• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • hundenhubbe

Har haft sex i tre dagar nu,äl på tisdag enl app :) lutealfas brukar vara 13 dagar så snart börjar väntan. Tur jag ska iväg på semester med familjen så man går tänka på annat tills det är dags :D sambon har helt blivit med på bebiståget och vill ligga så ofta det går så det ska ta sig xD det trodde jag aldrig! Väldigt roligt iaf:)

• Freya18

Ni som tempar, hur fungerar det med tiderna? Alltså vilken tid är det bäst att tempa på morgonen och hur många timmar får det diffa?

Jag är sugen på att börja tempa, men vet inte riktigt hur det ska fungera för mig som jobbar skift. Känns ju lite träligt och sätta larm en tidig morgon när man har jobbat till sent och ska ha sovmorgon.

• Anonym (kasspåältest)
    Freya18 skrev 2019-08-04 14:58:39 följande:

Ni som tempar, hur fungerar det med tiderna? Alltså vilken tid är det bäst att tempa på morgonen och hur många timmar får det diffa?

Jag är sugen på att börja tempa, men vet inte riktigt hur det ska fungera för mig som jobbar skift. Känns ju lite träligt och sätta larm en tidig morgon när man har jobbat till sent och ska ha sovmorgon.

Jag försöker tempa varje morgon klockan 6 oavsett hur jag har jobbat eller vilken dag det är. Så länge jag sovit minst 4 h i sträck innan klockan ringer vill säga, annars anpassar jag tiden efter det. Min termometer sparar temperaturen så jag kan kolla på den när jag vaknar "på riktigt". Det funkar hur bra som helst och jag gör det nästan i sömnen nu mera så det är lätt att somna om :)

Man ska ha sovit minst 4 h i sträck och tiden du tempar ska inte diffa mer än +-2h. Det är vad jag har lärt mig i alla fall och det fungerar för mig :)
  • Freya18
    Anonym (kasspåältest) skrev 2019-08-04 15:09:05 följande:

Jag försöker tempa varje morgon klockan 6 oavsett hur jag har jobbat eller vilken dag det är. Så länge jag sovit minst 4 h i sträck innan klockan ringer vill säga, annars anpassar jag tiden efter det. Min termometer sparar temperaturen så jag kan kolla på den när jag vaknar "på riktigt". Det funkar hur bra som helst och jag gör det nästan i sömnen nu mera så det är lätt att somna om :)

Man ska ha sovit minst 4 h i sträck och tiden du tempar ska inte diffa mer än +-2h. Det är vad jag har lärt mig i alla fall och det fungerar för mig :)

Tack för svar! Jag kanske ska testa så. Sätta klockan på typ 05.00 dom dagar jag är ledig eller har sovmorgon.

Dom dagar jag jobbar dagpass ringer klockan 05.00 så då är det lätt att tempa. Får se om jag börjar tempa nu eller en annan månad.
  • Freya18

Ni som har haft BIM, hur har det gått för er?

Pepsin, larssonc, lineberg, Loui123, NeoMio0322, Sara11?

• Anonym (kasspåältest)
    Freya18 skrev 2019-08-04 15:18:28 följande:

Tack för svar! Jag kanske ska testa så. Sätta klockan på typ 05.00 dom dagar jag är ledig eller har sovmorgon.

Dom dagar jag jobbar dagpass ringer klockan 05.00 så då är det lätt att tempa. Får se om jag börjar tempa nu eller en annan månad.

Det låter väl perfekt :) Jag tror det är 5 av 7 dagar man ska tempa för att det ska funka även om 7 är det ultimata. Så skulle du missa någon dag eller behöva tempa tidigare eller senare så kan du alltid sätta den temperaturen som avvikande :)

Börja tempa så snart du kan om du funderar på det, det tar ett tag för appar och likande att lära känna dig. Vill du ha så har jag en rabattkod på Natural Cycles, kan skicka den i PM. Bara säg till :)
  • larssonc

[quote=79804261][quote-nick]Fladdriga svansen skrev 2019-08-04 08:52:56 följande:[/quote-nick]Hur går det för alla?[/

Jag är på äl +10 och varje dag sen äl har jag haft bruna flytningar trots att jag äter progestrontabletter. Då menar jag bruna, inte vanliga med lite brunt i utan helt bruna.. så räknar med att mensen kommer så fort jag ätit klart min karta med tabletter på äl +12 (tar 10 varje månad). Så mensen kommer nog på onsdag/torsdag. Känner mig så nere :(

• larssonc
    Freya18 skrev 2019-08-04 15:23:08 följande:

Ni som har haft BIM, hur har det gått för er?

Pepsin, larssonc, lineberg, Loui123, NeoMio0322, Sara11?

Jag hade väldigt sen äl denna månad. Kom inte fören cd 16. Så är på äl +10 nu och bim på ons/tor. Har sen äl haft bruna flytningar, helbruna, trots mina progestrontabletter som ska hjälpa så jag inte får så.. Så jag är väldigt säker på att jag inte är gravid. Bara att vänta ut dagarna nu.
  • Anonym (Bim 6/7)

Har bim om 2 dagar . Ska jag vänta att testa på tisdag morgon?

• Myrkrypet
    Anonym (Bim 6/7) skrev 2019-08-04 15:51:49 följande:

Har bim om 2 dagar . Ska jag vänta att testa på tisdag morgon?

Svårt att säga, hur långt från äl är du?
Svar på tråden BIM augusti 2019