• Anonym (TS m43)

Gränsen för otrohet

Vart anser ni er att gränsen för otrohet går.

Vet det finns många svar därute och typer av relationer och uppgörelser.

Jag tycker om inget annat är sagt så vid penetration

• Svar på tråden Gränsen för otrohet
  • Anonym (Kanske?)
    Anonym (Nja) skrev 2019-06-17 07:50:49 följande:

Är partnern inte fullt medveten om att du håller på att lämna så är det självklart otrohet.

Ja, så kan man se det. Och i så fall skulle jag inte säga att otrohet i alla tillfällen är hundraprocentigt objektivt fel.
  • Smecker
    Anonym (Q 45) skrev 2019-06-17 06:08:53 följande:

Vete fasen. Troligen inte. Eller så är jag naiv nog att tro att det är färre kvinnor i förhållande som gör det. Jag är singel iaf.

Så kvinnor är renare, kyskare och ärligare personer än män?

Ja det låter oerhört naivt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Q 45)
    Smecker skrev 2019-06-17 09:43:38 följande:

Så kvinnor är renare, kyskare och ärligare personer än män?

Ja det låter oerhört naivt.

Nej inte är kvinnor det! Det var bara en feeling om att det är fler gifta män än kvinnor som håller på. Det är säkert lika. Har ingen insikt i det. Pratar man om otrohet uppfattar jag det som att kvinnor gastar högst om omoral och svek.
  • Sgtwolf
    Anonym (Q 45) skrev 2019-06-17 10:45:45 följande:

Nej inte är kvinnor det! Det var bara en feeling om att det är fler gifta män än kvinnor som håller på. Det är säkert lika. Har ingen insikt i det. Pratar man om otrohet uppfattar jag det som att kvinnor gastar högst om omoral och svek.

Såg någon undetsökning för ett antal år sedan.

Där var det fler kvinnor än män som varit otrogna, dock så de män som varit otrogna hade varit det med flera olika.
  • Anonym (Trogen)

Handlar det inte om vilka känslor man har också? Är det inte otrohet/mer otrohet om man också blir förälskad/känslomässigt engagerad i en annan person? Medan sex helt utan känslor för personen inte riktigt är otrohet/inte lika allvarlig otrohet? Är inte otrohet i första hand att man inleder en känslomässig relation med en annan person än sin partner?

• Anonym (man)
    Anonym (Q 45) skrev 2019-06-17 10:45:45 följande:
    Ska man tro en undersökning från yougov så har kvinnor gått om männen i sverige och är på på väg upp i många länder.

Däremot håller jag med om att kvinnor och män döms olika på FL, men det betyder ju inte att män är mer otrogna.
  • Anonym (man)
    Anonym (Trogen) skrev 2019-06-17 11:07:12 följande:

Handlar det inte om vilka känslor man har också? Är det inte otrohet/mer otrohet om man också blir förälskad/känslomässigt engagerad i en annan person? Medan sex helt utan känslor för personen inte riktigt är otrohet/inte lika allvarlig otrohet? Är inte otrohet i första hand att man inleder en känslomässig relation med en annan person än sin partner?

Olika människor värderar det där olika, vissa (oftast kvinnor) tycker känslomässig otrohet är värre än sexuell otrohet medan andra (främst män) tycker sexuell otrohet är värre.
  • Anonym (B)

Allt som är sexuellt såklart. Så kramar mellan vänner är okej. Kramar mellan två som är kåta på varandra är det inte.

• Anonym (mc)
    Anonym (Kanske?) skrev 2019-06-17 06:27:47 följande:

Jag och min man började träffas innan våra dåvarande respektive visste om det. Dock ser jag det inte som att vi var otrogna. Vi var fullt inne på att lämna våra känslomässigt döda och genomruttna förhållanden med psykiskt dysfunktionella personer. Det blev ju en process.

Det är så himla lätt att säga att man ska avsluta helt innan man inleder något nytt. Och visst, det är en bra princip att gå efter generellt men i min mening inte applicerbart på varje enskilt fall.

Är man fullt medveten om att man ska lämna och att det kommer att ske inom den absolut närmaste tiden, så är det inte en otrohet som på något vis går att jämföra med att ha en älskare/älskarinna parallellt och i hemlighet i flera år.

Känslor är inte svart eller vitt. Det kan ta ett tag att veta vad det är som pågår inuti en. Och; att göra slut på ett långt förhållande är inget man gör på en kvart.

Jag vet att många skulle tycka det vi gjorde var otrohet och det får stå för dem, vi vet iallafall hur jävla bra och rätt det blev.

Frågan är ju hur era partners ser det inte ni själva, om jag snor en chokladkaka på ICA så är det inte mindre snatterie för att jag inte tycker och ursäktar att jag var hungrig.

Ni började träffas bakom ryggen på era partners innan ni avslutade era gamla förhållanden, ni var både otrogna och fega hur du än ursäktar det.

• molly50
    Anonym (svin) skrev 2019-06-17 07:58:04 följande:
    Lugnt och lugnt.. Vet jag inte om det så är det väl inget problem. Klart jag skulle föredra att hon var trogen dock. 
    Så du föredrar att hon är trogen medans det är helt ok att du är otrogen själv?
Svar på tråden Gränsen för otrohet