• Anonym (Singelmamman)

    Singelmamma - osexigt??

    Vänder mig främst till er män..

    Hur känner no för att dejta en singelmamma? Eller hur kände ni för det innan ni själva fick barn och var i 30-årsåldern?

    Jag är nybliven singelmamma, har en son på 1,5 år. Jag själv är 32, ser väl rätt bra ut och anser mig själv vara hyfsat normal, har bra jobb, ok boende i Stockholm och lever såklart för sonen som jag har varannan vecka.

    Jag känner mig dock så SJUKT ohet. Inte kroppsligt, ser ut precis som innan, nätt och värnar mycket om utseendet generellt, men av att vara just morsa. Att ha fött nån annans barn, om ni förstår? Är inte orörd längre, haha..

    Hur känner ni för att dejta en med barn sen innan?!

  • Svar på tråden Singelmamma - osexigt??
  • Anonym (Hello)

    Inga problem alls! Dock så har många varit svåra att ha en relation med, av olika anledningar.

    Det är betydligt krångligare då de har flera barn, och delad vårdnad med flera pappor. Då har man redan en röd flagga!

    Men ett barn är inget hinder alls tycker jag.

  • Anonym (Ola)
    Anonym (Hello) skrev 2022-12-18 13:44:33 följande:

    Inga problem alls! Dock så har många varit svåra att ha en relation med, av olika anledningar.

    Det är betydligt krångligare då de har flera barn, och delad vårdnad med flera pappor. Då har man redan en röd flagga!

    Men ett barn är inget hinder alls tycker jag.


    Är benägen att hålla med. Barn med olika pappor är tyvärr en röd flagga. Samma med män såklart i jämlikhetens namn. 
  • Godisbuske

    En kille ställer frågor till sig själv och mamman om han är barnlös själv.

    Som kille så tänker många att han kommer alltid komma i andra hand efter barnen.
    Varför höll inte förhållandet, vem lämnade vem, bagage etc.
    Kommer han att kunna disciplinera,fostra barnet. Vill han det, får han det?
    Hur är relationen med biopappan.
    Vill hon ha fler barn om jag vill ha.
    Vill jag mätta någon annans avkomma och bidra med mina pengar om vi bor ihop.
    Vi kan bara vara impulsiva och göra saker vv.

    Som het singelmamma så kan hon få tonvis med sex, men ett stadigt förhållande?

    Varför skulle en singelkille utan barn välja en het mamma före en het singel.? Vad kan du erbjuda som är så mycket bättre än en singeltjej runt samma ålder eller någon lite yngre.

    Listan kan göras lång.

    Du kommer garanterat hitta någon, men med största sannolikhet inte den du ville ha.

    Istället för att välja sina avelshingstar med stor omsorg och hjärna istället för hjärta. Så lämnar de sin män högt och lågt nu för tiden, oftast pga deras egna otroligt dåliga val av män.
     
    Sätter sig i svåra situationer för att deras tro är att det bara är att plocka en ny bättre från trädet. När åren sprungit på och en unge i varje hand.

    Men lycka till iaf !

  • onelifetolive

    Jag svarar innan jag läser tråden, så jag inte vill bli färgad av något annat svar. 

    För mig handlar allt om en sak. 
    Många säger/skriver att deras barn är deras allt. Att barnen alltid kommer i första hand och att man lever för dom. 

    Grejen är den att detta utgår man redan ifrån. Det är så det ska vara. Det behöver inte skrivas/sägas.
    När någon ändå gör det, läser jag det som:
    "...och jag har ingen tid, eller plats i mitt hjärta för en till person. Du kommer aldrig få känna att du är viktig för mig."

    Det skulle få mig att "swipea vänster" direkt.

    Det räcker egentligen med att skriva att "jag har två fantastiska små barn "varannan vecka"".

    Jag vill vara viktig för tjejen. Jag vill få möjlighet att bara viktig även för barnen, och vid sidan av deras pappa vara ännu en bra manlig förebild.

    När man som förälder har barn förstår man inte hur man skulle kunna älska någon lika mycket. Sen får man ett barn till och... älskar nu någon mer precis lika mycket. 

    Jag vill inte bli rangordnad. Om du som singelmamma visar att du kan älska mig, visar mig att jag är viktig för dig och att du vill vara viktig för mig, vid sidan om (inte framför. Inte bakom) dina fantastiska barn, så skulle jag absolut vara beredd att satsa. Det tror jag att vilken vettig man som helst skulle. 

  • onelifetolive
    onelifetolive skrev 2023-01-09 02:16:01 följande:

    Jag svarar innan jag läser tråden, så jag inte vill bli färgad av något annat svar. 

    För mig handlar allt om en sak. 
    Många säger/skriver att deras barn är deras allt. Att barnen alltid kommer i första hand och att man lever för dom. 

