• Anonym (TS)

När på morgonen startat er förskoleklass?

När på morgonen börjar era barn förskoleklass på morgonen?
    När på dagen slutar era barns obligatoriska förskoleklass?

Börjar och slutar första klass på samma skola vid ungefär samma tid?

Hade ni velat att det började senare?

Mitt barn ska börja förskoleklass till hösten och kommer gå obligatorisk tid mellan 08.10 - 12.30.

• Svar på tråden När på morgonen startat er förskoleklass?
  • lövet2

Förskoleklassen går 0815-1230 varje dag.
    Ettan börjar 0815 varje dag, men de går till kl 1300 varje dag utom en.

• syntharen

Min äldsta gick 9.00 till 13.30 (han började f-klass 2016). Tror att förskoleklasserna på den skolan har samma tider fortfarande.

• Anonym (8)

8.00-13.20 för både F-klass och årskurs 1 (Göteborg)

• Anonym (pyttipannan)

Mina barns förskoleklass börjar kl 8 varje morgon, slutar 13.10 och har olika många och långa raster beroende på dag.

Ettorna börjar kolocka 8 varje dag och har olika sluttider beroende på dag, tidigast 12.40 och senast 13.20

• cosinus

Första skolan barnen gick på så var det 8:20-13.20

Andra har 9-13:30 (tror jag, lite osäker på sluttiden eftersom vi ändå alltid hade fritids till 15)

• Anonym (Hr)

Förskoleklass mån-tors 8.10-13 fre 8.10-12

Ettan mån-fre 8.10-13

• Anonym (Sharon)

F-klass: 8-13 varje dag. Kommer vara samma i åk1 i höst. (Tror 3:orna går till 14.)

Tyckte det funkade bra.

• Anonym (Mamma)

På min sons skola hade hela grundskolan, F-klass - 3:an nåt som kallas samlad skoldag. Det innebar att alla började och slutade samma tid (för att passa alla skolskjutsar o föräldrar som hämtar flera syskon). Tiden var mellan 8,15-13,30 tror jag men för de mindre barnen hade de ?inbakat? fritids i tiden.

Det var toppen!!

• Anonym (mami)

Måndag - fredag kl8:00 - 13:20. Tänk vad olika det är. Här verkar barnen ha väldigt långa skoldagar om man jämför med era svar.

Svar på tråden När på morgonen startat er förskoleklass?