• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2020-04-15 09:13:41 följande:

Jag hörde om det, men önskar så slippa bli igångsatt då min förra förlossning (med igångsättning) var rätt, eh, oskön. Men ja, skönt att veta att möjligheten finns!

Jag blev också igångsatt och förlossningen varade i 24 timmar så jag hoppas hoppas på att det kommer igång av sig självt den här gången och att jag inte går över tid. Dottern vägde 4 kilo och var 55 cm lång, det kanske låter fel men man vill inte bära runt en mega stor bebbe , det är inge bra varken för mamma eller bebben ...
  • Daphodil

Började gråta nu när jag packade upp babykläder. En kombination av att minnas när min dotter var bäbis och lite sorg över alla söta klänningar jag inte kommer använda. Blev förvånad över de känslorna!

• HejsanJenny

Får ingen bukt på mitt höga blodtryck trots medicinering och vila så idag skickade min barnmorska remiss till förlossningsläkare för att sätta datum för igångsättning. Känns både läskigt och skönt.

• Bettan84
    HejsanJenny skrev 2020-04-15 14:19:53 följande:

Får ingen bukt på mitt höga blodtryck trots medicinering och vila så idag skickade min barnmorska remiss till förlossningsläkare för att sätta datum för igångsättning. Känns både läskigt och skönt.

Tänk vad skönt att veta exakt vilken dag man kommer att föda :) Det kommer säkert gå bra <3
  • Blivande3barnsmamma

Ohh så spännande, lycka till <3
  • Stenbocken93

Hoppas det går bra! Själv brottas jag med det motsatta, lågt blodtryck och yrsel. Behöver lämna matbordet under måltiderna för att ligga ner i soffan. Blev yr i mataffären idag. Nåväl, bara en månad kvar om pojken är punktlig :)
  • Stenbocken93

Hoppas det går bra! Själv brottas jag med det motsatta, lågt blodtryck och yrsel. Behöver lämna matbordet under måltiderna för att ligga ner i soffan. Blev yr i mataffären idag. Nåväl, bara en månad kvar om pojken är punktlig :)
  • Söderlund

Är bara så oerhört glad och tacksam idag. Kom precis hem från barnmorskan. Fina hjärtljud på 140. SF-mått på 34 och idag är jag i 36+5. Hade bra blodtryck och har inte haft några andra symtom som huvudvärk eller synbortfall eller något, så hon lugnande mig med mina svullna fingrar och fötter att det bara är vätska och helt normalt. Nu känns det verkligen att det är nedräkning på riktigt! Snart har vi alla våra små hos oss!

• Daphodil
    Söderlund skrev 2020-04-15 15:52:40 följande:

Är bara så oerhört glad och tacksam idag. Kom precis hem från barnmorskan. Fina hjärtljud på 140. SF-mått på 34 och idag är jag i 36+5. Hade bra blodtryck och har inte haft några andra symtom som huvudvärk eller synbortfall eller något, så hon lugnande mig med mina svullna fingrar och fötter att det bara är vätska och helt normalt. Nu känns det verkligen att det är nedräkning på riktigt! Snart har vi alla våra små hos oss!

Skönt när allt är bra!

Jag har haft en ordentlig klåda några veckor, så jag bad om att lämna prover på gallsyror. Idag såg jag att de var normala, så jag känner mig också tacksam.