    Grejen är den att detta utgår man redan ifrån. Det är så det ska vara. Det behöver inte skrivas/sägas.
    När någon ändå gör det, läser jag det som:
    "...och jag har ingen tid, eller plats i mitt hjärta för en till person. Du kommer aldrig få känna att du är viktig för mig."

    Det skulle få mig att "swipea vänster" direkt.

    Det räcker egentligen med att skriva att "jag har två fantastiska små barn "varannan vecka"".

    Jag vill vara viktig för tjejen. Jag vill få möjlighet att bara viktig även för barnen, och vid sidan av deras pappa vara ännu en bra manlig förebild.

    När man som förälder har barn förstår man inte hur man skulle kunna älska någon lika mycket. Sen får man ett barn till och... älskar nu någon mer precis lika mycket. 

    Jag vill inte bli rangordnad. Om du som singelmamma visar att du kan älska mig, visar mig att jag är viktig för dig och att du vill vara viktig för mig, vid sidan om (inte framför. Inte bakom) dina fantastiska barn, så skulle jag absolut vara beredd att satsa. Det tror jag att vilken vettig man som helst skulle. 


    Synd att det fortfarande inte går att rätta stavfel och autocorrect på familjeliv.
  • Anonym (kille)

    Har inte läst trådsvaren... Men personligen känner jag ett No inför det.


    För vill inte få pappa känslor för ett barn vars pappa inte finns med i bilden längre.. för att en dag få höra att man inte är hens pappa slängt i ansiktet en dag.


    Eller som sist.. man börjar gilla ungen och vill stötta den i dennes utbildning och hobbys men morsan var en sönder medinicerad hora (bokstavligen) o psyko så man var tvungen att lämna till slut. Stackars barn :(

  • Anonym (inteigen)

    Om du är singelmamma kan du väl träffa en singelpappa?
    Dels är jag nuförtiden misstänksam mot folk som skaffar barn med någon man inte tänkt vara tillsammans med resten av livet(det är inte alltid pappan till barnen som det är fel på).
    Sen: vad får jag för fördel av att träffa en singelförälder när jag med ungefär samma ansträngning kan träffa en tjej utan barn? en kanske otrevlig jämförelse: varför skulle man köpa en begagnad bil om den kostar lika mycket eller kanske t.o.m MER än en ny bil? Det känns som det blir en väldigt dålig deal för mig att träffa en tjej som redan gjort den roliga biten med en annan kille.

  • Anonym (Låt oss hylla kvinnan)

    Ännu en tråd där en kvinna fiskar efter sympati och bekräftelse.
    Det kan vi behöva.

  • Mrs Moneybags
    Anonym (kille) skrev 2023-01-09 03:34:02 följande:

    Har inte läst trådsvaren... Men personligen känner jag ett No inför det.


    För vill inte få pappa känslor för ett barn vars pappa inte finns med i bilden längre.. för att en dag få höra att man inte är hens pappa slängt i ansiktet en dag.


    Eller som sist.. man börjar gilla ungen och vill stötta den i dennes utbildning och hobbys men morsan var en sönder medinicerad hora (bokstavligen) o psyko så man var tvungen att lämna till slut. Stackars barn :(


    Men bli inte tillsammans med en söndermedicinerad h*ra då? Vad i hela fridens namn har det med singelmammor i allmänhet att göra? Du valde ju henne. 
  • Anonym (kille)
    Mrs Moneybags skrev 2023-01-09 10:35:38 följande:
    Men bli inte tillsammans med en söndermedicinerad h*ra då? Vad i hela fridens namn har det med singelmammor i allmänhet att göra? Du valde ju henne. 

    Spelar ingen roll. 


     


    EN kvinna som har skaffat barn och inte har lyckats behålla barnets far... ska man passa sig noga för.. För man ska inte komma o tro att man är någon speciell för denna kvinna. Utan man kommer ändå bara vara en i raden av män för den kvinnan.


    Har ingen tillåtelse på ensamstående singel föräldrar. Dom har inte varit rädda om det som har betytt allra mest (familjen). Varför skulle man tro att de skulle vara rädda om en som är helt ny i sammanhanget för då? 


    Visst det kan ha finnas skäl till varför kärnfamiljen inte fungerade. Men idag heter det ju att 9 av 10 kvinnor har blivit slagna och alla 10 av 10 kvinnor har träffat på en dålig man. Det är ju inte rationellt.


    För mig vore det största som kunde hända att skaffa barn med en kvinna. En kvinna som jag då skulle vilja vara med  iallafall 20 år om inte hela livet ut.


    Men man har inte respekt för varandra idag.


    Då är jag hellre med en barnlös kvinna och får gå igenom allt det stora och fina ihop där det är första gången för båda.. istället för att vara med en som redan har gått den största resan i sitt liv en gång tidigare eller flera gånger och mest suckar åt saker.

Svar på tråden Singelmamma - osexigt??