BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Vad skönt att det är andra som också känner sig aviga mot partnern. I vanliga fall har jag och min man roligt ihop 99,99 % av tiden. Älskar hans humor och kan umgås jämt. Nu stör jag mig på hans skämt och vill helst vara ifred. Hoppas det blir bättre snart för saknar närhet :(
Har inte heller haft sex sedan jag blev gravid. Känns läskigt och kommer må så dåligt om det börjar blöda. Hur tänker ni där?
Vad skönt att det är andra som också känner sig aviga mot partnern. I vanliga fall har jag och min man roligt ihop 99,99 % av tiden. Älskar hans humor och kan umgås jämt. Nu stör jag mig på hans skämt och vill helst vara ifred. Hoppas det blir bättre snart för saknar närhet :(
Har inte heller haft sex sedan jag blev gravid. Känns läskigt och kommer må så dåligt om det börjar blöda. Hur tänker ni där?
Här är en till som tyvärr måste lämna denna grupp.. Fick besked om missed abortion på KUB-ultraljud i förra veckan =(
Det var den danska motsvarigheten till Livsmedelsverket som varnade för höga doser ingefära tidigare i år, då det i försök på möss visat sig kunna öka risken för missfall. Med detta menas alltså inte normal kryddning, utan i mer komprimerade former.
Men ja, detta gäller möss och det står inget om det var en eller flera studier som funnit sambandet. Jag väljer att avstå typ ingefärsshots eftersom jag är nojig efter tidigare missfall, men tror inte heller att någon enstaka utgör nån fara.
Haha jag som skrev att jag är så kär i min man... Nyss brände jag av totalt på honom för att han inte börjat med maten. Så det är högt och lågt
Nej det är fan inte lätt det där! I början var vi båda nojiga att fostret skulle kunna ta skada, även om vi vet att det inte är möjligt när det ligger så skyddat, men nu i vecka 14 är det faktiskt bara sambon som nojar.... Han typ "eeehhh vi vi kanske ska avstå under hela graviditeten??" och jag typ "nej men vafan nu får du ge dig!"...Haha.
Normalt har han mer sexlust än jag, alltså för mig krävs det lite mer än att vi bara ligger och myser för att jag ska bli sugen....Och inte är det logiskt heller, det beror helt på vad jag är på för humör. Men vi har heller inte haft sex sedan efter plus, vilket var 7 sept....
TMI här med men onanerat har jag gjort nu på sistone, kändes inte bra att testa i början pga att det blir som en sammandragning men nu har jag börjat slappna av lite mer.
KUBen gick jättebra idag , jag brast i tårar när barnmorskan visade att det var låg risk på allt . Helt overkligt att se den lilla ängeln sprattla och sträcka på sig där inne haha . Phew vilken lättnad ! Nu kan man slappna av lite .
Här kommer en bild .. vad tror ni tjej eller kille :)?
Beklagar för er alla som inte fick glädjande besked , det gör ont i hjärtat att läsa :( stor kram på er <3

KUBen gick jättebra idag , jag brast i tårar när barnmorskan visade att det var låg risk på allt . Helt overkligt att se den lilla ängeln sprattla och sträcka på sig där inne haha . Phew vilken lättnad ! Nu kan man slappna av lite .
Här kommer en bild .. vad tror ni tjej eller kille :)?
Beklagar för er alla som inte fick glädjande besked , det gör ont i hjärtat att läsa :( stor kram på er <3