gå sin egen väg.
    Brydde sig inte i vad andra tänkte.
    Och du Man. Jag har set hur du enträget försöker få försöker få de otrogna att förstå. Men de kan inte. Det är det som är skillnaden. De säger att de försökt allt. Ja mycket men inte det svåra. Att stå upp för sig själva och ta striden med sin partner. Att våga berätta att de inte vill fortsätta relationen som den är nu. Att visa för sina barn att det är viktigt att säga ifrån. Istället lär de sina barn att lura sig igenom relationer.Ponera att någon av deras barn kommer om tio år och frågar dem till råds. Jag är tillsammans med X men är sugen på Y är det ok att köra dubbelt?Vad tror du de svarar?
    Möjligen har de mycket att förlora. Ekonomi, social ställning, barn varannan vecka osv.
    Att göra fel någon gång kan vi alla göra. Men att planera och fortsätta tyder på alternativ moral. Nyttomoral. Som Sgtwolf säger göra det som är bäst for mig.
    Någon kallade det kärlek utan hjärta. Vilket jag tycker stämmer.

• Sgtwolf
    Anonym (man) skrev 2019-06-06 21:59:18 följande:

Yada yada yada...mer bizarra argument men bolla det med din partner vill inte göra...undrar varför? Vad är du rädd för? Om dina aegument är så bra som du säger borde väl din partner hålla med dig eller hur?

Nope moral är inte något var och en hittar på som det passar dem för tillfället. Det kallas för nyttromoral och är något helt annat. Oavsett vad man anser sig ha för värderingar så finns det oftast gemensamma gränser för ett förhållande som man inte kan skita i för att man kände för det. I så fall har man lurat sin partner att tro att man har liknande värderingar när man satte upp gränserna och så gör man tvärtom i smyg. Och det är ytterst fegt. Vuxna människor borde kunna stå för sina värderingar inför sin psrtner.

Som sagt. Tvivlar stark på att du närvarat vid något av min förtroliga samtal inom äktenskapet. Dessa sker på tu man hand. Men det verkar helt klart som du använder dig själv som någon slags norm där du har livlig fantasi och tillskriver andra epitet och tyckanden som eg säger mer om dig än de du försöker mästra.

Moral och värderingar är inget statisk påbud som gäller alla. Den moral du står för är bara din och ingen annans. Sen kan möta människor som har en moral och värderingar som är rätt lika din. Men din moral och värderingar är på intet sätt något allmänngiltigt som gäller för alla.

Du verkar inte bara rädd, svag, otrygg och patetisk, du upp visar även prov på storhetsvansinne eller narcissism när du utgår från dig själv som bättre än alla andra människor där tycker alla är svaga om dom inte delar din syn på livet och relationer.

Gissar faktiskt på att du lever ensam för jag tror inte det finns någon som skulle stå ut med att leva med dina dikterande villkor.
  • Anonym (man)
    Sgtwolf skrev 2019-06-07 00:00:47 följande:
    Som sagt. Tvivlar stark på att du närvarat vid något av min förtroliga samtal inom äktenskapet. Dessa sker på tu man hand. Men det verkar helt klart som du använder dig själv som någon slags norm där du har livlig fantasi och tillskriver andra epitet och tyckanden som eg säger mer om dig än de du försöker mästra.

Moral och värderingar är inget statisk påbud som gäller alla. Den moral du står för är bara din och ingen annans. Sen kan möta människor som har en moral och värderingar som är rätt lika din. Men din moral och värderingar är på intet sätt något allmänngiltigt som gäller för alla.

Du verkar inte bara rädd, svag, otrygg och patetisk, du upp visar även prov på storhetsvansinne eller narcissism när du utgår från dig själv som bättre än alla andra människor där tycker alla är svaga om dom inte delar din syn på livet och relationer.

Gissar faktiskt på att du lever ensam för jag tror inte det finns någon som skulle stå ut med att leva med dina dikterande villkor.
    Det är väl bara och sätta dina teorier på prov på din partner? Då får du svart på vitt om de stämmer...eller hur?
  • Anonym (man)
    Anonym (moralgubben) skrev 2019-06-06 22:52:49 följande:

Ja du Sgtwolf. Hitler och Stalin var ju killar i din smak. De vågade gå sin egen väg.
    Och du Man. Jag har set hur du enträget försöker få försöker få de otrogna att förstå. Men de kan inte. Det är det som är skillnaden. De säger att de försökt allt. Ja mycket men inte det svåra. Att stå upp för sig själva och ta striden med sin partner. Att våga berätta att de inte vill fortsätta relationen som den är nu. Att visa för sina barn att det är viktigt att säga ifrån. Istället lär de sina barn att lura sig igenom relationer.Ponera att någon av deras barn kommer om tio år och frågar dem till råds. Jag är tillsammans med X men är sugen på Y är det ok att köra dubbelt?Vad tror du de svarar?
    Möjligen har de mycket att förlora. Ekonomi, social ställning, barn varannan vecka osv.
    Att göra fel någon gång kan vi alla göra. Men att planera och fortsätta tyder på alternativ moral. Nyttomoral. Som Sgtwolf säger göra det som är bäst for mig.

