• Anonym (Galen)

Backa o sluta höra av sig till dejt??

Jag har snackat med en kille under väldigt lång tid. Alltid varit han som visat intresse o dagligen skrivit till mig. Vi har även setts på 3 dejter o alltid han som hört av sig efter dom. Han har egentligen visat väldigt mycket som tydde på att han var intresserad av mig genom att verkligen lägga små saker på minnet som jag talat om o liknande.

Iaf så föreslog jag en till dejt efter vår tredje dejt varav han inte ville planera in någon ännu då han hade fullt upp framöver tydligen. Jag skrev att jag förstod helt o han fortsatte skriva som vanligt. Jag tycker att det var ett väldigt respektlöst svar av honom o väldigt nonchalant. Självklart går tankarna agg han inte är intresserad av mig samtidigt som jag tänker hur myclet jag kan begära efter 3 små dejter. Jag vet själv att jag kan bli stressad om jag har mycket med tex vänner, familj mm o speciellt om man då ska planera in dejter med någon som bor 15 mil bort, det kräver ju lite mer än att bara spontan bestämma. Men åt andra sidan var det inte alls ett ok svar.

Iaf så tog jag väldigt mycket avstånd från honom, dvs jag slutade höra av sig till honom helt o lät sllt ligga hos honom. Hur svårt det än varit har jag låtit bli men han har ju inte kunnat låta bli utan varje dag har det kommit meddelande från honom som egebtligen är helt meningslösa men mer bra för att få kontakt med mig. O tro han mycket väl märkt att jag backat då jag brukar skriva till honom.

Jag är egentligen inte ute efter att få svar som: han är inte intresserad o grejer utan mer vad ni tycker jag ska göra. Är det fel o omoget av mig att backa från honom? Borde jag ha fortsatt skriva till honom så han inte tror jag är en tjurig tjej? Eller gör jag rätt i att backa genom det svaret jag fick av honom o visa att jag inte väntar på honom utan klar mig bra ändå? Hur mycket kan man begära egentligen efter så kort tid?

• Svar på tråden Backa o sluta höra av sig till dejt??
  • Anonym (Galen)
    elin1989 skrev 2019-09-15 14:17:48 följande:

Förstår om du känner dig lite lurad men dra lärdom av det. Om han vill ses så hittar han tid, det gäller alla. Så om du pratar med någon igen, så spelar det ingen roll hur mycket han hör av sig, om han inte försöker bestämma träff så är han inte intresserad. Så ingen mening att känna sig lurad, slösa istället inte tid på att skriva med någon som inte bryr sig.

Ja jag ska göra det. Är väl mest att det var han som var så extremt på i början o efter vår första dejt, han borde väl redan då insett..
  • Anonym (Men)
    Anonym (Galen) skrev 2019-09-15 14:28:55 följande:
    Ja jag ska göra det. Är väl mest att det var han som var så extremt på i början o efter vår första dejt, han borde väl redan då insett..
    Det är precis det här som jag tycker är så svårt. Nu var det inte en nätdejt för mig, men en man jag träffade ute. ALLT var perfekt i början. Första kvällen, intresset han visade för att ses igen, osv osv. Sedan förändrades han, som så ofta händer, men jag kunde helt enkelt inte släppa bilden av den där första tiden. Tror man måste tvinga sig att släppa. Gå efter fakta, hur det faktiskt är, om man får det man vill ha, om man mår bra av det.
  • Anonym (Galen)
    Anonym (Men) skrev 2019-09-15 14:42:36 följande:

Det är precis det här som jag tycker är så svårt. Nu var det inte en nätdejt för mig, men en man jag träffade ute. ALLT var perfekt i början. Första kvällen, intresset han visade för att ses igen, osv osv. Sedan förändrades han, som så ofta händer, men jag kunde helt enkelt inte släppa bilden av den där första tiden. Tror man måste tvinga sig att släppa. Gå efter fakta, hur det faktiskt är, om man får det man vill ha, om man mår bra av det.

Ja det är mycket märkligt för tror ju knappast att man vaknar upp en dag o så har alla känslorna försvunnit. Nä jag är nog inne i det lite, att jag kan inte riktigt släppa hur bra han verkade vara i början..

Vet det är fel tänkt med o inget man säger men just nu är jag arg så säger det ändå. Det stör mig med extremt mycket att jag är betydligt snyggare än honom! Jag tycker det iaf. Jag vet att jag är en väldigt attraktiv tjej bland killar o helt ärligt tyckte jag han var ganska då ful när vi började snacka. Men det ändrades av hans personlighet. O sågär är det ofta, även är det jag som blir dissad!!

Men det som känns bra är att jag vid många tillfällen då blivit dissad o trott att jag aldrig ska hitta någon igen men som jag sedan gör vilket gör att det känns mycket lättare. Det som även känns bra är att mina 4 senaste dejter dissat mig för att sedan komma krypandes tillbaka o då är det JAG som dissat dom!
  • Anonym (Orolig själ)

Tycker med det är skitsvårt! När allt var så PERFEKT i början. Och killen är mest på osv. Han till och med sa att han var rädd att jag inte skulle tycka om honom. Hur kunde det vända så fort?

