• Nicke989

    Kvinnor på dejtingsajter

    Jag har provat några dejtingsajter och blivit lite förvånad över den svaga initiativförmågan hos många kvinnor. Förutom ett antal som skickat ett virtuellt leende eller gillande så har ingen skickat ett meddelande. Dessutom är nästan alla kvinnor som gjort det "omöjliga" för mig,  t ex för att de bor 50 mil bort. Däremot så får jag ofta svar då jag skickar meddelanden och det har lett till flera träffar IRL. Det verkar som att bilden av gamla tiders skoldans lever kvar, där flickorna sitter och väntar på att bli uppbjudna, medan killarna förväntas ta initiativ.
    Det tycker jag är lite konstigt, för det är ju ändå 2019 och jag söker kvinnor som varit med ett tag, inte några småflickor. Det verkar vara lite märkligt att betala en månadsavgift och sedan sitta passiv. Jag har ju inte suttit med armarna i kors, utan fått bra kontakt med flera kvinnor, men lite märkligt tycker jag att det är.
    Eller är det bara jag som upplever detta?

  • Svar på tråden Kvinnor på dejtingsajter
  • Anonym (tror de finns alla sorter men alla siktar de åt samma håll)
    Smed75 skrev 2019-08-20 09:26:17 följande:
    Ja så är det ju, nyfikenheten väcks ju av utseendet och sen personligheten.. Lätt att det blir ytligt på nätet ju!
    Ja det liksom så man saluför sig när man har så lite att gå på. Det mesta blir ytligt det enda som kan bli djupare och mer givande på nätet är kommunikationen, och att man kan ge mer av sig själv och kanske vara ärligare i skrift och för att man inte träffat varann. Tycker man kan lära känna folk mer på djupet och dela helt andra saker via skriftlig kommunikation än öga till öga.
  • Smed75
    Anonym (tror de finns alla sorter men alla siktar de åt samma håll) skrev 2019-08-20 13:28:44 följande:

    Ja det liksom så man saluför sig när man har så lite att gå på. Det mesta blir ytligt det enda som kan bli djupare och mer givande på nätet är kommunikationen, och att man kan ge mer av sig själv och kanske vara ärligare i skrift och för att man inte träffat varann. Tycker man kan lära känna folk mer på djupet och dela helt andra saker via skriftlig kommunikation än öga till öga.


    Jo så är det nog och jag är genuint nyfiken på folk.. Även om det kanske inte leder till en dejt, men av nån anledning tycker jag det är intressant att höra om människors vardag!

    Appropå det.. Vem är du =)
  • Anonym (Man)

    Kvinnor får 100-tals meddelanden utan att ens ha en bild, de behöver bara kolla igenom om de hittar någon de gillar

  • Anonym (Snygg tjej)
    Nicke989 skrev 2019-08-19 13:10:42 följande:

    Jag har provat några dejtingsajter och blivit lite förvånad över den svaga initiativförmågan hos många kvinnor. Förutom ett antal som skickat ett virtuellt leende eller gillande så har ingen skickat ett meddelande. Dessutom är nästan alla kvinnor som gjort det "omöjliga" för mig,  t ex för att de bor 50 mil bort. Däremot så får jag ofta svar då jag skickar meddelanden och det har lett till flera träffar IRL. Det verkar som att bilden av gamla tiders skoldans lever kvar, där flickorna sitter och väntar på att bli uppbjudna, medan killarna förväntas ta initiativ.

    Det tycker jag är lite konstigt, för det är ju ändå 2019 och jag söker kvinnor som varit med ett tag, inte några småflickor. Det verkar vara lite märkligt att betala en månadsavgift och sedan sitta passiv. Jag har ju inte suttit med armarna i kors, utan fått bra kontakt med flera kvinnor, men lite märkligt tycker jag att det är.

    Eller är det bara jag som upplever detta?


    Vi kvinnor ?sitter med armarna i kors? för att vi inte behöver anstränga oss! Varje gång man loggar in har man massa meddelanden, bara att välja och vraka. Hinner knappt gå igenom de jag får, så jag orkar inte kolla runt själv och ta kontakt. Så är det!
  • Anonym (tror de finns alla sorter men alla siktar de åt samma håll)
    Anonym (Man) skrev 2019-08-20 14:25:15 följande:

    Kvinnor får 100-tals meddelanden utan att ens ha en bild, de behöver bara kolla igenom om de hittar någon de gillar


    Alldeles riktigt men de utan bild åker direkt till Blockudden:P
  • Anonym (gift)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-08-20 00:04:28 följande:
    Har aldrig använt Mötesplatsen.

