• Anonym (Y)

Överanalyserar alla mina dejter!

Detta är ett återkommande problem hos mog så nu vill jag verkligen ta tag i det o det känns som om det kan ha sabbat många av mina relationer så en gång för alla kanske jag ska byta ?taktik?.

Oftast börjar det med att en kille blir väldigt intresserad av mig. Jag känner ofta mindre intresse så oftast är det killen som hör av sig o är väldigt på på att träffas. När vi väl sedan träffas får jag mer känslor och det är så övertänkandes kommer in! Jag överanalyserar totalt allting. Jag lider av ångest på många saker vilket gör att märker jag tex av minsta lilla förändring, tex att jag tycker killen inte hör av sig lika mycket fåe jag extrem ångest o det tar upp stor del av mitt liv. Iaf har jag nj skrivit med en kille i ca 1,5 månad. Han har tjatat om att ses o skrivit varje dag till mig o nu kände jag mod till att ses. Han var underbar o vi passade så bra ihop. Han sa att jag var bättre än förväntat o allt han sa lät väldigr bra. Vi pratade o jag talade om atr jag orkar inte ha några spel då jag lätt fåe ångest o liknande. Hn tog upp att vi borde ses igen o att jag är välkommen o Bla Bla. Direkt när jag åker därifrån fåe jg ångest o börjar tänka om han ens vill se mig igen, varför skriver han inte o Bla Bla. Detta gör att jag heller inte hör av mig då jag får en känsla att han inte vill ses o främst för att få bekräftelse om han skriver. O nu skrev han ju till mig o då könns det bra.

Jag VET. Att det äe helt fel v mig o att jag kanske tom förstör genom att killen inte tror jag är inteesserad. Jag är nog helt enkelt rädd för att bli minsta dissad ... jag behöver ger logen bara lite pepp. Problemet ligger nog i att jag mött många som säger en sak utan att mena det därav jag inte tror på när han säger rakt ut att han vill ses igen. Ska jag på något sätt bara försöka släppa allt o försöka vara bästa tjejen eller vad? Föreslå en till träff kanske?

• Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-14 22:02:22 följande:

Jag menade inte att han hanterat det bra, men att det kanske är bättre att du också får fundera lite. Att det här mönstret upprepas är nog något att försöka reda ut, så att du kan hitta den som är rätt för dig.

Men asså var han ute efter egebtligen ? Varför hör han av sig nu? Tror du han bara försöker få det att rinna ut i sanden eller va vill han?

Grejen är att han var egentligen motsatsen till de dåliga jag träffat innan. Hn här hörde v sig o visade intresse samt att vi sågs o hittade på saker under lång tid o inte bara över en kväll som med de andra.

Slutade svara honom men fick nu ett godnatt ikväll. Gör jag rätt i som tänker ta lite avstånd? Tex inte börja skriva till honom o kanske vänta några timmar jag med med att svara honom?
  • Anonym (h)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-14 22:15:45 följande:
    Men asså var han ute efter egebtligen ? Varför hör han av sig nu? Tror du han bara försöker få det att rinna ut i sanden eller va vill han?

Grejen är att han var egentligen motsatsen till de dåliga jag träffat innan. Hn här hörde v sig o visade intresse samt att vi sågs o hittade på saker under lång tid o inte bara över en kväll som med de andra.

Slutade svara honom men fick nu ett godnatt ikväll. Gör jag rätt i som tänker ta lite avstånd? Tex inte börja skriva till honom o kanske vänta några timmar jag med med att svara honom?
    Jag tror att du fokuserar på fel saker. Jag tror inte att du kommer att må bra av att vänta några timmar, inte skriva först eller vilken taktik du än väljer. Han kommer att uppta dina tankar och få dig att må dåligt. Jag tror inte heller att det kommer att göra honom mer intresserad, inte i längden i alla fall. Du skriver i din start att du har ett mönster att det blir såhär, jag tror att du på ett eller annat sätt måste bryta det mönstret.

Vad han är ute efter har jag ingen aning om. Kanske vet han inte själv. Men han verkar inte direkt himlastormande galen i dig. Själv hade jag brutit. Har testat att tråna efter män. Länge. Det brukar visa sig rätt snabbt varthän det barkar. Och det är bara slöseri med tid. Men igen, tänk över dina mönster. Att någon du träffat två gånger kan få dig att må såhär. Att du vill stressa fram saker. Jag tror att du saboterar dina egna chanser.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-14 10:21:54 följande:

Hur långt ifrån varandra bor ni? Fått något svar ännu?

Jag tänker la lite så att det finns många som inte är aktiva o gillar i chatta, men samtidigt är ju detta något som krävs om man tex bor långt ifrån varandra eller om man dejtat någon o för att finna ett intresse som inte svalnas av..

Men du gör rätt i att inte nojja dig heller! Ta det som det kommer :)

Vi bor ca 7 mil ifrån varandra men ingen av oss har körkort, Jo han har svarat och igår var han rätt snabb på att svara på meddelanden. Han svarar ju även om det är lite långt mellan gångerna ibland :P

Dock inget förslag på ny dejt tyvärr. Skrev till han att : oj det har redan gått 1 vecka sen vi var ut och käka :), vad tiden går fort :D" Dock skrev jag det sent igår kväll och han har ej läst det än.

