• Anonym (Skitnödigt!)

    Fast på Ica - begå inte samma misstag!

    Jag är så less. Outbildad och hamnade på ICA.

    Det är tungt, det är rullande schema med helt obegripliga tider, aldrig helg och ledighet när övrig familj har ledigt.

    Alla unga där ute UTBILDA ER!!! Annars hamnar ni kanske som jag, på Ica.

    Förlåt. Ville bara gnälla lite.

  • Svar på tråden Fast på Ica - begå inte samma misstag!
  • Anonym (Kan vara värre)

    Jag är högutbildad och hatar mitt jobb.

    Är snart 40.

    Orkar aldrig att utbilda mig till något annat.

    Du hade i alla fall många roliga år när du var yngre. Jag studerade då typ heeela tiden. Så dumt.

    Hur mycket känner du på Ica?

  • Less is more

    Du kan plugga vidare till annat och jobba extra på ICA.

    Bli ICA-handlare ? ( de tjänar bra har jag hört, ICA Maxi.

    Plug

    ga till inköpare eller logistik ?

    Om det är en tröst så gillar jag att handla på ICA. Mat och sånt man behöver i hemmet spelar en stor roll här i livet !

    Kan du inte be chefen om att få jobba andra tider som funkar bättre för dig och din familjen - korrigera schemat något ?

  • Anonym (f)

    Jag älskade mitt jobb på Ica och hade omständigheterna varit annorlunda så hade jag nog antagligen varit kvar 10+ år senare. Där hade de som jobbat längre och hade familj vanligtvis väldigt få kvällar och helger. Mer 7-16.

  • Avenia

    Men sök utbildningar redan till våren. Senast 15 oktober ska di ha sökt. Gå in på antagning.se och skapa konto, och sök bland högskolor. Finns massor av itbildningar, även på Yrkesnivå. Har du barn får du tilläggsbidrag så studiemedlet blir lite högre.

    Jag är snart 40 och funderar på att plugga vidare.

  • Anonym (Skitnödigt!)

    Jag orkar inte plugga med fräscha 20- och 30-åringar.

  • Anonym (utvecklas)

    Du pluggar för din egen skull,inte för att jämföra dig med andra.Annars jobba kvar på Ica.

  • Anonym (Skitnödigt!)

    Helst vill jag bara lägga mig ner och dö.

  • Anonym (Lova)
    Anonym (Skitnödigt!) skrev 2019-08-17 11:38:48 följande:

    Jag orkar inte plugga med fräscha 20- och 30-åringar.


    Då får du nog acceptera att du är kvar på Ica, för då är det ju du själv som har valt det. Så du kan inte lägga din situation på någon annan människa än dig själv .
  • Anonym (L)
    Anonym (Skitnödigt!) skrev 2019-08-17 11:38:48 följande:

    Jag orkar inte plugga med fräscha 20- och 30-åringar.


    Det finns flera yrkesutbildningar på distans, dessutom inom bristyrken. Jag har visserligen ett ok kontorsjobb och är högutbildad men trivs inte så jag har sökt till en distansutbildning i höst. Jag är 47 (!).

    Vi lär jobba många år till så varför inte försöka ta dig därifrån aktivt? Sedan kanske det finns roligare arbetsplatser med liknande arbetsuppgifter för dig. Du har inte "fastnat" på ICA, du kan ta dig därifrån om du vill.
  • AndreaBD
    Anonym (Skitnödigt!) skrev 2019-08-17 11:45:49 följande:

    Helst vill jag bara lägga mig ner och dö.


    Trams! Ta och börja nåt nytt! Börja plugga! Kolla med nån studierådgivning vad som passar dig och sedan satsa på det! 
  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (Skitnödigt!) skrev 2019-08-17 11:38:48 följande:

    Jag orkar inte plugga med fräscha 20- och 30-åringar.


    Fast du pluggar ju för att lära dig, inte för att jämföra vem som har fräschast hy. Men den attityden hade du nog mått dåligt var du än befann dig. 

    Tror knappast den är fullt med rosenkindade tjugoåringar på tex en yrkesförarutbildning. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Skitnödigt!) skrev 2019-08-16 20:39:57 följande:

    Jag är 43 år.


    Du har minst 22 år kvar i arbetslivet. Pluggar du 2-5 år har du 17-20 år kvar, jag tycker absolut det är värt för dig att plugga.
  • Anonym (Heja)

    Vill du vara en 50-åring som önskar att hon hade tagit tag i att läsa för 5-7 år sedan? Eller vill du vara en 50-åring som ser tillbaka på livet i kassan och tänker: "de åren lärde mig mycket, nu har jag gått vidare"?

  • Praktisk58

    Min son fick jobb på ICA. Efter bara en månad viste han vad han skulle studeta nästa år

Svar på tråden Fast på Ica - begå inte samma misstag!