• Anonym (Dygnsrytm)

    legat med mycket äldre man?

    När du var 19-21 år, låg du med nån man över 40?
    Och du man över 40, skulle du ligga med en kvinna på 19-21?

  • Svar på tråden legat med mycket äldre man?
  • Anonym (De grå tinningarnas charm)

    Är 65. Det finnas många yngre kvinnor som är attraherade till äldre män enligt min erfarenhet. Den yngsta kvinna som jag har legat med på äldre dar (efter att jag fyllt 50) var 17, träffar henne fortfarande lite då och då. Hon var (är) riktigt het och kåt. 

  • Normativ
    Mella-Bella skrev 2019-06-15 15:07:48 följande:

    Nej, men jag ville gärna. Har ångrat det ibland.


    Vad hindrar dig nu då?
  • Mella-Bella
    Normativ skrev 2019-06-15 16:48:22 följande:
    Vad hindrar dig nu då?
    Är ju inte i 19-21 års åldern längre, tänkte väl mest på att chansen till upplevelsen att som 19-åring ha sex med en mycket äldre man är för alltid borta.
  • Anonym (x)
    Liberté skrev 2019-06-15 15:34:46 följande:
    Det är så jävla svenskt så det finns inte. Alla ska ha en åsikt om vad som är rätt eller fel och moral hit och dit.

    Det är sex inte att man bestämmer sig för att råna en bank.. är man attraherad är det väl bara att köra ?
    Svenskarna är betydligt mer öppna för åldersskillnader och sex utöver det vanliga om du jämför med världen i stort.

    I Indien är det få som ens sett sin fru naken. I China är det många män som förblir oskulder och ogifta pga deras misslyckade enbarnspolitik. I många andra länder blir folk dödade för att de har sex utanför äktenskapet. Homosexuella har det svårt i stora delar av världen.
    I en massa andra länder blir skvallret extremt och outhärdligt..

    I Sverige är det lätt att ha den sexuella relation man vill, jämförelsevis. Så det är ganska dumt att kalla det "svenskt" att ha åsikter om andras sexliv.
  • Anonym (x)
    Anonym (x) skrev 2019-06-16 00:57:42 följande:
    Svenskarna är betydligt mer öppna för åldersskillnader och sex utöver det vanliga om du jämför med världen i stort.

    I Indien är det få som ens sett sin fru naken. I China är det många män som förblir oskulder och ogifta pga deras misslyckade enbarnspolitik. I många andra länder blir folk dödade för att de har sex utanför äktenskapet. Homosexuella har det svårt i stora delar av världen.
    I en massa andra länder blir skvallret extremt och outhärdligt..

    I Sverige är det lätt att ha den sexuella relation man vill, jämförelsevis. Så det är ganska dumt att kalla det "svenskt" att ha åsikter om andras sexliv.
    Dessutom sitter vi på ett diskussionsforum, inte konstigt att folk har åsikter då. Men i denna tråden om sex är det inte mycket åsikter om andras sexliv, mest personliga erfarenheter och preferenser.
  • Liberté
    Anonym (x) skrev 2019-06-16 00:57:42 följande:

    Svenskarna är betydligt mer öppna för åldersskillnader och sex utöver det vanliga om du jämför med världen i stort.

    I Indien är det få som ens sett sin fru naken. I China är det många män som förblir oskulder och ogifta pga deras misslyckade enbarnspolitik. I många andra länder blir folk dödade för att de har sex utanför äktenskapet. Homosexuella har det svårt i stora delar av världen.

    I en massa andra länder blir skvallret extremt och outhärdligt..

    I Sverige är det lätt att ha den sexuella relation man vill, jämförelsevis. Så det är ganska dumt att kalla det "svenskt" att ha åsikter om andras sexliv.


    Inte i Europa, skiter fullständigt i bakåtsträvande länder som antingen är diktaturer eller reliösa.

    Vi kanske hade en liberal syn på sex och samlevnad för 40-50 år sedan men inte idag, inte mycket som hänt på den fronten.