Ja, det är fascinerande hur långt vissa människor kan gå för att rättfärdiga saker de redan vet är fel (hade man på allvar trott att de var rätt så hade man ju inte smugit med det inför sin partner). 

Det är lätt att bygga upp fantasivärldar med fantasiregler så länge allt är hemligt och inte sätts på prov. När sanningen kommer fram och fantasivärlden faller som ett korthus står dessa personer handfallna för de har ljugit för sig själv så länge att de börjat tro på sina egna lögner.Ta bara Sgtwolf, hen sitter och argumenterar livligt för sina teorier och drar fram det ena efter det andra märkliga argumentet, men bolla det med sin partner kan hen absolut inte tänka sig göra. varför det? För att hen vet att allt bara är rent skitsnack och skulle aldig tåla att sättas på prov i verkligheten, ändå fortsätter hen argumentera för något hen i grunden vet är bullshit.... rätt fascinerande ur ett psykologiskt perspektiv.

Personligen försöker jag inte övertyga någon eftersom jag redan vet att de vet att de snackar skit, att de smyger med det de göra visar ju tydligt att de redan vet att de gör fel. Däremot behöver man ju inte svälja alla deras märkliga argument helt oemotsagt,
  • Sgtwolf
    Anonym (man) skrev 2019-06-07 00:20:21 följande:

Ja, det är fascinerande hur långt vissa människor kan gå för att rättfärdiga saker de redan vet är fel (hade man på allvar trott att de var rätt så hade man ju inte smugit med det inför sin partner). 

Det är lätt att bygga upp fantasivärldar med fantasiregler så länge allt är hemligt och inte sätts på prov. När sanningen kommer fram och fantasivärlden faller som ett korthus står dessa personer handfallna för de har ljugit för sig själv så länge att de börjat tro på sina egna lögner.Ta bara Sgtwolf, hen sitter och argumenterar livligt för sina teorier och drar fram det ena efter det andra märkliga argumentet, men bolla det med sin partner kan hen absolut inte tänka sig göra. varför det? För att hen vet att allt bara är rent skitsnack och skulle aldig tåla att sättas på prov i verkligheten, ändå fortsätter hen argumentera för något hen i grunden vet är bullshit.... rätt fascinerande ur ett psykologiskt perspektiv.

Personligen försöker jag inte övertyga någon eftersom jag redan vet att de vet att de snackar skit, att de smyger med det de göra visar ju tydligt att de redan vet att de gör fel. Däremot behöver man ju inte svälja alla deras märkliga argument helt oemotsagt,

Åter igen, tvivlar på att du har lyckats närvara vid något av min förtroliga samtal med min livskamrat. Enda chansen att du ska kunnat höra vad vi pratar om, är att du gjort inbrott och legat gömd och tjuvlyssnat.

Du förnekar dig inte, du tillskriver medmänniskor epitet, egenskaper och åsikter helt utifrån din egna sjuka fantasi......

Du är inte bättre än någon annan, din moral och dina åsikter är dina. Ingen annans.

För mig får du ha din åsikt och leva efter din moral. Är du lycklig i det så är jag glad för din skull. Låt de som har andra åsikter och värderingar få leva sitt liv som dom vill. Gläds åt deras lycka även om du inte vill byta plats med dom. Varför måste du nedvärdera allt som du inte tycker om? Varför nedvärdera de människor som väljer att leva ett annat liv än dig.

Det är bara bokstavstroende muslimer och djupt kristna fanatiker som delar dina åsikter. Livet är inte svart-vitt det finns en massa nyanser och lär dig att vara glad med de medmänniskor som är lyckliga.
  • Sgtwolf
    Anonym (moralgubben) skrev 2019-06-06 22:52:49 följande:

Nja. Hitler och Stalin var mer inne på din linje. Dvs det finns bara en sanning och den sanningen ska alla tvingas leva efter.

Om mina barn kommer och frågar om råd så skulle jag säga att det är deras val. Jag skulle ta upp för och nackdelar i de olika alternativen och sedan stötta dom i det val dom gör. Det är inte upp till mig att moralisera eller diktera över deras liv. Det är deras liv, deras val och dom har all rätt att leva sina liv som dom vill.

Frågan är hur du skulle ha gjort? Tvingat dom att leva efter din åsikt? (Likt Stalin och Hitler gjorde med folk)

Eller skulle du uppmuntra och stötta dina barn i deras val?
Svar på tråden Otrogen mot min man