• Anonym (Y)

Överanalyserar alla mina dejter!

Detta är ett återkommande problem hos mog så nu vill jag verkligen ta tag i det o det känns som om det kan ha sabbat många av mina relationer så en gång för alla kanske jag ska byta ?taktik?.

Oftast börjar det med att en kille blir väldigt intresserad av mig. Jag känner ofta mindre intresse så oftast är det killen som hör av sig o är väldigt på på att träffas. När vi väl sedan träffas får jag mer känslor och det är så övertänkandes kommer in! Jag överanalyserar totalt allting. Jag lider av ångest på många saker vilket gör att märker jag tex av minsta lilla förändring, tex att jag tycker killen inte hör av sig lika mycket fåe jag extrem ångest o det tar upp stor del av mitt liv. Iaf har jag nj skrivit med en kille i ca 1,5 månad. Han har tjatat om att ses o skrivit varje dag till mig o nu kände jag mod till att ses. Han var underbar o vi passade så bra ihop. Han sa att jag var bättre än förväntat o allt han sa lät väldigr bra. Vi pratade o jag talade om atr jag orkar inte ha några spel då jag lätt fåe ångest o liknande. Hn tog upp att vi borde ses igen o att jag är välkommen o Bla Bla. Direkt när jag åker därifrån fåe jg ångest o börjar tänka om han ens vill se mig igen, varför skriver han inte o Bla Bla. Detta gör att jag heller inte hör av mig då jag får en känsla att han inte vill ses o främst för att få bekräftelse om han skriver. O nu skrev han ju till mig o då könns det bra.

Jag VET. Att det äe helt fel v mig o att jag kanske tom förstör genom att killen inte tror jag är inteesserad. Jag är nog helt enkelt rädd för att bli minsta dissad ... jag behöver ger logen bara lite pepp. Problemet ligger nog i att jag mött många som säger en sak utan att mena det därav jag inte tror på när han säger rakt ut att han vill ses igen. Ska jag på något sätt bara försöka släppa allt o försöka vara bästa tjejen eller vad? Föreslå en till träff kanske?

• Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!
  • Anonym (Y)
    elin1989 skrev 2019-08-15 10:17:16 följande:

Tycker det låter som att han inte är intresserad och fasar ut dig. Om han är intresserad och vill ses så hör han av sig och vill planera. Om intresset är där behöver man inte anstränga sig så mycket. Varje gång jag har känt att killen har tappat intresset har jag haft rätt tyvärr.

Nä jag håller med i vad du säger o känner väl lite detsamma. Men jag kan bara inte förstå varför han då skriver till mig? Om han försökte fasa ut borde han ju inte försöka hålla igång kontakten ? Dvs svarar jag något som kanske inte behöver svaras på svarar han med ex hur har din dag varit? O igår slutade jag svara honom, då fick jag 2 timmar senare ett godnatt
  • Anonym (Anna H)
    elin1989 skrev 2019-08-15 10:14:30 följande:
    Om man är seriöst intresserad är sex på första dejten en dålig idé. Det sätter liksom oftast en oseriös stämpel på hela relationen.
    Jag tycker det är upp till var och en när man väljer att ha sex. Om det så är på första eller tionde dejten. Vet folk som haft sex på första dejten som varit tillsammans i flera år.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-15 10:36:55 följande:
    Nä jag håller med i vad du säger o känner väl lite detsamma. Men jag kan bara inte förstå varför han då skriver till mig? Om han försökte fasa ut borde han ju inte försöka hålla igång kontakten ? Dvs svarar jag något som kanske inte behöver svaras på svarar han med ex hur har din dag varit? O igår slutade jag svara honom, då fick jag 2 timmar senare ett godnatt
    Tyvärr ser det ut så idag att både tjejer och killar oftast pratar med flera samtidigt. Vet du hur länge han har varit singel?

Tycker du kan låta honom få höra av sig först ett tag nu men att du svarar på det han skriver om det är något att svara på om du förstår vad jag menar.

Fick svar från min dejt nu på morgonen på det jag skrev runt 20:00 tiden igår men inte det jag hoppades att han skulle skriva dvs fråga om ny dejt, föreslå en dejt eller skriva då är det dags att ses snart igen men läst hans svar och var inget att svara på så nu kommer jag invänta på att han hör av sig.

• Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 11:04:59 följande:

Tyvärr ser det ut så idag att både tjejer och killar oftast pratar med flera samtidigt. Vet du hur länge han har varit singel?

Tycker du kan låta honom få höra av sig först ett tag nu men att du svarar på det han skriver om det är något att svara på om du förstår vad jag menar.

Fick svar från min dejt nu på morgonen på det jag skrev runt 20:00 tiden igår men inte det jag hoppades att han skulle skriva dvs fråga om ny dejt, föreslå en dejt eller skriva då är det dags att ses snart igen men läst hans svar och var inget att svara på så nu kommer jag invänta på att han hör av sig.

