• Anonym (Y)

Överanalyserar alla mina dejter!

Detta är ett återkommande problem hos mog så nu vill jag verkligen ta tag i det o det känns som om det kan ha sabbat många av mina relationer så en gång för alla kanske jag ska byta ?taktik?.

Oftast börjar det med att en kille blir väldigt intresserad av mig. Jag känner ofta mindre intresse så oftast är det killen som hör av sig o är väldigt på på att träffas. När vi väl sedan träffas får jag mer känslor och det är så övertänkandes kommer in! Jag överanalyserar totalt allting. Jag lider av ångest på många saker vilket gör att märker jag tex av minsta lilla förändring, tex att jag tycker killen inte hör av sig lika mycket fåe jag extrem ångest o det tar upp stor del av mitt liv. Iaf har jag nj skrivit med en kille i ca 1,5 månad. Han har tjatat om att ses o skrivit varje dag till mig o nu kände jag mod till att ses. Han var underbar o vi passade så bra ihop. Han sa att jag var bättre än förväntat o allt han sa lät väldigr bra. Vi pratade o jag talade om atr jag orkar inte ha några spel då jag lätt fåe ångest o liknande. Hn tog upp att vi borde ses igen o att jag är välkommen o Bla Bla. Direkt när jag åker därifrån fåe jg ångest o börjar tänka om han ens vill se mig igen, varför skriver han inte o Bla Bla. Detta gör att jag heller inte hör av mig då jag får en känsla att han inte vill ses o främst för att få bekräftelse om han skriver. O nu skrev han ju till mig o då könns det bra.

Jag VET. Att det äe helt fel v mig o att jag kanske tom förstör genom att killen inte tror jag är inteesserad. Jag är nog helt enkelt rädd för att bli minsta dissad ... jag behöver ger logen bara lite pepp. Problemet ligger nog i att jag mött många som säger en sak utan att mena det därav jag inte tror på när han säger rakt ut att han vill ses igen. Ska jag på något sätt bara försöka släppa allt o försöka vara bästa tjejen eller vad? Föreslå en till träff kanske?

• Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-08 01:33:24 följande:

Hur gick dejten? :)

Jo dejten gick bra :). Vi käkade middag ute och sen gick vi till en mysig pub som man kunde sitta och prata på utan att behöva skrika och drack varsin öl. Vi sågs i min stad så följde med han till tåget sen och då bad han mig skriva när jag kommit hem och jag bad han göra detsamma.Dock hann jag knappt bort från tågstationen innan han skickade tusen tack för en trevlig kväll.

Får se vad som händer....han sa själv att han var en kratta på att svara på sociala medier och har hans mobilnummer nu ;)
  • Anonym (Anna H)

TS: hur har det gått för dig?

Ingen ny dejt inbokad här än men vi hörs av. Han ställer frågor sen har han flaggat för att han kommer att fullt upp nästa vecka när det gäller jobb.

• Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-11 08:20:23 följande:

Ingen ny dejt inbokad här än men vi hörs av. Han ställer frågor sen har han flaggat för att han kommer att fullt upp nästa vecka när det gäller jobb.

Va kul att eran dejt blev lyckad!! Börjar han skriva eller är det du?

Jag kom idag hem efter att spenderat ett dygn hos min dejt!!vi lagade lite mat o kollade film då vädret inte var så lyckat.. ända jg blev frågade över var att han satte sig i egen soffa ist föe att sätta sig jämte mig. Han verkade liksom inte vilja ha närkontakt. Men sen gick han iväg o när han kom tillbaka satte han sig jämte mig o tog min hand o grejer. Så känns nästan som att han inte vågade, för sen när vi sov så höll han om mig hela natten jätte tätt! Jag kunde tex vakna av att han låg o klappade mig så känns ju som han ändå ville vara nära.

Sen är det ju alltid lika nervöst när man sagt hejdå o se om man hörs av. Jag hade tänkt skriva denna gången till honom men jag hann inte mer än hem innan han messade o frågade hur resan gått så han måste väl ändå vilja fortsätta?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-11 08:20:23 följande:

Jag kom idag hem efter att spenderat ett dygn hos min dejt!!vi lagade lite mat o kollade film då vädret inte var så lyckat.. ända jg blev frågade över var att han satte sig i egen soffa ist föe att sätta sig jämte mig. Han verkade liksom inte vilja ha närkontakt. Men sen gick han iväg o när han kom tillbaka satte han sig jämte mig o tog min hand o grejer. Så känns nästan som att han inte vågade, för sen när vi sov så höll han om mig hela natten jätte tätt! Jag kunde tex vakna av att han låg o klappade mig så känns ju som han ändå ville vara nära.

