• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • nufårvise
    Tr0ust skrev 2019-08-13 19:56:37 följande:

När har du BIM?

Tror jag har bim imorgon. Tog testet i kväll. Får se om mensen kommer inatt.
  • FruA2019

Här är man på ÄL +4 idag, tiden sniglar sig fram känns det som. Vill testa nuuuu. :P 

Grattis till alla er som plussat och håller tummarna för er som fått mens att nästa månad/cykel är er. Hjärta

• Tr0ust
    nufårvise skrev 2019-08-13 21:37:30 följande:

Tror jag har bim imorgon. Tog testet i kväll. Får se om mensen kommer inatt.

Har du tagit test? Var det neg?
  • viljaa
    FruA2019 skrev 2019-08-13 21:38:55 följande:

Här är man på ÄL +4 idag, tiden sniglar sig fram känns det som. Vill testa nuuuu. :P 

Grattis till alla er som plussat och håller tummarna för er som fått mens att nästa månad/cykel är er. 

Verkar som vår cykel är precis likadan, visst hade du också BIM 23/8?:) jag är också på ÄL+4 idag. Känner du nåt? Jag har bara massa tjocka vita flytningar (ursäkta äcklet) annars inget direkt.
  • RbEken

Kul att så många som har plussat, grattis!

Mina symtom 2 dagar innan jag plussade denna graviditet var sjukt lustiga.

Började med att jag såg flimmer och gick över i huvudvärk och bortdomningar i vänstersidan av ansikte, hand och arm. Kändes som jag hade något slags migränanfall eller liknande?(brukar aldrig ha ont i huvudet) blev jätterädd då jag trodde att jag skulle domna av i hela kroppen och åkte till vårdcentralen och det visade ingenting utan åkte hem med en rekommendation att dricka 8 muggar vatten om dagen......, 2 dagar senare plussade jag och ANTAR att det hade med graviditeten att göra. Någon som vart med om liknande symtom ?

• FruA2019
    viljaa skrev 2019-08-13 21:45:25 följande:
    Verkar som vår cykel är precis likadan, visst hade du också BIM 23/8?:) jag är också på ÄL+4 idag. Känner du nåt? Jag har bara massa tjocka vita flytningar (ursäkta äcklet) annars inget direkt.

Kul! Ja precis, 23/8. :) Nä jag känner ingenting faktiskt, förra cykeln var jag så skengravid med alla möjliga symtom vilket blev jättejobbigt när mensen kom så tycker det är rätt skönt att det inte känns något ännu.  

Spännande, hoppas det är tecken! :)

• Gottegrisen91

BIM -4 snart 3.

Första gången jag kände ägglossningen sen jag sluta med p piller och tänkte att det inte kommer ta sig. Tagit det hela med ro.

Men tre dagar efter ÄL så fick jag molvärk som fortfarande sitter i, får alltid molvärk i samma veva som mensen kommer.

I måndags på BMI -6 kom en trötthet som en käftsmäll och har nu tre nätter i rad vaknat exakt kl 05 o behövt kissa och i morse vaknade jag bland annat av att maken äter gurka mitt i natten och det luktade ursäkta mig men faaan! Hela rummet stänk och jag fick kväljningar (nej jag gillar inte gurka i verkligheten men denna lukten har jag aldrig känt så tydligt). Somnade om och vaknade 09 och var så sjukt hungrig så jag höll på att kräkas igen. Jag är för övrigt en person som aldrig äter ofta men nu är jag hungrig konstant o svimmar nästan om jag inte får mat. Vet inte vad jag är sugen på heller, när maken handlat det jag vill ha har jag redan ångrat mig. Har aldrig haft symtom med mina andra tre barn utan har testat då mensen inte kommit. Denna gång känner jag mig så sjukt säker, ett test behöver bara bekräfta typ. Är jag helt galen? Haha! Jag ska testa imorgon bitti och även på fredag tänkte jag.

Hoppas så på att jag känner att magkänslan så rätt hela tiden !

• Obalem

Grattis ni som plussat!

Och ni som väntar på att testa... jag lider med er :/

Här går tiden såååå långsamt, mest för att jag inte ens vet vad som händer alls.

Jag fortsätter följa er men jag tror att BIM september får bli mitt nya mål. Kram på er

• nufårvise
    Tr0ust skrev 2019-08-13 21:42:55 följande:

Har du tagit test? Var det neg?

Ja, testade Igår kväll, var tokblankt. Känns i kroppen som att mens är på g, men inte visat sig än.
  • Tr0ust
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-13 23:09:44 följande:

BIM -4 snart 3.

Första gången jag kände ägglossningen sen jag sluta med p piller och tänkte att det inte kommer ta sig. Tagit det hela med ro.

Men tre dagar efter ÄL så fick jag molvärk som fortfarande sitter i, får alltid molvärk i samma veva som mensen kommer.

I måndags på BMI -6 kom en trötthet som en käftsmäll och har nu tre nätter i rad vaknat exakt kl 05 o behövt kissa och i morse vaknade jag bland annat av att maken äter gurka mitt i natten och det luktade ursäkta mig men faaan! Hela rummet stänk och jag fick kväljningar (nej jag gillar inte gurka i verkligheten men denna lukten har jag aldrig känt så tydligt). Somnade om och vaknade 09 och var så sjukt hungrig så jag höll på att kräkas igen. Jag är för övrigt en person som aldrig äter ofta men nu är jag hungrig konstant o svimmar nästan om jag inte får mat. Vet inte vad jag är sugen på heller, när maken handlat det jag vill ha har jag redan ångrat mig. Har aldrig haft symtom med mina andra tre barn utan har testat då mensen inte kommit. Denna gång känner jag mig så sjukt säker, ett test behöver bara bekräfta typ. Är jag helt galen? Haha! Jag ska testa imorgon bitti och även på fredag tänkte jag.

Hoppas så på att jag känner att magkänslan så rätt hela tiden !

Du ska väl testa imorgon gumman? :)
Svar på tråden BIM augusti 2019