• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2020-04-14 17:52:33 följande:

Någon mer som gått på ledighet och redan är uttråkad? Jag är 38+1 idag, och vetskapen att det potentiellt skulle kunna vara 4 veckor kvar känns sådär

Har varit hemma från jobb sedan februari :P

Men tycker det är jätteskönt faktiskt :)
  • Daphodil
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-14 18:25:15 följande:

Haha man kanske kommer in i det
  • Bettan84
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-14 18:25:15 följande:

Samma här ooops hihi <3
  • ankan6

Någon mer som gått på ledighet och redan är uttråkad? Jag är 38+1 idag, och vetskapen att det potentiellt skulle kunna vara 4 veckor kvar känns sådär

Jag har inte ens slutat ännu men är redan uttråkad av att ha jobbat så mycket hemma längtar tills det åtminstone blir riktigt vårväder så man kan hänga ute hela tiden!
  • Heliena
    Bettan84 skrev 2020-04-14 19:58:49 följande:

Samma här ooops hihi <3

Samma här, haha. Har varit hemma sen i februari och jag tycker det är superskönt. Antar att det har lite att göra med hur man är som person! Jag ser mig själv som introvert och behöver verkligen inga alls sociala interaktioner förutom med min sambo, haha! Blir heller aldrig uttråkad, utan kan sitta rakt upp och ned och bara vara. :D
  • Andreaaaa

Jag jobbar fortfarande (6v kvar till BF) och kommer att göra det till lite mindre än 1v innan BF och hoppas då att bäbis kommer tidigt... När jag väntade min son gick jag nämligen hemma i lite över två veckor (gick över med 2 dgr bara) och höll på att bli KNÄPP! Det var skönt i 2-3 dagar typ, sedan var jag så rastlös att jag knappt visste vad jag skulle ta mig till - samtidigt som man ändå var rätt trött och inte pallade med några jätteprojekt precis, tråååååkiiiiiigt Så jag känner med dig!!
  • Söderlund

Har du hört om dom nya rekommendationerna gällande igångsättning? Om du önskar, vilket också är enligt rekommendation och det är möjligt utifrån resurser där du bor, ska man erbjudas tid en vecka tidigare, alltså från 41+0. Det håller mig lite motiverad att det inte är en vecka till i alla fall, haha!
  • Daphodil
    Andreaaaa skrev 2020-04-15 08:33:18 följande:

Jag jobbar fortfarande (6v kvar till BF) och kommer att göra det till lite mindre än 1v innan BF och hoppas då att bäbis kommer tidigt... När jag väntade min son gick jag nämligen hemma i lite över två veckor (gick över med 2 dgr bara) och höll på att bli KNÄPP! Det var skönt i 2-3 dagar typ, sedan var jag så rastlös att jag knappt visste vad jag skulle ta mig till - samtidigt som man ändå var rätt trött och inte pallade med några jätteprojekt precis, tråååååkiiiiiigt Så jag känner med dig!!

Det där är jag på pricken. Jag gick också över några enstaka dagar med dottern, men klättrade på väggarna då med. Med facit i hand borde jag kanske jobbat längre nu, men nu blev det som det blev
  • Daphodil
    Söderlund skrev 2020-04-15 08:43:56 följande:

Har du hört om dom nya rekommendationerna gällande igångsättning? Om du önskar, vilket också är enligt rekommendation och det är möjligt utifrån resurser där du bor, ska man erbjudas tid en vecka tidigare, alltså från 41+0. Det håller mig lite motiverad att det inte är en vecka till i alla fall, haha!

Jag hörde om det, men önskar så slippa bli igångsatt då min förra förlossning (med igångsättning) var rätt, eh, oskön. Men ja, skönt att veta att möjligheten finns!