• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • Lillen 84
    Lillinde skrev 2019-09-12 12:01:24 följande:

Hej! Jag har aldrig varit gravid innan, aldrig sett nåt på nån sticka när jag testat tidigare. En del pratar ju spökstreck och sånt men detta måste väl ändå vara positivt. Hade ägglossning 31 aug (känner den tydligt) och får alltid mens 15 dagar efter ägglossningssmärtan, vilket då skulle bli på söndag 15/9. Så är på ÄL +12 och så här ser det ut. Den ena är CB testa tidigt från imorse och den andra vanlig rfsu ett par timmar senare.

Ja inga tvivel på dededär.
  • Lillinde

Tack för svar. :) Det är så svårt att förstå att man inte riktigt litar på det. Skönt att bara höra från nån annan. Jag har själv inte berättat för någon än utan ska smälta det själv nån dag till.

Såg att du hade BIM på lördag - lycka till!!! :)

Lillen 84 skrev 2019-09-12 12:17:51 följande:

Ja inga tvivel på dededär.

• LizzieP
    Nextchapter skrev 2019-09-12 06:37:24 följande:

Åh nej va trist!

Jag väntar o väntar.. bim troligtvis på lördag, men eftersom den va sen förra månaden så är jag inte helt 100. Har ännu inte fått mina sporttings jag brukar innan mens, allt nått som gör art man hoppas lite :)

Lycka till!!

Åh då är vi i samma sits, BIM på lördag och två stenhårt hållna tummar. Lycka till <3 
  • Lillen 84
    Lillinde skrev 2019-09-12 12:24:08 följande:

Tack för svar. :) Det är så svårt att förstå att man inte riktigt litar på det. Skönt att bara höra från nån annan. Jag har själv inte berättat för någon än utan ska smälta det själv nån dag till.

Såg att du hade BIM på lördag - lycka till!!! :)

Tack känns borta nu iomed mensvärk o h kissnödig som tusan
  • LizzieP
    Lillen 84 skrev 2019-09-12 14:20:20 följande:

Tack känns borta nu iomed mensvärk o h kissnödig som tusan

Menar du att du tror mensen är på gång eller tvärtom? Kisseriet låter ju lovande! Jag har också BIM på lördag, kan inte tänka på annat ???? Kram!!
  • Nextchapter

Åh, hoppas det är har tecken o inte tecken på mens..

Jag har fortfarande inte fått mina spottings jag brukar få i 2 dagar några dagar innan mens.

Brukar ha spirtings ca 2 dagar, sen inget alls 2 dagar, sen kommer mensen. Men inget än så länge.

Dock väldigt gasig/uppblåst denna veckan, samt blir väldigt varm lätt o ofta. Jag är i vanliga fall frusen. Ingen aning om det kan va några symtom men det är det som är annorlunda iaf än annars.. lite småvägen i nere i magen ibland också, men kan lika gärna vada träningsvärk då jag grejat mkt det senaste.

Lillen 84 skrev 2019-09-12 07:17:50 följande:

Kör lördag jag med. Men har riktig molvärk runt saken där nere. Och vaknat i natt av illamående. Suck

• Nextchapter

Åh va spännande! Grattis!! :D

Lillinde skrev 2019-09-12 12:01:24 följande:

Hej! Jag har aldrig varit gravid innan, aldrig sett nåt på nån sticka när jag testat tidigare. En del pratar ju spökstreck och sånt men detta måste väl ändå vara positivt. Hade ägglossning 31 aug (känner den tydligt) och får alltid mens 15 dagar efter ägglossningssmärtan, vilket då skulle bli på söndag 15/9. Så är på ÄL +12 och så här ser det ut. Den ena är CB testa tidigt från imorse och den andra vanlig rfsu ett par timmar senare.

• Nextchapter

Åh! Tack detsamma!!

Jag har inga direkta symtom vad jag vet/tror.

Det enda jag märker skillnad är att jag är ovanligt gasig/uppblåst, lite halsbränna ibland (kan jag ha vanligtvis också men de va längesedan nu) och blir väldigt lätt varm till o från.

Magen kan ju va olika saker, men värmen är jag inte van vid, brukar va ganska frusen.

Sen har jag inte fått mina vanliga spottings än jag brukar få några dagar innan mens. Men mensen va dock 3 dagar den förra månaden så kan ju va det nu med så försöker att inte hoppas nått.

LizzieP skrev 2019-09-12 13:40:29 följande:

Åh då är vi i samma sits, BIM på lördag och två stenhårt hållna tummar. Lycka till <3 

• Lillinde
    Nextchapter skrev 2019-09-12 14:43:09 följande:

Åh va spännande! Grattis!! :D

Tack! Känns väldigt märkligt, är snart 36 år och ibland när man läser om att vara "äldre" så verkar det nästan omöjligt att bli gravid. Gällande symtom, vilket kanske är intressant: Fick ömma bröstvårtor ca 3 dagar efter ÄL, varit vansinnigt känslig och stridslysten och bråkat väldigt med min sambo över en massa småsaker som känns monumentala för mig. Har i vanliga fall ganska mycket pms men det är något snäppet värre. Kan känna att det drar lite i tjejmagen men inte värre än andra gånger innan mens. Sen är det lång väg till ett friskt och förlöst barn men man får ta det som det kommer. :)

Jag hoppas verkligen att du och alla ni andra får era plus den här gången! Har du barn sen tidigare? :)
Svar på tråden BIM september 2019