    Trodde det var uppenbart att vi pratade om likvärdiga länder och inte extrem exempel på repression och förtryck.
  • Anonym (x)
    Liberté skrev 2019-06-16 10:13:44 följande:
    Inte i Europa, skiter fullständigt i bakåtsträvande länder som antingen är diktaturer eller reliösa.

    Vi kanske hade en liberal syn på sex och samlevnad för 40-50 år sedan men inte idag, inte mycket som hänt på den fronten.

    Trodde det var uppenbart att vi pratade om likvärdiga länder och inte extrem exempel på repression och förtryck.
    Okej, om vi tar staterna som exempel då. Jag vet inte om det är särskilt likvärdigt heller, de har ju helt värdelös välfärd, enorma drogproblem, fattigdom på riktigt och många hemlösa. Beväpnade kristna extremister som röstar fram en komplett galning och skjuter innan de frågar.
    Ingen sjukvård för sina medborgare-om man inte kan betala. Riktigt groteskt faktiskt! Inget fritt universitet och ingen möjlighet att få låna deg till uppehälle under tiden man studerar. De som inte har rika föräldrar får hoppas vara den bästa studenten på skolan eller en stjärna på idrott för att kanske, kanske få ett stipendium som täcker en del av utbildningskostnaderna. Ja, ett riktigt underutvecklat u-land jämfört med Sverige. Dessutom har ju Indien fler miljardärer.

    Men ändå, vi tar USA som exempel. I Utah och andra delstater finns fortfarande lagar kvar om att du inte får ha oralsex. Varför tar ingen bort dem? Varför har lagarna funnits från början? Det är rasistiskt som tusan, från alla läger och blandförhållanden ses inte med blida ögon. Homosexuella har det svårt i många delstater. I Oklahoma City finns 3-4000 kyrkor och EN alkoholfri mötesplats för homosexuella. Prostitution är olagligt i de flesta delstater och det är säljaren (?!) som åker dit hårdast.
    Många kan inte få tillgång till proper abort, i de flesta delstater finns både statliga och privata center som marknadsför sig som "hjälpcenter", men väl där blir du övertalad och manipulerad om hur fel abort är och vilken hemsk synd det är.
    Det är olagligt att visa för mycket hud. Olagligt att ha sex offentligt. Du får betydligt större problem om du förlorar oskulden innan giftermål i vissa grupper, om det kommer fram-även bland "vita" vanliga jänkare. Många jag snackat med på engelskspråkiga forum anser inte att folk under 18 ska ha sex ens med jämnåriga, vissa anser att du ska ha gått ut universitetet och flyttat hemifrån(!) då många föräldrar inte tycker att du som deras barn får lov att ha sex i deras hus, sjukt!
    Sexbrottslingar registreras, det gäller inte bara peddos och våldtäktsmän utan alla sexbrott, tex att du och din partner haft sex på en strand, vid er pool men att grannungarna kunnat se om de snokat. Du blir registrerad och trakasserad. Att se att du är registrerad räcker för trakasserier, de som trackar orkar inte läsa domen för att se vad den handlar om. Skulle kunna fortsätta länge, ännu längre om jag fick tillskansa mig ny kunskap under tiden

    Angående skvaller så skvallrar folk överallt. På alla forum tycker folk saker. Det är inget unikt för svenskar. Det är bara att inte bry sig.
  • Kryptonit

    Skulle jag absolut.....och numer är tjejer mer öppna och bekväma med sin sexualitet. Ålder har ingen betydelse så länge ingen är omyndig.

    Det gäller ju också oavsett ålder att ingen part blir utnyttjad på något sätt. Annars...Ha sex med vem du vill bara det är på bådas villkor.

  • Anonym (Äldre, ja tack!)

    Tjej 38 år här. Har alltid föredragit äldre män. Mogna och erfarna som jag kan vara avslappnad med.

    Var 22 år när jag hade sex med en äldre första gången, han var nog 45 då. Sen har jag avverkat alla möjliga åldrar. Fick en chock när jag fick reda på att ett one night stand var 12 år yngre!! ????

    Sedan nåt år har jag fantastiskt bra sex med en gubbe över 70 år ????

Svar på tråden legat med mycket äldre man?