    De fulaste verkar definitivt samla sig på Badoo.

    Håller med om att Tinder har snyggast kvinnor.
    Jag träffa värdens vackraste och intelligentaste  kvinna på Baddo för 1,5 år sedan.
    Och nu är vi lyckligt  nygifta för 1vecka tillbaka och och vi väntar på en bebbe nu.

    innan jag träffa henne så swipade  åt vänster på ett antal brudar tills jag hitta min käresta.
  • Anonym (uglyface)
    Nicke989 skrev 2019-08-19 13:10:42 följande:

    Eller är det bara jag som upplever detta?


    Nej, så är det. Dock har några kvinnor skrivit till mig det senaste men de var fula/konstiga.
    Och eftersom jag sällan får svar när jag skriver så tycker nog kvinnorna att jag är ful/konstig.
    Attraktiva/vettiga kvinnor skriver inte.
  • Nicke989
    Anonym (uglyface) skrev 2019-08-21 08:59:22 följande:
    Nej, så är det. Dock har några kvinnor skrivit till mig det senaste men de var fula/konstiga.
    Och eftersom jag sällan får svar när jag skriver så tycker nog kvinnorna att jag är ful/konstig.
    Attraktiva/vettiga kvinnor skriver inte.
    Jag tänkte att mogna kvinnor (som jag söker) borde ha lite mer förmåga att ta för sig, men som flera varit inne på ovan kanske det är så att kvinnor får så många påstötningar från män att de inte orkar skriva själva.
    Svar har jag dock fått från mer än tillräckligt många kvinnor när jag tagit initiativ.
  • Anonym (uglyface)
    Nicke989 skrev 2019-08-21 09:31:39 följande:
    Jag tänkte att mogna kvinnor (som jag söker) borde ha lite mer förmåga att ta för sig, men som flera varit inne på ovan kanske det är så att kvinnor får så många påstötningar från män att de inte orkar skriva själva.
    Svar har jag dock fått från mer än tillräckligt många kvinnor när jag tagit initiativ.
    Ja, kvinnor får så mycket mej att de kan dyka i dom. Som von Anka när han dyker i sina pengar.
    Att du får svar ska du vara glad för. Då är du inte ful/konstig Skrattande
  • Smiley01
    Nicke989 skrev 2019-08-21 09:31:39 följande:
    Jag tänkte att mogna kvinnor (som jag söker) borde ha lite mer förmåga att ta för sig, men som flera varit inne på ovan kanske det är så att kvinnor får så många påstötningar från män att de inte orkar skriva själva.
    Svar har jag dock fått från mer än tillräckligt många kvinnor när jag tagit initiativ.
    Jag tror att det handlar mest om kemi. Man har många att skriva med men om man inte klickar så dör det ut. Någon måste vara lite drivande för att det ska komma igång. Ibland är det killen och ibland tjejen. 

    Det är min erfarenhet iaf. :) 
  • Nicke989
    Anonym (uglyface) skrev 2019-08-21 09:47:32 följande:
    Ja, kvinnor får så mycket mej att de kan dyka i dom. Som von Anka när han dyker i sina pengar.
    Att du får svar ska du vara glad för. Då är du inte ful/konstig Skrattande
    Jag känner mig glad Glad
    Men var ändå fundersam över vad som kan orsaka beteendet.
  • Nicke989
    Smiley01 skrev 2019-08-21 10:09:51 följande:
    Jag tror att det handlar mest om kemi. Man har många att skriva med men om man inte klickar så dör det ut. Någon måste vara lite drivande för att det ska komma igång. Ibland är det killen och ibland tjejen. 

    Det är min erfarenhet iaf. :) 
    Jag brukar ha rätt lätt att konversera, både IRL och via chatt eller liknande, men det krävs ju att någon får igång dialogen och det är just på den punkten som jag tyckt det varit lite förvånande att det verkar vara mannens uppgift att stå för det steget, fast det är år 2019. Några rimliga förklaringar har dock kommit fram här i tråden.
  • Anonym (Anonym)

    Jag hade min sambo via en dejtingsida och det var jag som tog första kontakten. Sen pga han bodde 46mil bort så fick han komma hit efter att vi haft telefonkontakt i 4månader. Han kom hem till mig två gånger och sedan började jag åka till honom emellanåt. Vi flyttade ihop rätt snabbt dock. 

Svar på tråden Kvinnor på dejtingsajter