• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • AniieeHär

Så TS har, enligt vad jag förstår av vad TS sagt sig förstå av vad soc enligt TS har sagt, inte mental kapacitet till att ta hand om barnet.

Och om jag får tro (vild spekulation) så tror soc även att pappan kommer försvinna med barnet (är möjligen uppehållstillståndsansökning nr 4 pga anknytning till barnet?).

Jag tycker väldigt synd om ts, här, men vilken jävla soppa.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Anonym)
    AniieeHär skrev 2019-08-04 21:41:45 följande:

Så TS har, enligt vad jag förstår av vad TS sagt sig förstå av vad soc enligt TS har sagt, inte mental kapacitet till att ta hand om barnet.

Och om jag får tro (vild spekulation) så tror soc även att pappan kommer försvinna med barnet (är möjligen uppehållstillståndsansökning nr 4 pga anknytning till barnet?).

Jag tycker mest synd om barnet! Det har inte bett om att födas, och då till sånt här! Nej, jag hoppas att det som sker är bäst för barnet, det är det enda man kan hoppas på nu.
  • Anonym (Jojjo)
    AniieeHär skrev 2019-08-04 21:41:45 följande:

Så du tror inte han älskar mig?
  • Anonym (Jojjo)

Han sa om barnet kommer skulle han gö det

Anonym (X) skrev 2019-08-04 21:39:23 följande:

Jag förstår inte vad du skriver.

Vill han gifta sig med dig eller inte?

• SylviaPlath
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:52:26 följande:

Hur ska någon av oss veta det? Vi känner honom inte, vet knappt något om honom. Vi vet dock att barn kan användas i processen för att få uppehållstillstånd. Får han vårdnaden om barnet (ensam eller ihop med dig) så får han garanterar uppehållstillstånd. Så tror jag iofs det blir även om barnet fortsätter vara omhändertaget.
  • AniieeHär
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 21:45:04 följande:
    Jag tycker mest synd om barnet! Det har inte bett om att födas, och då till sånt här! Nej, jag hoppas att det som sker är bäst för barnet, det är det enda man kan hoppas på nu.
    Håller jag med om.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (X)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:53:32 följande:

Han sa om barnet kommer skulle han gö det

Vadå ?om barnet kommer??

Ska han använda religionen som argument för hur han ska leva kan han inte plocka bitar som han vill.
  • AniieeHär
    Det vet jag inte, men jag är en synisk jävel så jag tror att det ligger närmare till hands att du var hans biljett till sverige snarare än att han älskar dig.
  • pyssel

Han vill ha PUT och det är vanligt att bli tillsammans med kvinnor som på något vis är svaga och naiva. Gör dig fri och försök samarbeta med soc för umgänge med ditt barn. Sätt in p-stav eller liknande om du inte redan gjort det. Förstår att detta är oerhört svårt för dig men det här är mina bästa råd och menar inte att låta kall eller elak.
    Alla hästar hemma
  • Fiona M

Vill han behandla dig väl och vara med dig?

Vill han, TILLSAMMANS med dig, kämpa för att du och han ska ändra på er för att få förutsättningar att ta hand om ert barn, och få vem det igen?

Ja, kanske.

Men gör han inte ovanstående så är det säkert att han inte älskar dig.