• Anonym (Ts)

    Kvinna 40 med man 22, kan det funka?

    Kan det funka eller är det dödsdömt? Kommer man att ses som ett äckel av hans föräldrar och pinsam av ens egna föräldrar?

    Jag är rätt lekfull/omogen som person men det är klart att han är omognare än mig. Jag har ett barn på 3 år och alla i min bekantskapskrets i min ålder har barn i förskoleåldern och inte äldre så jag kan ju verkligen inte sätta mig in i situationen att vara "gammal nog att vara hans mamma". Jag ser väl hyfsat ung ut för min ålder, typ som 35 eller ngt. Men han ser inte ovanligt gammal ut utan som 20-22 så det kommer ju synas. Kanske hjälper något att jag är kort och smal och han är 15 cm längre än mig.

    Hjälp, gillar verkligen honom och vi har fått starka känslor för varandra men är det här bara jättedumt? :/ 18 år liksom...

    Dessutom har jag dejtat män som varit 5-10 år yngre än mig innan (även några jämnåriga) så är rädd att ses som hon som alltid går efter yngre. Hur folk ser på åldersskillnaden störde mig dock inte alls när det bara var 10 år men 18 känns lite magstarkt.

    Och förutom vad folk tycker, vad kan gå fel i relationen? Just nu känns det ju jättebra men det har ju mest varit sex och djupa samtal i sängen hittills. Vi planerar inte att flytta ihop på iaf 1-2 år pga mitt barn. Men snart är det dags att träffa varandras föräldrar...

  • Svar på tråden Kvinna 40 med man 22, kan det funka?
  • Anonym (56-årig mor till flera söner)
    Anonym (Ts) skrev 2019-06-30 09:16:25 följande:

    Det var faktiskt han som jagade efter mig eller vad man ska säga. Uppvaktade mig (på ett mkt hänsynsfullt och fint sätt) i ett halvår under tiden jag sa att nej han är för ung och vi kan vara vänner bara. Men vi hade så roligt ihop och sen kunde jag inte stå emot. Mycket intressanta samtal och så. Det är definitivt inte bara om sex för någon av oss. Även om det också är väldigt bra.

    Jag får också frågor om ungdomsbiljett på bussen, måste visa leg på systemet etc så ser hyfsat ung ut än. Men det är för att jag har en petit kroppsbyggnad/ung klädstil/långt tjockt hår, jag har inte mindre rynkor vid ögonen än andra 40åringar. Är dock rädd att som någon skrev att det kommer gå utför fort snart. Han ser dock inte alls äldre ut än sin ålder så det syns ju skillnad ändå.

    Dock är jag mest rädd för hans och mina föräldrars åsikter. Vill inte att hans föräldrar ska tycka att jag är äcklig eller mina att jag är patetisk :/

    De man ser på stan hade kunnat tro att det bara var 10 års skillnad tror jag.


    Du hade inte välkomnats som min 22-årings fjälla.
  • Anonym (ljuvlig passion)
    Anonym (56-årig mor till flera söner) skrev 2019-06-30 13:04:37 följande:
    Du hade inte välkomnats som min 22-årings fjälla.
    Du hade alltså hellre mist kontakten med din son än att svälja din moral och stolthet? Vilken hemsk morsa...Grow up skulle jag säga till henne och våga möt dina rädslor och fördomar.
  • Anonym (Love is love)
    Anonym (56-årig mor till flera söner) skrev 2019-06-30 13:04:37 följande:

    Du hade inte välkomnats som min 22-årings fjälla.


    Vilken otrevlig kommentar! Kärleken är fri. Vill man behålla en god kontakt med sina barn ska man vara väldigt försiktig med att kommentera deras val av kärlek. Det finns en risk att för alltid förlora kontakten med sitt barn. Jag skulle inte ta den risken.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ebba) skrev 2019-06-30 12:57:35 följande:

    Som du säkert redan vet så kan du få det att fungera men det är mycket som kan bli fel på grund av åldersskillnaden. 

    Folk kommer att se ner på dig, kanske inte dina vänner men främlingar kommer antagligen kolla snett på er. 


    Ett av de dummaste argumenten jag läst, förutom de tidigare från bittra 'gamla' mammors kommentarer om att inte acceptera om det handlade om deras söner.

    Ska man välja som alla andra bara för att främlingar man möter ska vara nöjda? Hur tänker du???
  • annika42

    Jag är snart själv 47 och sambon 28. Har nu två barn med honom. Helt fantastisk man. Skriv gärna och fråga om det är något?

  • annika42

    Jag är snart själv 47 och sambon 28. Har nu två barn med honom. Helt fantastisk man. Skriv gärna och fråga om det är något?

  • annika42

    Jag är snart själv 47 och sambon 28. Har nu två barn med honom. Helt fantastisk man. Skriv gärna och fråga om det är något?

  • annika42

    Jag är snart själv 47 och sambon 28. Har nu två barn med honom. Helt fantastisk man. Skriv gärna och fråga om det är något?

  • Anonym (Mos)

    Klart att det kan funka.

    Se på Laila Bagge och hennes Korosh. Det strålar kärlek om dom. Eller Kerstin Dellert ich hennes Nils-Åke Häggbom. Dom var gifta och levde lyckligs ihop ända tills Kerstins död.

Svar på tråden Kvinna 40 med man 22, kan det funka?