• Anonym (Skitnödigt!)

    Fast på Ica - begå inte samma misstag!

    Jag är så less. Outbildad och hamnade på ICA.

    Det är tungt, det är rullande schema med helt obegripliga tider, aldrig helg och ledighet när övrig familj har ledigt.

    Alla unga där ute UTBILDA ER!!! Annars hamnar ni kanske som jag, på Ica.

    Förlåt. Ville bara gnälla lite.

  • Svar på tråden Fast på Ica - begå inte samma misstag!
  • Anonym (Kan vara värre)

    Jag är högutbildad och hatar mitt jobb.

    Är snart 40.

    Orkar aldrig att utbilda mig till något annat.

    Du hade i alla fall många roliga år när du var yngre. Jag studerade då typ heeela tiden. Så dumt.

    Hur mycket känner du på Ica?

  • Less is more

    Du kan plugga vidare till annat och jobba extra på ICA.

    Bli ICA-handlare ? ( de tjänar bra har jag hört, ICA Maxi.

    Plug

    ga till inköpare eller logistik ?

    Om det är en tröst så gillar jag att handla på ICA. Mat och sånt man behöver i hemmet spelar en stor roll här i livet !

    Kan du inte be chefen om att få jobba andra tider som funkar bättre för dig och din familjen - korrigera schemat något ?

  • Anonym (f)

    Jag älskade mitt jobb på Ica och hade omständigheterna varit annorlunda så hade jag nog antagligen varit kvar 10+ år senare. Där hade de som jobbat längre och hade familj vanligtvis väldigt få kvällar och helger. Mer 7-16.

  • Avenia

    Men sök utbildningar redan till våren. Senast 15 oktober ska di ha sökt. Gå in på antagning.se och skapa konto, och sök bland högskolor. Finns massor av itbildningar, även på Yrkesnivå. Har du barn får du tilläggsbidrag så studiemedlet blir lite högre.

    Jag är snart 40 och funderar på att plugga vidare.

  • Anonym (Skitnödigt!)

    Jag orkar inte plugga med fräscha 20- och 30-åringar.

  • Anonym (utvecklas)

    Du pluggar för din egen skull,inte för att jämföra dig med andra.Annars jobba kvar på Ica.

  • Anonym (Skitnödigt!)

    Helst vill jag bara lägga mig ner och dö.