Jag tycker inte man behöver inte sitta i timmar och chatta varje dag kanske men något/några meddelanden är ju trevligt. Sen som du skriver så är det ett sätt att lära känna varandra och sen trevligt med.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-14 20:18:03 följande:

Nä inte direkt.. vi hade vår andra dejt o han hörde av sig efter den med. Dock svarar han inte alls lika ofta som innan o kan gå 3 timmar men vet han har mycket på jobbet. Jag skrev o frågade rätt ut om han kände för stt träffa mig fler gånger. Han svarade: ja men hade velat ses utan sex för o känna hur det känns :) som sagt har vi haft väldigt myclet sex... men det för jag trott han vill det.. ska jag tolka det som bra eller dåligt??

Ni hade alltså sex på andra dejten? Tolkade som ni bara sov ihop andra dejten. Nu menar jag inte att det är fel att ha sex tidigt bara det känns bra för bägge men av tidigare erfarenhet så kan killar bli lite knepiga efteråt. Dock positivt att han vill ses utan att ni har sex.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-14 20:28:35 följande:

Nu bryter jag ihop på riktigt.. som sagt svarade han att han vill ses utan sex, så jag skrev att vi kanske kunde planera in något kul ist framöver då. Han svarade att han vill vänta med att planera in för han behöver komma i takt med jobbet o vill inte känna stress.

Det där lät la inte alls positivt direkt?!

Åh jobbigt svar men låt han föreslå nästa dejt nu.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-14 22:15:45 följande:

Tycker du kan låta honom skriva först men det där att vänta några timmar på att svara kan ju fungera med men personligen orkar jag inte hålla på att vara seg på att svara. Jag skriver inte alltid först till min dejt.
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-14 22:45:32 följande:

Jag tror att du fokuserar på fel saker. Jag tror inte att du kommer att må bra av att vänta några timmar, inte skriva först eller vilken taktik du än väljer. Han kommer att uppta dina tankar och få dig att må dåligt. Jag tror inte heller att det kommer att göra honom mer intresserad, inte i längden i alla fall. Du skriver i din start att du har ett mönster att det blir såhär, jag tror att du på ett eller annat sätt måste bryta det mönstret.

Vad han är ute efter har jag ingen aning om. Kanske vet han inte själv. Men han verkar inte direkt himlastormande galen i dig. Själv hade jag brutit. Har testat att tråna efter män. Länge. Det brukar visa sig rätt snabbt varthän det barkar. Och det är bara slöseri med tid. Men igen, tänk över dina mönster. Att någon du träffat två gånger kan få dig att må såhär. Att du vill stressa fram saker. Jag tror att du saboterar dina egna chanser.

Menar du att jag borde bryta med honom helt? Måste jag liksom skriva det till honom eller bara låta bli att skriva?

Just nu känner jag mig bara arg. Innan vi ens hade träffats var jag väldigt skeptisk till honom då han verkade o betedde sig som om vi redan var tillsammans. Tex skrev han att hade jag träffat andra killar kan jag glömma honom, han frpgade om han var en i mängden i vise versa. Han frågade tidigt om jag ville gifta mig i framtiden mm. Innan vi ens hade träffats ville han boka in spa. Men som sagt var det jag som backade då.

Jag har varit väldigt tydlig med att jag är trött på att träffa killar som inte vet va de vill o inte söker seriöst så han borde veta va jag är ute efter.

Med hans sätt att skriva igår att han vill vänta med att planera in känns mer som han är osäker , kanske vill dejta andra eller jag vet inte o kanske helt enkelt inte vill träffa mig mer, men då behöver han ju inte skriva godnatt o grejer till mig.

En grej vi diskuterat är religion då han är ortodox o väldigt troende! Jag är inte slls troende. Han har sagt att han går mer på personlighet men har ändå verkat vara en stor grej för honom.

Va menar du med stressa fram saker? Jag håller verkligen med om att när jag väl börjar intressera mig för någon vill jag gå fort fram. Borde man ta det lugnt? Jag tänker ju att ses man inte så rinner det verkligen ut i sanden eller man hittar någon annan.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 03:01:38 följande:

Ni hade alltså sex på andra dejten? Tolkade som ni bara sov ihop andra dejten. Nu menar jag inte att det är fel att ha sex tidigt bara det känns bra för bägge men av tidigare erfarenhet så kan killar bli lite knepiga efteråt. Dock positivt att han vill ses utan att ni har sex.

Nä andra dejten umgicks vi i ett helt dygn
  • elin1989
    Anonym (Y) skrev 2019-08-15 09:53:29 följande:

Nä andra dejten umgicks vi i ett helt dygn

Om man är seriöst intresserad är sex på första dejten en dålig idé. Det sätter liksom oftast en oseriös stämpel på hela relationen.
  • elin1989

Tycker det låter som att han inte är intresserad och fasar ut dig. Om han är intresserad och vill ses så hör han av sig och vill planera. Om intresset är där behöver man inte anstränga sig så mycket. Varje gång jag har känt att killen har tappat intresset har jag haft rätt tyvärr.

Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!