• Anonym (TS)

Fulaste dialekten!

Vilken dialekt tycker du är fulast?

• Svar på tråden Fulaste dialekten!
  • Anonym (Gute)
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-08-04 07:24:34 följande:

Det beror väldigt mycket på röst och hur man använder språket. Men kombinationen "Fjortistjej från norrbotten" kan skära rätt hårt i öronen, liksom "Snuskgubbe från Lund"

Men rent generellt: Göteborgska

Har jag alltid tyckt också. Två personer med samma dialekt kan låta helt olika beroende bara på röst och hur de pratar. En och samma dialekt kan var både behaglig att lyssna på, eller helt fruktansvärd beroende på helt enkelt vem som uttalar den!

Generellt sett är kvinnor betydligt trivsammare att lyssna på.
  • LuciferIV

Stockholmska kan vara riktigt drygt ibland, men värst är nog den gnällöstgötska dialekten.

Släpig göteborgska är rätt jobbig att lyssna på också.

• Anonym (Norrköpingsbo)

Jag bor i Norrköping och jag skäms när jag hör denna hemska dialekt.

• Anonym (Stockholm.)
    Anonym (Gokhu) skrev 2019-08-04 01:22:07 följande:

Förlåt, men stockholmska är inte vackert. Låter drygt och korkat.

Även den dialekt däj de som pjatar den inte kan säga R utan säger J istället - låter som barnspjåk - äj det småländska?

Skånska som alla verkar klanka på tycker jag är både fint och coolt.

Smålänningar kan uttala R, men inte på samma sätt som t.ex stockholmare, vi uttalar R från halsen medans stockholmare rullar sina R :) har inte hört någon smålänning uttala med J istället, och jag har ändå en pappa med grov småländs dialekt!

Jag tycker att stockholmsan är fulast, är drygt att lyssna på och de får något konstigt ljud från näsan när de pratar..
  • Anonym (Tomas)

Östgötska helt klart, KAN något låta mer bonnigt och dumt liksom?

• Anonym (Förortstjej)

Rinkebysvenska!

• roflgrodanbolltroll
    Anonym (Förortstjej) skrev 2019-08-04 11:05:10 följande:

Rinkebysvenska!

Ha! om du vill jämföra förortsdialekter så är Rinkebysvenskan verkligen skönsång framför hur man låter i Rosengård.
  • Anonym (Tjejen)

Den finaste dialekten är nog småländskan eller värmländskan, och den absolut fulaste utan konkurrens är stockholmskan. Det låter riktigt illa, präktigt och som att man tror sig vara bättre än alla andra. Falskt! Småländskan och värmländskan låter däremot riktigt folkligt och gemytligt på något vis.

• Anonym (H)

Älskar att det är en stött östgöte här i tråden som ger tummen ner på alla kommentarer som säger att östgötska är fult, haha!

Svar på tråden Fulaste dialekten!