• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2020-02-22 08:49:48 följande:
    Ja just ja, nu minns jag! Det är väl lite speciellt kanske att återföra till en transplanterad livmoder? Skönt att de verkligen verkar tänka på detaljer med placering osv nu!

Jag vill också gärna förändra något mellan försöken men min klinik är mer att fortsätta som vanligt bara. Men denna gång prövar jag stimulerad cykel för jag har bara gjort naturliga innan, så vi gör tvärtom där då :) Jag mår som tur är inte dåligt av hormonerna heller, tycker tex att jag är mycket mindre hungrig sen jag började med östrogen haha. Trombyl tar jag också men skulle gärna testa prednisolon men min klinik skriver inte ut det.

Vi kommer heller inte ge upp att få barn, det finns inte på kartan! Däremot kanske vi ger upp mina ägg eller så, jag har inga besvär alls med att gå till äggdonation. Om detta inte funkar eller vårt sista embryo blir det väl dock ett till försök med sprutor här hemma och då vill jag byta protokoll på något vis. Har kört exakt samma två gånger.

Igår på ruvardag 1 tänkte jag att denna gången borde det väl gå! Men idag på ruvardag 2 tvivlar jag igen, haha. Så lång väntan kvar. Hoppas så mycket för oss båda och jag vill också må illa!!!

Hur går det för dig? 
    Rd5 idag. Ena sekunden tänker jag också att denna gång är då det blir plus på stickan. Tycker allt liiite annorlunda denhär gången. Har molvärk som kommer och går, men inga känningar i brösten, vitaktiga flytningar, men igår em var de inte längre vitaktiga för att sedan vara det nu på morgonen igen. I morse när jag vaknade tyckte jag att det kändes tomt och att alla symptom var borta. Men när jag kom upp och började röra lite på mig kom de tillbaka. Men allt är nog bara inbillning alltihopa, känns som att hjärnspökena verkligen kan projicera det mesta i kroppen. Vet inte om vi ska tjuvtesta något eller inte, kan inte bestämma mig.

Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2020-02-25 07:48:55 följande:

Hur går det för dig? 

Rd5 idag. Ena sekunden tänker jag också att denna gång är då det blir plus på stickan. Tycker allt liiite annorlunda denhär gången. Har molvärk som kommer och går, men inga känningar i brösten, vitaktiga flytningar, men igår em var de inte längre vitaktiga för att sedan vara det nu på morgonen igen. I morse när jag vaknade tyckte jag att det kändes tomt och att alla symptom var borta. Men när jag kom upp och började röra lite på mig kom de tillbaka. Men allt är nog bara inbillning alltihopa, känns som att hjärnspökena verkligen kan projicera det mesta i kroppen. Vet inte om vi ska tjuvtesta något eller inte, kan inte bestämma mig.

Känner mig faktiskt rätt uppgiven idag på rd5:/ Har ju plussat två ggr vid ivf men fått kemisk, och då tycker jag att jag har känt typ nån svag molvärk på rd4-5 så därför känns det dåligt att inte ha känt det nu. Jag brukar alltid ha ömma bröst efter ägglossning eller av lutinus och har haft det nu med. Men sen igår är det typ borta och så har jag haft både när jag plussat och när jag inte gjort det... Ibland tror jag att jag känner något i magen men sen inser jag att det typ är tarmarna haha. Men men man kan aldrig veta. Tycker det låter positivt att du känner lite!!! Väldigt spännande :) Jag tror jag vill testa på söndag som är rd10. Har testdag rd18 och jag bara orkar inte vänta så länge. Hade gärna testat redan nu men sambon vill inte och jag måste fokusera på jobbet ändå....
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Så, idag är det rd9 och vi tänkte nog testa imorgon. Jag inbillar mig att jag har några väldigt svaga symtom men det kan ju lika gärna vara hormonerna. Jag har ju tagit lutinus varje gång men då har det varit i naturlig cykel och jag har liksom haft egen hormonproduktion också. Nu vet jag inte vad som bara beror på östrogen och progynon från tabletterna. Kan egentligen inte föreställa mig annat än ett negativt test men... Två ggr har jag ju fått positivt och då trodde jag väl inte heller det?

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-02-29 11:25:12 följande:

Så, idag är det rd9 och vi tänkte nog testa imorgon. Jag inbillar mig att jag har några väldigt svaga symtom men det kan ju lika gärna vara hormonerna. Jag har ju tagit lutinus varje gång men då har det varit i naturlig cykel och jag har liksom haft egen hormonproduktion också. Nu vet jag inte vad som bara beror på östrogen och progynon från tabletterna. Kan egentligen inte föreställa mig annat än ett negativt test men... Två ggr har jag ju fått positivt och då trodde jag väl inte heller det?

