• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Fialotta8

Nu kom min molvärk i tjejmagen också. Känns lite som träningsvärk i livmodern. Är på äl +8 men negativa tester på morgonen idag. Lite väl tidigt att testa ännu kanske, tror min fas blev lite skev också. Bör ha bim den 20 och inte den 14 som imorgon ä. Vi får se!

Håll tummarna!

• nufårvise
    Lbem skrev 2019-08-13 12:17:05 följande:

Vad har ni alla för spännande symtom?

Hej, hoppar in här! Tror jag är på äl+13 men har inte testat än.

Jag har som en lite brännande känsla i livmodern, öm i brösten och fått konstig smak i munnen några gånger. Redan förra veckan kände jag något blött på magen och då läckte det ur ena bröstet. Bara någon droppe (skulle just dusch så var naken). Men tror jag är skengravid som vanligt :). Just det, somnade när jag läste för barnen igår, det har jag inte gjort på länge.

Vad känner du? Gillar att läsa andras symtom :)
  • soltroll

Första gången jag använder äl tester. Det här räknas som positivt eller? :)

Exakt enligt kalender, Men den här månaden känner jag ingenting vid äl...Jag brukar alltid ha massor fysiska tecken på äl, mer än vid mens. Förstår mig verkligen inte på kroppen. Haha
  • hundenhubbe

Ömma bröst, ömma bröstvårtor, finnig och supergasig.. brukar vara gasig och uppblåst vid äl men aldrig innan mens. Spännande att se om allt bara är skengravidsymtom eller faktiskt riktiga!

• JeSuisMoi
    Lbem skrev 2019-08-13 12:17:05 följande:

Vad har ni alla för spännande symtom?

Jag har haft ungefär som mensvärk hela tiden mellan ÄL fram till nu (BIM-2/ÄL+7). I början mer mot högre äggstocken men nu känns hela livmodern och även i ljumskarna. Värt att notera att det är ytterst sällan jag har mensvärk vid mens och kan aldrig minnas att jag haft det innan mens. Men misstänker ändå skengraviditet. Hade ömma bröstvårtor längre än vanligt efter ÄL men det har försvunnit sedan några dagar men bröstvårtorna är svullna/styva som de inte brukar vara vanligtvis.
  • SisterA

Måste bara fråga dig vilken dag du är på om du räknar från ÄL och framåt. Jag är också på BIM-5 idag, men har kort cykel därav frågan.

Jag hade troligtvis ägglossning torsdag den 1 augusti. Visade som tydligast på Äl testet då. Jag har en cykel på exakt 28 dagar :)

Mina symtom: lite molvärk till och från. Lätt illamående på morgonen. Jobbigt att springa min vanliga runda, men jag tänker ändå kämpa på så länge jag orkar. Blir nog inga supertider på tjejmilen!

• PelloBello
    JeSuisMoi skrev 2019-08-13 13:29:16 följande:

Jag har haft ungefär som mensvärk hela tiden mellan ÄL fram till nu (BIM-2/ÄL+7). I början mer mot högre äggstocken men nu känns hela livmodern och även i ljumskarna. Värt att notera att det är ytterst sällan jag har mensvärk vid mens och kan aldrig minnas att jag haft det innan mens. Men misstänker ändå skengraviditet. Hade ömma bröstvårtor längre än vanligt efter ÄL men det har försvunnit sedan några dagar men bröstvårtorna är svullna/styva som de inte brukar vara vanligtvis.

När ska du testa? :D
  • Lbem
    nufårvise skrev 2019-08-13 12:41:39 följande:

Hej, hoppar in här! Tror jag är på äl+13 men har inte testat än.

Jag har som en lite brännande känsla i livmodern, öm i brösten och fått konstig smak i munnen några gånger. Redan förra veckan kände jag något blött på magen och då läckte det ur ena bröstet. Bara någon droppe (skulle just dusch så var naken). Men tror jag är skengravid som vanligt :). Just det, somnade när jag läste för barnen igår, det har jag inte gjort på länge.

Vad känner du? Gillar att läsa andras symtom :)

Spännande! Jag har bim den 20e och har bara molvärk emellanåt
Svar på tråden BIM augusti 2019