BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Jag var då i v.37+6
Jag satt i soffan kl 7 på morgonen, kände hur det började göra lite ont i ryggen. Jag ställde mig i duschen och kände att smärtan i ryggen blev intensivare. Efter en liten stund var jag tvungna att gå på toa och då kunde jag se att det kommit blod på toapappret. Hade fortfarande ont i ryggen och kunde även se en liten bit av slemproppen på toapappret. Jag ringde till förlossningen och de bad mig komma in. Värkarna blev så intensiva att jag inte kunde stå upp längre och det var en pina att ta på mig kläder för att åka in. Väl på förlossningen blev jag undersökt och där konstaterades det att jag var öppen 7 cm. Väl helt öppen tog det 7 min för tösen att komma ut :)
Vad fint det låter <3 Vilken tid föddes hon? Tänker från att du initialt klockan sju på morgonen kände det första tecknet.
Hon föddes kl12. 37 :)
Hörrni, är det fler som har besvär med svullna och varma fötter!? Haha. Jag har använt stödstrumpor ett tag och det känns mycket bättre, men nu svullnar fötterna ändå och blir sååå varma, särskilt på kvällen.. känns även som dom kliar på grund av det. Sjukt störande! Upplever inte att jag svullnar någon annanstans ännu och mår bra i övrigt, ingen huvudvärk eller så, så är inte så orolig för havandeskapsförgiftning. Tänkte bara om fler upplever något liknande.
Läste något om att den ökade blodvolymen jag ge svullna fötter också. Vi målade en vägg i köket igår och då tog jag av mig barfota för att inte få kladd på sockarna, mina fötter såg helt galna ut efter den lilla stunden bara, haha!
36+1 idag förresten.
Fick lite panik när jag inser att jag går in i v37 imorgon och har läst lite för mycket de senaste dagarna om de vars förlossningar startat utan minsta förvarning redan nu haha! Måste packa färdigt BB-väskan ju! Men vad är "mödravårdspapper" med blodgrupp och sånt? När skall man ha fått det, eller får man det senare? Har sista besöket hos bm om 1,5v. Har ju fått provtagningspapper inför snittet men de proverna skall fyllas i 2-3 innan snittdagen.
Fick lite panik när jag inser att jag går in i v37 imorgon och har läst lite för mycket de senaste dagarna om de vars förlossningar startat utan minsta förvarning redan nu haha! Måste packa färdigt BB-väskan ju! Men vad är "mödravårdspapper" med blodgrupp och sånt? När skall man ha fått det, eller får man det senare? Har sista besöket hos bm om 1,5v. Har ju fått provtagningspapper inför snittet men de proverna skall fyllas i 2-3 innan snittdagen.
Jag har inte fått något sådant papper, så jag tar bara för givet att det har skickats elektroniskt till förlossningen! Det har det nog även gjort för dig! Vet att i region Skåne måste man ha blodgrupperingspappret med sig, men inte här.