Anonym (BBW) skrev 2019-08-01 21:01:03 följande:
Är det värkligen värt att kasta bort allt man har tillsamman för att man haft något så banalt som lite sex vid sidan om.
Om det är så banalt med lite sex på sidan om,varför ska man då ens ta risken att förstöra sitt förhållande för något så
banalt? Motsägelsefullt.
För övrigt tror du att alla ser på sex på samma sätt som du gör? Det som är banalt för dig, kan vara fint och viktigt för mig. Det som är viktigt för dig kan vara banalt för mig. Därför är kommunikation vad man vill så viktigt, om man inte vill riskera sitt förhållande. Jag ser t.ex inte sex som något banalt utan fint och kärleksfullt, och är inte intresserad av att ha det med någon annan än den jag för tillfället har känslor för.
Anonym (BBW) skrev 2019-08-01 21:01:03 följande:
, Många agerar på tok för snabbt och skulle gör bra mycket klokare och mera praktiska beslut om man lugnade sig och värderade situationen. Är det värkligen värt att kasta bort allt man har tillsamman för att man haft något så banalt som lite sex vid sidan om.
Det är inte antal år tillsammans som avgör om ett förhållande är värt att kasta bort eller inte. Oftast stannar många alldeles för länge i destruktiva förhållande av rädsla för att bli ensamma, trots att de borde lämnat mycket tidigare.
För mig är det t.ex tilliten och att jag kan prata med min partner som är absolut viktigast, och därmed skulle en otrohet få mig att inse att vi inte delar samma värderingar. Min partner är även min bästa vän, och jag vill kunna dela allt med denne. Däremot skulle jag inte avsluta ett förhållande om min partner ville diskutera ett öppet förhållande med mig vilket är en helt annan sak. Anledningen är att gå bakom ryggen eller ljuga som skulle vara droppen för min del. Om han inte känner att han kan kommunicera med mig, så kan han ljuga om en hel del andra saker med.
För mig skulle det inte vara att kasta bort ett bra förhållande utan ett lättnad att bli av med en person som anser att han inte ens kan prata med mig/går bakom min rygg.
Samt att det faktiskt var hans val att kasta bort vårt förhållande, jag bara fullföljer det han påbörjat.
Vad säger att det inte är det bästa att lämna en person som inte delar ens värderingar? Vad säger att det valet inte kan leda till att man hittar något bättre eller till och med den rätta i sitt liv? Jag skulle inte vilja lägga mer värdefull tid på att kasta bort ytterligare år med fel person, bara för att slippa leva ensam.