Har har vart singel i 3 år o on jag ska tro honom har han bara vart en en dejt tidigare från tinder. Enl honom fortsatte gan inte då han inte var redo då...

Det mest störande är att han innan vj ens träffats satt o sa jag kan glömma honom om han träffar någon annan mm.

Ja jag tänker låta honom kontakta mig. Så får vi se..

Skrev han inget som antydde på ny dejt eller något?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 11:04:59 följande:

Han hörde precis av sig på snapchat. Har inte kollat va han skrev o tänker vänta lite...
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-15 11:40:57 följande:
    Har har vart singel i 3 år o on jag ska tro honom har han bara vart en en dejt tidigare från tinder. Enl honom fortsatte gan inte då han inte var redo då...

Det mest störande är att han innan vj ens träffats satt o sa jag kan glömma honom om han träffar någon annan mm.

Ja jag tänker låta honom kontakta mig. Så får vi se..

Skrev han inget som antydde på ny dejt eller något?
    Tänkte mest på att det är lätt att bli bekväm som singel. Hm konstigt att säga så innan ni ens hade setts men han var väl rädd att du skulle träffa någon annan du gillade innan ni hann ses?!

Nej han höll typ bara med mig och en smiley som visade tänderna. Jag var som sagt mer intresserad efter vår 1:a dejt men nu är mitt intresse svalare men inte så svalt så jag vill låta vår kontakt rinna ut i sanden. Får se när (om) han hör av sig!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 11:55:35 följande:

Tänkte mest på att det är lätt att bli bekväm som singel. Hm konstigt att säga så innan ni ens hade setts men han var väl rädd att du skulle träffa någon annan du gillade innan ni hann ses?!

Nej han höll typ bara med mig och en smiley som visade tänderna. Jag var som sagt mer intresserad efter vår 1:a dejt men nu är mitt intresse svalare men inte så svalt så jag vill låta vår kontakt rinna ut i sanden. Får se när (om) han hör av sig!

Om du läst hels min tråd har jag skrivit om att jag dejtade en annan kille som aldrig riktigt hörde av sig? Iaf fick jag av honom nu: jag funderar på att ta vägarna förbi dig idag :)

Jag vet inte va jag ska svara...
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-14 22:45:32 följande:

Jag tror att du fokuserar på fel saker. Jag tror inte att du kommer att må bra av att vänta några timmar, inte skriva först eller vilken taktik du än väljer. Han kommer att uppta dina tankar och få dig att må dåligt. Jag tror inte heller att det kommer att göra honom mer intresserad, inte i längden i alla fall. Du skriver i din start att du har ett mönster att det blir såhär, jag tror att du på ett eller annat sätt måste bryta det mönstret.

Vad han är ute efter har jag ingen aning om. Kanske vet han inte själv. Men han verkar inte direkt himlastormande galen i dig. Själv hade jag brutit. Har testat att tråna efter män. Länge. Det brukar visa sig rätt snabbt varthän det barkar. Och det är bara slöseri med tid. Men igen, tänk över dina mönster. Att någon du träffat två gånger kan få dig att må såhär. Att du vill stressa fram saker. Jag tror att du saboterar dina egna chanser.

Jag avvakta med att skriva o tänkte låta honom hörs av sig om han ville. Då får jag runt kl 11 bara ett meddelande: dags för läkaren!

Jag får inte kläm på han alls. Om han tex försökte fasa ut mig borde han ju absolut inte blrja med attt ta kontakt med mig, o speciellt inte om sådana saker som egebtligen bara skrivs för att få igång en konversion...0
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-15 12:04:33 följande:
    Om du läst hels min tråd har jag skrivit om att jag dejtade en annan kille som aldrig riktigt hörde av sig? Iaf fick jag av honom nu: jag funderar på att ta vägarna förbi dig idag :)

Jag vet inte va jag ska svara...
    Du kanske hunnit svara redan? Tycker du ska träffa den andra killen om du VERKLIGEN känner för att träffa honom. Vet du om han är seriös den andra killen?

• Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 13:44:11 följande:

Du kanske hunnit svara redan? Tycker du ska träffa den andra killen om du VERKLIGEN känner för att träffa honom. Vet du om han är seriös den andra killen?

Han påstår att han vilket seriöst. Vi dejtade i höstas med när han plötsligt bara gick upp i rök för att höra av sig ett halvår senare o vilja ses igen.. men jag har tvekat på honom då han aldrig skriver eller vill skriva mer än när han vill ses vilket fått mig stt tveka på honom. Han skickar snap kanske varje dag men visar inte slls intresse på att vilja ha en konversion.
Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!