BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Var hos BM i går, ör i v 36+5 och hade högt blodtryck, 159/98 och inte helt bra urin...kan tydligen va havandeskaps förgiftning på gång. Nån här som har erfarenhet av det? Ska tillbaka på måndag och kolla blodtryck igen och fler prover . Könns läskigt då jag hade en hrlt okomplicerad grav förra gången.....i annat fall skall jag få blodtryck medicin, men tänk om inte de funkar? Vill inte bli igångsatt.....
Hur tänker ni kring corona och era nyfödda sen? Kommer ni vara extra restriktiva med att låta familj/vänner hälsa på eller träffa bebisen?
Kommer kännas mycket mer, men jag tycker ändå inte det är så farligt utan mer en intensivare mensvärk :)
Hur tänker ni kring corona och era nyfödda sen? Kommer ni vara extra restriktiva med att låta familj/vänner hälsa på eller träffa bebisen?
Vi kommer fortsätta isolera oss tills det lugnat ner sig. Så onödigt att riskera både familjen och bebis
Försökt hitta rekommendationer för små barn, finns det något sånt? Står ju bara att barn inte drabbas lika ofta eller hårt, men det kan väl inte vara bra att utsätta spädbarn för något slags virus ändå...?
+HejsanJenny & Heliena
Tack för svaren! Jag tänkte i princip isolera mig nu för att minimera risken att bli dålig såhär sent inpå eller att man ligger helt utslagen när det väl är dags. Men sen vet jag inte alls hur vi skall göra. Jag känner personligen att jag gärna hade isolerat oss den första tiden, för att minska risken för både bebis och oss, men det känns ju samtidigt tråkigt att inte kunna dela vissa stunder med familj när det är första barnbarnet för de vi har nära. Nåt som är jobbigt är att svärmor är rätt tjatig och oförstående redan nu, så det lär väl bli en pärs att försöka få henne att förstå att man egentligen inte vill umgås ens nu och att hon dessutom inte kommer få träffa bebis konstant sen.....
Jag känner så med min egen mamma. :/ Känns superjobbigt. Senast igår pratade vi och så sa hon att ja, folk får väl vänta med att träffa barnet. Alla förutom jag såklart. Hahahahaha, skrattade hon sen medan jag satt knäpptyst i luren. Suck!