Sen är det ju alltid lika nervöst när man sagt hejdå o se om man hörs av. Jag hade tänkt skriva denna gången till honom men jag hann inte mer än hem innan han messade o frågade hur resan gått så han måste väl ändå vilja fortsätta?
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-11 21:56:15 följande:

Det är han som hört av sig först med frågor som tex: hur min dag varit, hur det var i X-stad som jag besökte i lördags. (det skickade han igår vid lunch). Dock har han inte läst mitt svar än som jag skickade igår under eftermiddagen. Dock orkar inte jag "spela" svår utan jag svarar när jag ser att han skickat. Han sa på vår senaste dejt att han är en kratta på att svara på sociala medier. Nu inväntar jag lite och ser om han föreslår en ny dejt framöver.

Låter ju som du hade en bra dejt med :). Kändes det bra att spendera så pass många timmar med honom?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-12 09:51:01 följande:

Det är han som hört av sig först med frågor som tex: hur min dag varit, hur det var i X-stad som jag besökte i lördags. (det skickade han igår vid lunch). Dock har han inte läst mitt svar än som jag skickade igår under eftermiddagen. Dock orkar inte jag "spela" svår utan jag svarar när jag ser att han skickat. Han sa på vår senaste dejt att han är en kratta på att svara på sociala medier. Nu inväntar jag lite och ser om han föreslår en ny dejt framöver.

Låter ju som du hade en bra dejt med :). Kändes det bra att spendera så pass många timmar med honom?

Aa men det är ju jätte bra att han hör av sig då:) är han annorlunda än vad han var innan?

Ja det kändes väldigt bra o naturligt! Nu är jag väl lite nojig över hur det ska fortsätta framöver bara.. men han vet va är jag söker, är 33 år så jag hoppas ju han är mogen till seriöst.. i båda våra fall måste man väl ändå tolka det bra då de hör av sig efteråt? Jag funderar på stt föreslå spa på vår nästa dejt framöver! En spaweekend! Vet dock inte om man ska gå rätt på sak eller fråga om man känner föe att fortsätta ses?

När jag skulle åka frågade han om jag hade haft trevligt varav jag svarade ja o då sa han: jag har haft jätte trevligt
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-12 10:08:29 följande:

Aa men det är ju jätte bra att han hör av sig då:) är han annorlunda än vad han var innan?

Ja det kändes väldigt bra o naturligt! Nu är jag väl lite nojig över hur det ska fortsätta framöver bara.. men han vet va är jag söker, är 33 år så jag hoppas ju han är mogen till seriöst.. i båda våra fall måste man väl ändå tolka det bra då de hör av sig efteråt? Jag funderar på stt föreslå spa på vår nästa dejt framöver! En spaweekend! Vet dock inte om man ska gå rätt på sak eller fråga om man känner föe att fortsätta ses?

När jag skulle åka frågade han om jag hade haft trevligt varav jag svarade ja o då sa han: jag har haft jätte trevligt

Jo visar ju på intresse att man fortsätter höras av efteråt :). Hm vet inte om han är annorlunda förrutom att han ställer mer frågor än innan. Dock som sagt ska se om han föreslår en till dejt *haha* bara han inte tänker samma sak.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-12 21:03:44 följande:

Jo visar ju på intresse att man fortsätter höras av efteråt :). Hm vet inte om han är annorlunda förrutom att han ställer mer frågor än innan. Dock som sagt ska se om han föreslår en till dejt *haha* bara han inte tänker samma sak.

Vem har föreslagit era andra 2 dejter? :)
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-13 08:04:12 följande:
    Vem har föreslagit era andra 2 dejter? :)
    Hm första dejten så skulle jag till staden där han bor för en annan grej men skulle ha tid "över" så skrev till han att jag skulle till hans stad men då jag skulle ha lite dötid så behövde jag försöka hitta någon som vill ses och då skrev han att han gärna ville ses.

Andra dejten var det jag som såg till att den blev av. Dock som sagt så ställer han ju frågor och följdfrågor med. Dock bestämt för att se vad som händer. Ska försöka att inte analysera och fundera så mycket.

Visst kan tänka mig att träffa han igen men nu är det upp till honom att föreslå något.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-13 08:45:05 följande:

Hm första dejten så skulle jag till staden där han bor för en annan grej men skulle ha tid "över" så skrev till han att jag skulle till hans stad men då jag skulle ha lite dötid så behövde jag försöka hitta någon som vill ses och då skrev han att han gärna ville ses.

Andra dejten var det jag som såg till att den blev av. Dock som sagt så ställer han ju frågor och följdfrågor med. Dock bestämt för att se vad som händer. Ska försöka att inte analysera och fundera så mycket.

Visst kan tänka mig att träffa han igen men nu är det upp till honom att föreslå något.

Nä då kanske du ska låta han ta steget till en dejt!

I mitt fall är det han som föreslagit båda dejterna så tänkte jag kanske skulle föreslå en nu. Vi har fortsatt prata efter vår andra dejt. Ska man utgå från stt de vill ses igen då o bara fråga: när ses vi igen? Eller ska man fråga: har du lust att ses igen?
Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!