• Anonym (Wtf)

    Sexleksaker i barnets rum

    Min bästa vän hittade sexleksaker i sin nyblivna tonårings rum igår. Barnet är på pappavecka, så hon har inte träffat barnet sen dess.

    Jag vet inte vad jag skulle göra i den sitsen, mina är tack och lov ännu för små för att jag ska ställas inför nåt sånt och vet inte vad jag ska råda henne. Hon vill slänga dem vilket jag förstår, men får man verkligen göra så? Inte för att barnet kan göra så mycket åt det, men ändå? Det lär ju skada förtroendet massor.

    Gah, vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Sexleksaker i barnets rum
  • Pope Joan II
    Anonym (Wtf) skrev 2019-06-24 07:16:10 följande:

    Min bästa vän hittade sexleksaker i sin nyblivna tonårings rum igår. Barnet är på pappavecka, så hon har inte träffat barnet sen dess.

    Jag vet inte vad jag skulle göra i den sitsen, mina är tack och lov ännu för små för att jag ska ställas inför nåt sånt och vet inte vad jag ska råda henne. Hon vill slänga dem vilket jag förstår, men får man verkligen göra så? Inte för att barnet kan göra så mycket åt det, men ändå? Det lär ju skada förtroendet massor.

    Gah, vad hade ni gjort?


    Jag hade inte gjort något alls. Det är väl utmärkt att ungdomar på egen hand lär sig vad som fungerar sexuellt för dem så att de förhoppningsvis slipper få ett framtida vuxet sexliv som är lika uselt som många som skriver på familjeliv ger uttryck för att ha. 
  • Fjäril kär

    Hellre riktiga sexleksaker än att använda saker som inte är lämpligt att stoppa in i underlivet.

    Ge fan i prylarna och sluta snoka.

  • Anonym (L)

    Jag kan tycka att 13 år är alldeles för ungt för att inneha sexleksaker.. Men och andra sidan tycks barn mogna tidigare nu än för 30 år sedan. När jag var 15 var det standard att få en sexleksak i plojpresent av sina vänner för att man blev byxmyndig. Vid 13 var det ingen som ens tänkte på sex.

  • CitronTulo
    Fjäril kär skrev 2019-06-24 09:06:10 följande:

    Hellre riktiga sexleksaker än att använda saker som inte är lämpligt att stoppa in i underlivet.

    Ge fan i prylarna och sluta snoka.


    Tänkte samma sak!! Fullt normalt och naturligt att utforska sin sexualitet som tonåring! Tjejer testar att stoppa in saker och killar stoppar snoppen i allt möjligt de kan komma på, haha! Så är väl jättebra att hen använder saker som är avsedda för detta!!?
    Tycker inte mamman ska lägga sig i detta över huvud taget, utan bara lägga tillbaks där den låg!
  • Pope Joan II
    Anonym (L) skrev 2019-06-24 09:09:35 följande:

    Jag kan tycka att 13 år är alldeles för ungt för att inneha sexleksaker.. Men och andra sidan tycks barn mogna tidigare nu än för 30 år sedan. När jag var 15 var det standard att få en sexleksak i plojpresent av sina vänner för att man blev byxmyndig. Vid 13 var det ingen som ens tänkte på sex.


    Jag tycker inte att det finns någon nedre gräns för självsex. Jag fick mens innan jag fyllt 10 år och var kåt redan innan dess. Många barn har en sexualitet trots att en del föräldrar och andra vuxna förfasar sig över det och inte ens vill tänka tanken på att det skulle förhålla sig så. 

    Jag tvivlar på att ingen av dina vänner tänkte på sex när ni var 13 år.
  • riboflavin
    Pope Joan II skrev 2019-06-24 09:18:05 följande:

    Jag tycker inte att det finns någon nedre gräns för självsex. Jag fick mens innan jag fyllt 10 år och var kåt redan innan dess. Många barn har en sexualitet trots att en del föräldrar och andra vuxna förfasar sig över det och inte ens vill tänka tanken på att det skulle förhålla sig så. 

    Jag tvivlar på att ingen av dina vänner tänkte på sex när ni var 13 år.


    +1 på denna. Hade leksaker funnits tillgängliga så som de gör idag när jag var i den åldern hade jag absolut varit spekulant.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Pope Joan II
    riboflavin skrev 2019-06-24 09:41:08 följande:
    +1 på denna. Hade leksaker funnits tillgängliga så som de gör idag när jag var i den åldern hade jag absolut varit spekulant.
    Jag också, lätt!
  • Anonym (Cleo)
    Anonym (L) skrev 2019-06-24 09:09:35 följande:

    Jag kan tycka att 13 år är alldeles för ungt för att inneha sexleksaker.. Men och andra sidan tycks barn mogna tidigare nu än för 30 år sedan. När jag var 15 var det standard att få en sexleksak i plojpresent av sina vänner för att man blev byxmyndig. Vid 13 var det ingen som ens tänkte på sex.


    Nej snarare så att vuxna blir mer naiva med åldern och inte minns sina egna små äventyr under täcket på kvällarna som barn när det gneds mot dockor, nallar, hårborste, kuddar och täcket.

    Jag var barn långt innan internet fanns och nog pillades det friskt bland oss flickor i klassen redan då.
  • Fiona M
    Anonym (L) skrev 2019-06-24 09:09:35 följande:

    Jag kan tycka att 13 år är alldeles för ungt för att inneha sexleksaker.. Men och andra sidan tycks barn mogna tidigare nu än för 30 år sedan. När jag var 15 var det standard att få en sexleksak i plojpresent av sina vänner för att man blev byxmyndig. Vid 13 var det ingen som ens tänkte på sex.


    Jag lovar att de flesta av dina vänner både tänkte på sex och onanerade när de vara 13 -man pratade bara inte om det.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Cleo) skrev 2019-06-24 09:52:18 följande:

    Nej snarare så att vuxna blir mer naiva med åldern och inte minns sina egna små äventyr under täcket på kvällarna som barn när det gneds mot dockor, nallar, hårborste, kuddar och täcket.

    Jag var barn långt innan internet fanns och nog pillades det friskt bland oss flickor i klassen redan då.


    Är det verkligen normalt att barn gör så? Själv fick jag massa utställning för att jag gjorde sånt när jag var liten.
Svar på tråden Sexleksaker i barnets rum