BF mars 2020 - stannar på FL
Jag tänkte att vi kan ha en egen tråd för oss som inte vill vara med i någon grupp på Facebook, här kan vi följas åt under denna resa!
Jag tänkte att vi kan ha en egen tråd för oss som inte vill vara med i någon grupp på Facebook, här kan vi följas åt under denna resa!
Är i vecka 38 och är lite nyfiken på hur ni andra mår? Såg ovan att flera har lite jox med blodtryck mm. Jag mår bra har kunnat träna några gånger i veckan och går dagliga promenader. Men nu börjar det bli lite tyngre - svårare att sova, tryck och hugg ner i underlivet samt ont i magens ?nederkant? som att något töjs lite för snabbt. Har väldigt svårt att fatta att det snart är dags för förlossning känns så overkligt! Har ni fattat och börjat förbereda er för förlossning eller hur känner ni?
Är i vecka 38 och är lite nyfiken på hur ni andra mår? Såg ovan att flera har lite jox med blodtryck mm. Jag mår bra har kunnat träna några gånger i veckan och går dagliga promenader. Men nu börjar det bli lite tyngre - svårare att sova, tryck och hugg ner i underlivet samt ont i magens ?nederkant? som att något töjs lite för snabbt. Har väldigt svårt att fatta att det snart är dags för förlossning känns så overkligt! Har ni fattat och börjat förbereda er för förlossning eller hur känner ni?
Jag fattar inte att jag ska föda snart, vecka 36.. dock känns det ju i kroppen att det nog är nära nu. På RUL sa också BM att hon trodde att bebis kommer lite tidigare, men hon ville inte ändra BF. Så jag går lite här och tror att det kan hända när som! Haha, fast det kanske bara blir några dagar innan om det skulle stämma.
Har börjat städa och rensa hemma, tvättat bebiskläder och ska rengöra/koka nappflaskor och nappar i veckan. BB-väskan är påbörjad men inte färdigpackad, ska köpa lite snacks på Ica. Jag kommer köpa sånt som är specifikt som jag gillar men som kanske inte finns på sjukhuset att köpa. Tänkte köpa sopsäckar till bilen och även led-ljus att ha med på förlossningen. Har bestämt mig för att jag nog vill ha lite mer dämpad belysning :)
Det fick vi inget svar på, ha för mig att hon inte kunde säga något konkret varför.. så därför går man och undrar nu, har själv också haft den känslan av att det kanske kan stämma.. så blir intressant att se :)
Idag har jag dock lite ångest över förlossningen igen, går verkligen upp och ner hela tiden. Nästa vecka ska jag dock på Aurora samtal, jag hoppas det kan hjälpa mig så mycket som möjligt. Dock är det då 3 veckor innan BF. Tankarna som snurrar är framför allt att stressen/rädslan ska ta över under förlossningen, och att jag kanske får panik eller vill ha snitt när jag väl är där på BB...
Hej alla! Håller på att tillfriskna från influensan. Har legat isolerad ett par dagar förra veckan på infektion för jag var jättesjuk och bebis var påverkad.
Har fått antiviral behandling i form av Tamiflu som ska förkorta sjukdomsperioden. Alla som har kommit i min väg har blivit drabbade, har vart rena digerdöden. De har fallit som furor. Jag testade positivt på influensa A.
Nu är jag hemma med jobbig hosta och förkylning som kvarstår. Är brutalt trött och orkeslös så vilar mest hela dagarna. V 38 nu
Vecka 37 idag. Mår fint oftast men får anpassa gångtempot. Blev bokad på tillväxtultraljud nästa vecka då BM misstänkte stor bebis, men då har hon ju det bra i magen så är inte jätteorolig. Förklarar ju trycket och tyngden iaf haha.
19 dagar kvar till bebisen kommer (planerat snitt) hur mår alla?
Kanske någon som fått en mars bebis redan? :)
8 dagar kvar till bf
Tror inte jag har jättelångt kvar. Känns i kroppen på nått sätt. Var hos BM igår och huvudet ligger långt ner i bäckenet nu. Känns kan jag säga när man går, tror att hela livmodern ska trilla ut ibland.
Ska bli spännande att se vem som blir först ut här i marstråden! Lycka till alla!
Känner igen känslan!! Enorm tyngd nedåt.. har mkt sammandragningar. Får se om denna stannar till snittet, förra barnet kom 1 vecka innan planerade snittet (37+2) pga att värkarna startade så är ganska beredd på att det kan bli så igen.