Suck, jag tankarna snurrar. Men som du säger måste man väl tvinga sig själv.
  • Anonym (Orolig själ)
    Anonym (Galen) skrev 2019-09-15 16:09:06 följande:

Ja det är mycket märkligt för tror ju knappast att man vaknar upp en dag o så har alla känslorna försvunnit. Nä jag är nog inne i det lite, att jag kan inte riktigt släppa hur bra han verkade vara i början..

Vet det är fel tänkt med o inget man säger men just nu är jag arg så säger det ändå. Det stör mig med extremt mycket att jag är betydligt snyggare än honom! Jag tycker det iaf. Jag vet att jag är en väldigt attraktiv tjej bland killar o helt ärligt tyckte jag han var ganska då ful när vi började snacka. Men det ändrades av hans personlighet. O sågär är det ofta, även är det jag som blir dissad!!

Men det som känns bra är att jag vid många tillfällen då blivit dissad o trott att jag aldrig ska hitta någon igen men som jag sedan gör vilket gör att det känns mycket lättare. Det som även känns bra är att mina 4 senaste dejter dissat mig för att sedan komma krypandes tillbaka o då är det JAG som dissat dom!

Håller med dig!

Så har det varit för mig oxå. Att de kommer krypandes tillbaka efter ett tag igen....alltså suck. Att de inte bara ger en chans från början (och inte inser att gräset inte är grönare på andra sidan).
  • Anonym (Galen)
    Anonym (Orolig själ) skrev 2019-09-15 17:21:38 följande:

Håller med dig!

Så har det varit för mig oxå. Att de kommer krypandes tillbaka efter ett tag igen....alltså suck. Att de inte bara ger en chans från början (och inte inser att gräset inte är grönare på andra sidan).

Ja det återstår väl att se.. det som stör mig också är att jag verkligen inte alls kände för o träffa honom just för att han sa så konstiga saker som att fråga om jag ville gifta mig, att han skulle få mig att älska honom mer än min egen pappa, frågade om jag kunde konvertera. Detta gjorde att jag backade men ändå lyckades han tjata sig till en dejt, i 2 månader höll han på!

Jag fick iaf en snap chat av honom. Det var en sådan allmän men ändå. Jag kommer nog inte svara. Vi har liksom aldrig varit vänner så varför skulle vi vara det nu. Jag hånger inte på tinder för o hitta vänner
  • Anonym (Galen)

Jag svarade ju som sagt lycka till o han s detsamma!

Tycker du då att man skickar en snap chat några timmar senare?

Fick en snap av honom nu. Den var inte riktad till mig utan ett massutskick men ändå.

Vet inte men känns lite som att han både vill äta kakan o ha den kvar. Han fortsatte höra av sig till mig trots han inte såg någon framtid. Som att han ändå inte vill släppa helt så att säga.

Utifrån vårat samtal i morse så var det ju lite som att avsluta. Jag vettefan om jag hade skickat en snap till en dejt som några timmar tidigare önskat mig lycka till i livet typ?

Kännns lite som han vill se om han fortfarande har mig kvar eller något, dvs om jag fortfarande kommer svara
  • Anonym (Men)
    Anonym (Galen) skrev 2019-09-15 19:06:07 följande:
    Jag svarade ju som sagt lycka till o han s detsamma!
    Tycker du då att man skickar en snap chat några timmar senare?
    Fick en snap av honom nu. Den var inte riktad till mig utan ett massutskick men ändå.

Vet inte men känns lite som att han både vill äta kakan o ha den kvar. Han fortsatte höra av sig till mig trots han inte såg någon framtid. Som att han ändå inte vill släppa helt så att säga.
    Utifrån vårat samtal i morse så var det ju lite som att avsluta. Jag vettefan om jag hade skickat en snap till en dejt som några timmar tidigare önskat mig lycka till i livet typ?
    Kännns lite som han vill se om han fortfarande har mig kvar eller något, dvs om jag fortfarande kommer svara
    Ett massutskick är inte så konstigt tycker jag. Ta bort honom om du inte få fler.
  • Anonym (Galen)
    Anonym (Men) skrev 2019-09-15 19:09:20 följande:

Ett massutskick är inte så konstigt tycker jag. Ta bort honom om du inte få fler.

Får göra det.

En tanke bara, om man nu är så troende, har man då sex innan giftemål?
  • elin1989
    Anonym (Galen) skrev 2019-09-15 19:12:06 följande:

Får göra det.

En tanke bara, om man nu är så troende, har man då sex innan giftemål?

Ja det är det nog många som gör. Lite skillnad på att välja en livspartner som man tar hem till mamma och ett ligg.
Svar på tråden Backa o sluta höra av sig till dejt??