BIM augusti 2019
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Men vänta? Kan tempen gå ner när ägget fäster?
Jag har aldrig under mina 18(!!!) År med mens varit med om något liknade. Jag fattar i te vad min kropp håller på med just nu :/
Ja det kan den. Det kallas implantationsdipp. Det händer dock inte alla att man får det. Men när ägget fäster så kan tempen droppa för att sen gå upp igen Dan efter. Men då ska det vara iaf ett drop på minst 0.2-0.3 grader för att sen gå upp minst lika mkt eller mer Dan efter! Vad jag läst mig till iaf haha :) så man vet ju aldrig! Ska bli spännande iaf om tempen går upp imorgon igen. Dock behöver det inte betyda att ägget fäst, vissa får en dipp ändå mellan ÄL och bim. Men.. om man nu får en sån dipp är det vanligare att man är gravid än inte iaf! Och det ska ju ske nångång mellan ÄL+5 till ÄL+12 tror ja. Iaf då ägget kan fästa såklart ^^
Har din temp också droppat??
Det är galet störigt när kroppen inte samarbetar och spelar såna här taskiga spratt med en! Jag har ju nu lärt mig men de första cyklerna detta hände så kom mensen igen när jag hade kommit till jobbet och då jobbar jag på
Sjukhus i de där alldeles vita kläderna, usch jag blir fortfarande alldeles röd om kinderna när jag tänker på det! Jag hoppas din kropp snarast ?tar sig samman? och blir som vanligt!
Vilka är vi kvar? Och när tänkte ni testa? Eller har ni kanske förbrukat några test redan hehe :)
Imorgon blir nog testdag för mig! BIM imorgon!! Nervöööös..
Jag började blöda i torsdags. I onsdags var min temp på 37.3 i torsdags var den på.37.0. På fredagen var den på 36.9 och igår på 37.2 och idag 36.9 jag fattar nada.. haha
Åh vad roligt! :) Ja det va verkligen spännande. Om jag jämför testerna ser jag fortfarande (nu efter att de har torkat) en skillnad. Det finns ett streck på den jag tog imorse, men kan som sagt lika gärna vara spök då jag inte kan avgöra färgen helt!
Uppenbart symtom: yrsel och en spontan ägglossningsflytning när den inte ska komma.
Symtom som jag kan krysta fram men som jag inte vet om jag över-känner: molvärk ned mot ljumskarna, känns som att det kliar under huden precis ovanför blygdbenet, tycker inte kaffe smakar riktigt lika gott (men heller inte jätteäckligt).
Såg att du hade sömnbesvär. Känner du något annat? Har du sett något på test? Vilka test använder du? (haha många frågor här)
Kram!
Har blivit så himla deppig idag när testerna är negativa. Enda gången jag har fått sådana här symptom var när jag var gravid med sonen. Vi försökte under flera års tid och jag upplevde aldrig tydliga symptom eller så.
Idag har jag inte känt mig gravid och vid toabesöket fick jag en blodstrimma på pappret. Säkert spottings på gång.. :( Jag var såå lycklig igår och tog för givet att nu har jag lyckats bli gravid. Hann till och med börja planera för framtiden med föräldraledighet och allt möjligt. Dumma hjärna. Men såklart så är inte hoppet ute än. BIM om några dagar.
Okej men hur långt efter ÄL är du? Sen så vet ja inte om du använder termometer med två decimaler, det är bäst för att se exakta grader. Då får man mer precist :)
Mitt vanliga test från RFSU imorse. :)
Nu kan jag nog våga hoppas lite iaf!