• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • Tr0ust
    Sofiiakarin skrev 2019-09-02 07:24:07 följande:

Tack! Vet inte varför jag är så inställd på negativt.. Är väl försvarsmekanism för o inte blir ledsen.

Men du har inte fått din mens än? När har du bim? <3

Det är bäst att tänka så, men utifrån dina test så bör det vara ett plus. Jag såg att dubbade skrivit att du hade mensvärk känningar, det kan ju vara ett tecken på att livmodern växer för att du har en liten knodd där inne ;)

Jag skulle haft min mens den 27/8. Den kom den 22/8 istället. Jag trodde att det var nidblödning iochmed att jag har fått ytterst svagt streck på rfsu. Testade idag igen då trodde jag det va negativt men när jag kollade en extra gång så var det han ett streck där. Svagt då. Men jag orkar inte..haha ! Siktar not nästa ÄL istället.

Lycka till & uppdatera!!
  • EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-09-02 08:05:09 följande:

Precis så var det :)

Okej . Bara för att se stegring liksom?

Nu när jag kollade på testet så ser jag ju fan ett svagt streck iallafall på gravtestet. Jag blir fam i mig inte klok på detta. Men jag skiter i det här nu och tänker sikta mot nästa ÄL istället :D

Ja precis :) jag vill verkligen inte missa så vill veta när stegringen är!

Men va kosntigt? Du ska inte ta att boka tid till bm då och be om blodprov? :)
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-09-02 08:12:27 följande:

Ja precis :) jag vill verkligen inte missa så vill veta när stegringen är!

Men va kosntigt? Du ska inte ta att boka tid till bm då och be om blodprov? :)

Ja jag får se. Eller om.man kan be de göra en gyn undersökning?
  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-09-02 07:01:33 följande:

Tack va fin du är! Tempen har inte gått ner iaf. O ingen mens i sikte. Hoppas verkligen du har rätt. Älskar att vi peppar varandra såhär! Hur går det för dig?? <3

Det går inte bra för mig, sjunkande temp o spottings,så inväntar mensen. Men jag vet ju att mina tag värden är för höga även om min läkare anser att de ligger inom referensvärdet, vilket de gör, men ändå för höga vid graviditetsönskan. Så jag har en telefontid idag för vidare diskussion
  • AnnaAgaton

Hej alla! Har ÄL+6 idag... o jag mår lite illa och har som lite mensvärk långt ner fast bara på ena sidan???? är de ens möjligt att känna någonting överhuvudtaget redan? Förmodligen min kropp som jävlas o ger mej massa förhoppningar!!

Är det fler som känner av lite grejjer som inte brukar inträffa?

• EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-09-02 08:40:05 följande:

Ja jag får se. Eller om.man kan be de göra en gyn undersökning?

Ja något av det! Gör du VUL kan du väl även se om en äggblåsa är på gång :)
  • Förstabarnet123
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-02 08:06:16 följande:

Äl kom tillslut men 4 dagar sent. Så antar att bim blir senare också.

Denna gång känns de som vi hade en chans, förra gången kändes som kört direkt. Men nu finns den där gnagande känslan att kanske kanske. Väldigt störigt, ger mig ju falska hopp :D

Kommer du våga testa innan bim?

Vad kul att din äl också kom till slut! :) Majbebis-chans för oss båda.

Ja BIM blir nog några dagar senare denna cykel.

Både jobbigt och kul/spännande med förhoppningar. Mina är inte så stora dock när vi inte prickade äl, så tar denna cykel med lite ro.

Skulle ändå vilja testa tidigt faktiskt. Brukar inte göra det, men....kanske testa 10 sep då BIM skulle ha varit? Jag tror jag ska göra det!
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-09-02 09:55:55 följande:

Ja något av det! Gör du VUL kan du väl även se om en äggblåsa är på gång :)

Kan man bara få kolla sånt? Hur ber jag om det? Eller hur säger jag liksom?
  • LBP91

[quote=79872544][quote-nick]AnnaAgaton skrev 2019-09-02 09:22:30 följande:[/quote-nick]Hej alla! Har ÄL+6 idag... o jag mår lite illa och har som lite mensvärk långt ner fast bara på ena sidan???? är de ens möjligt att känna någonting överhuvudtaget redan? Förmodligen min kropp som jävlas o ger mej massa förhoppningar!!

Är det fler som känner av lite grejjer som inte brukar inträffa?[/

Innan jag blev gravid i april brukade jag ha ömma bröst som en del av pms-symptom. Men innan BIM i april och efter missfallet har jag inte haft ömma bröst så har trott att jag varit gravid typ varje månad. Så nu vet jag inte vad det betyder längre men igår på ÄL+6 märkte jag att brösten ömmade och när sambon lite kärleksfullt skulle nafsa på min ena bröstvårta gjorde det ju svinont. I vanliga fall, inte för att han gör det så ofta, behöver han bita ganska ordentligt innan det svider till lite. Nu rökte det med att bara nudda. Som sagt, vet inte riktigt vad det betyder...

• EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-09-02 10:17:31 följande:

Kan man bara få kolla sånt? Hur ber jag om det? Eller hur säger jag liksom?

Om du berättar det du skrivit här dvs att du haft mens men ändå fått ett svagt sträck kan de ju konstatera om du är/var preggo eller inte :)
Svar på tråden BIM september 2019