Du förstår inte hur mycket jag håller tummarna för er imorgon!! Ååh låt det vara dags nu, att ni äntligen får ert efterlängtade barn i år! Uppdatera oss gärna när du testat, ska tänka på dig!!
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2020-02-29 11:25:12 följande:

Ja, rd9 är lite läskigt, en gång har jag kommit hit, men då kom mensen på rd10. Min cykel är oftast 27-28 dagar (dag 1 denna cykel är 1/2) Så nervöst nu, men samtidigt tycke jag inte att det känns i kroppen som att mensen är på gång. Tycker kroppen känns lite annorlunda än normalt. Brösten började inte ömma fören den dag de brukar sluta ömma och nu är de så ömma att jag måste gå omkring med bh, jag sover riktigt dåligt på nätterna och har varit uppe och kissat vid kl 03.30 varje natt de senaste fem dagarna. Men halva dagarna tvivlar jag på mina symptom. Jag testade rd7 och då var det negativt, så tänker att det nog inte blev något denna gång heller. Men så länge mensen håller sig borta lever hoppet.

Vi har bestämt att inte testa igen fören td på torsdag, antingen har mensen redan kommit då så vi vet, annars inte...

Håller så tummarna för er imorgon!
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2020-02-29 15:37:14 följande:

Ja, rd9 är lite läskigt, en gång har jag kommit hit, men då kom mensen på rd10. Min cykel är oftast 27-28 dagar (dag 1 denna cykel är 1/2) Så nervöst nu, men samtidigt tycke jag inte att det känns i kroppen som att mensen är på gång. Tycker kroppen känns lite annorlunda än normalt. Brösten började inte ömma fören den dag de brukar sluta ömma och nu är de så ömma att jag måste gå omkring med bh, jag sover riktigt dåligt på nätterna och har varit uppe och kissat vid kl 03.30 varje natt de senaste fem dagarna. Men halva dagarna tvivlar jag på mina symptom. Jag testade rd7 och då var det negativt, så tänker att det nog inte blev något denna gång heller. Men så länge mensen håller sig borta lever hoppet.

Vi har bestämt att inte testa igen fören td på torsdag, antingen har mensen redan kommit då så vi vet, annars inte...

Håller så tummarna för er imorgon!

Håller tummarna för er också! Låter ju ändå spännande med symtom! Vilket sorts test använde du? Kanske inte var tillräckligt känsligt bara! :)

Mina "symtom" är väl bara att brösten slutade ömma ungefär när de brukar, men sen började de igen och ungefär så var det när jag plussade sist. Men samtidigt är jag ju i en stimulerad cykel så jag kanske inte kan lita alls på sånt. Sen tycker jag att jag känner som väldigt väldigt svag mensvärk ibland men vet inte om jag inbillar mig eller typ är bajsnödig bara. Jag kommer inte få mens denna gång pga östrogentabletterna, annars brukar jag få mens typ mellan rd9 och 11 med bara lutinus... Och vi har testdag rd18 och så länge väntar jag bara inte haha! Och vill helst testa en helg för att inte paja en jobbdag.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2020-02-29 13:33:46 följande:

Du förstår inte hur mycket jag håller tummarna för er imorgon!! Ååh låt det vara dags nu, att ni äntligen får ert efterlängtade barn i år! Uppdatera oss gärna när du testat, ska tänka på dig!!

Tack så mycket! Finns inget jag önskar mig hellre men risken är ju stor att bli besviken igen så försöker att inte hoppas!
  • Hedblomster

Det var negativt... Tvärnegativt. Åttonde insättningen. Kan inte fatta.

• Fifen
    Hedblomster skrev 2020-03-01 07:10:24 följande:

Nej men vad fan! :'(

Jag testade med ett testa tidigt test från babyplan.

Men så länge mensen håller sig borta lever ändå hoppet. Vi klarade oss igår, men idag är nog ändå den dag jag är mest nervös över. Vi har testdag 14 dagar efter FET så på torsdag.

Så ledsen för att det inte gick för er denna gång heller :'(
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2020-03-01 07:10:24 följande:

Helvete säger ja bara :(. Var det sista i frysen denna omgång? Massa kramar till dig <3
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden IVF hösten 2019