BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Jag har också svårt att förstå det här. Känns så overkligt men ändå inte. Svårt att veta vad som väntar. Att greppa att man har en 3+kg bebis i magen och att det inte är långt borta är inte det enklaste.
Första barnet för oss med och vi har kämpat med pcos och missfall/ma i över 1.5år skulle just starta ivf när vi blev gravida med denna lilla kämpe som stannat kvar.
Men har blivit lugnad av kompisar som haft exakt samma upplevelse och när bebis väl kommit så är det en helt annan sak så försöker inte stressa över det utan ta det som det kommer.
Just haft min första långa natt med förvärkar, mol och ryggont hela tiden. Så nu ska jag försöka sova lite.
Åh jag förstår verkligen att det känns extra mycket när ni kämpat så! Hur långt har du kvar nu? Vi har absolut inte haft sådana svårigheter, men hade ett missfall i maj förra året så det här med att vara trött på att vara gravid kan jag verkligen skriva under på eftersom det känns rent fysiskt som att jag i princip varit gravid i ett år i sträck.
Men som sagt, nu är det inte långt kvar och jag känner mig extra taggad när det dessutom börjar bli riktig vår och jag föreställer mig (säkerligen helt orimliga ) mysiga sommardagar med bebis!
3 veckor kvar idag enligt bf :) Vi hade också ett missfall i mars förra året, precis i pausen innan vi började med IVF blev vi spontant gravida, hann få se ett tickande hjärta på ultraljud med sen tog det slut fyra dagar senare.
Ja men så tänker jag med! Jag föreställer mig långa vagnspromenader redan, får se hur snabbt kroppen återhämtar sig bara för just nu är det promenader på 20 minuter jag kan ta sen får jag för ont i bäckenet, haha. Men jag tror vi alla har en härlig tid framför oss!
3 veckor kvar idag enligt bf :) Vi hade också ett missfall i mars förra året, precis i pausen innan vi började med IVF blev vi spontant gravida, hann få se ett tickande hjärta på ultraljud med sen tog det slut fyra dagar senare.
Ja men så tänker jag med! Jag föreställer mig långa vagnspromenader redan, får se hur snabbt kroppen återhämtar sig bara för just nu är det promenader på 20 minuter jag kan ta sen får jag för ont i bäckenet, haha. Men jag tror vi alla har en härlig tid framför oss!
Förresten yogaappen Down Dog har 2v gratis just nu! De har en "prenatal yoga" version som är jättebra!
Förresten yogaappen Down Dog har 2v gratis just nu! De har en "prenatal yoga" version som är jättebra!
Ikväll har jag massa ihållande mensvärk. Kändes spännande ett tag, men en snabb googling visade att det troligtvis inte betyder ett smack rent prognostiskt
Har liksom glömt hur det var med dottern, men tror inte jag kände nåt särskilt innan själva värkarna kom igång.
Ikväll har jag massa ihållande mensvärk. Kändes spännande ett tag, men en snabb googling visade att det troligtvis inte betyder ett smack rent prognostiskt
Har liksom glömt hur det var med dottern, men tror inte jag kände nåt särskilt innan själva värkarna kom igång.
Samma här haha jag var så spänd ... mensvärk och sammandragningar som höll på ett bra tag fram och tillbaks . Fick lite panik och sa till min man att vi måste storstäda imorgon hahaha .
Har alla ni förberett bb väskan ? :) Der har jag gjort mest pga att jag vet att orken börjar ta slut så det är lika bra att ha den redo