• Alexi

    2 frågor om barn som ska börja på förskolan snart!

    Anonymsju skrev 2019-07-02 23:43:53 följande:
    Jag gjorde faktiskt det redan vid besöket. Jag kände väl att jag blev inte direkt bemött som jag hade önskat.. hon kändes ganska så ointresserad av det och sa att dom brukar äta här, det brukar bli bra.. Jag kände bara att, jovisst men alla barn är olika och har olika behov. Fick inget gehör för min oro, men det kanske dom inte har tid med. Som sagt så fick jag lite en känsla av att dom jobbat med barn lite för länge och var lite trötta.. Men visst det är snart semester och dom höll på att grovstäda inför stängning, så dom kanske va trötta pga det, haha! Svårt att veta om jag bara har höga krav då jag ska lämna bort mitt barn helt till dom 6 tim/dagen, eller om mina tankar stämmer. Jag kanske hade känt likadant på vilken annan förskola som helst.
    Jag tror så här: Maten löser sig! Det gör det, för alla friska barn. Barn anpassar sig efter kompisarna och äter som de. Sen är det ju en inskolning med både att äta och sova och leka på förskolan men sen vänjer de sig. De lämnar ju inte ett barn att stå och gråta i sin ensamhet, det händer ju inte.
Svar på tråden 2 frågor om barn som ska börja på förskolan snart!