• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Lilla Lunis skrev 2020-05-09 13:07:35 följande:
    Nej, men lite lustgas hade suttit fint. BF 16 maj så drygt 1 v tidigare blev det.
    Vet inte det ja. Jag hann inte med det mesta av smärtlindring heller men däremot lustgas. Jag höll dock på att spy av det så det gick inte alls. Vidrigt var det :O
    Hade hoppats på att det skulle varit bra.
    Men det kanske funkade för dig sist? 
    Bettan84 skrev 2020-05-09 18:16:55 följande:

Jag kände mindre fosterrörelser idag och åkte in för att kolla . Bebisen har vänt sig med rumpan ner och nu ska de gör vändningsförsök.... jag är livrädd ! Om de inte lyckas blir det snitt .

Bettan84 skrev 2020-05-09 18:35:17 följande:

Det känns försent att inte göra försök då jag ligger här och väntar på att de ska komma . Det sjuka är att jag är 4 cm öppen ??

Åå håller tummarna för att det fungerar! Kommer bli bra oavsett men hoppas du får det som du vill ha det. 
  • HejsanJenny
    Bettan84 skrev 2020-05-09 18:35:17 följande:

Det känns försent att inte göra försök då jag ligger här och väntar på att de ska komma . Det sjuka är att jag är 4 cm öppen ??

Kämpa på fina du <3
  • Bettan84

Tack fina ni som tagit er tid att skriva .

Det blev ett lyckat försök och nu ligger han med huvudet neråt . Det var HEMSKT men han ligger så för tillfället iallafall men om han vänder sig om igen då blir det planerat snitt. Jag är helt slut men glad att jag är iallafall öppen 4 cm och hoppas att vattnet går . Tack återigen <3 Ni är så fina

• Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-05-09 22:46:45 följande:

Det blev ett lyckat försök och nu ligger han med huvudet neråt . Det var HEMSKT men han ligger så för tillfället iallafall men om han vänder sig om igen då blir det planerat snitt. Jag är helt slut men glad att jag är iallafall öppen 4 cm och hoppas att vattnet går . Tack återigen <3 Ni är så fina

Åhh vad skönt att höra att det gick bra <3

Hoppas nu han kommer naturligt <3
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-09 22:46:45 följande:

Åh så jobbigt för er båda men vad skönt att det lyckades. Hoppas du hinner återhämta dig, så gott det går, innan det blir dags. Låter inte så långt borta om du ändå är öppen så mycket.

Nu får han stanna i rätt position!
  • Bettan84
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-05-09 22:48:37 följande:

Åhh vad skönt att höra att det gick bra <3

Hoppas nu han kommer naturligt <3

Tack snälla <3 det får vi hoppas
  • Bettan84
    SweetCA skrev 2020-05-10 05:49:39 följande:

Åh så jobbigt för er båda men vad skönt att det lyckades. Hoppas du hinner återhämta dig, så gott det går, innan det blir dags. Låter inte så långt borta om du ändå är öppen så mycket.

Nu får han stanna i rätt position!

Magen är så öm jag knappt kunnat sova , jag känner mig helt slut så jag får göra mitt bästa för att vila och återhämta mig .

Precis , inga kullerbytta nu igen. De var fascinerade att han lyckades vända sig nu på slutet när han är stor och har knappt plats i magen .

Hoppas verkligen att vattnet går eller värkarna börjar , 4 cm ger mig liiiite hopp men man man vet aldrig .

TACK <3
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-10 05:54:05 följande:

Magen är så öm jag knappt kunnat sova , jag känner mig helt slut så jag får göra mitt bästa för att vila och återhämta mig .

Precis , inga kullerbytta nu igen. De var fascinerade att han lyckades vända sig nu på slutet när han är stor och har knappt plats i magen .

Hoppas verkligen att vattnet går eller värkarna börjar , 4 cm ger mig liiiite hopp men man man vet aldrig .

TACK <3

Förstår att du är öm och trött men du fixar det här. Bra att du gör allt du kan.

Han är stark vilket bådar gott, tänk positivt <3

Hur lång tid har du på dig innan de kommer vara tvungen att göra något? Tänker att det inte är så dumt om du får några dagar vila och han med innan det är dags. Även om jag förstår att du vill att något händer nu!
  • Bettan84
    SweetCA skrev 2020-05-10 18:21:52 följande:

Förstår att du är öm och trött men du fixar det här. Bra att du gör allt du kan.

Han är stark vilket bådar gott, tänk positivt <3

Hur lång tid har du på dig innan de kommer vara tvungen att göra något? Tänker att det inte är så dumt om du får några dagar vila och han med innan det är dags. Även om jag förstår att du vill att något händer nu!

Tack fina för dina peppande ord <3.

Jag har BF 23/5 så det finns gott om tid men problemet nu är att det kan gå för snabbt när det väl kommer igång och jag kan bara hålla med att både jag och han behöver lite återhämtning .

De sa att om jag får värkar nu eller vattnet går att jag ska åka in direkt och inte vänta för det kan gå snabbt .

Det är något man är lite nervös över nu då det kan hända när som ...

Jag får försöka ta det steg för steg och inte stressa , men alla säger att jag ska vara försiktigt då 4 cm är rätt mycket säger de .

Hoppas jag hinner få lustgas iallafall och hinner lämna dottern som jag också är lite orolig för .

Våran släkt bor i Eskilstuna och vi i Sthlm så man vill att de ska hinna komma hit (vilket de gjorde igår ) men det kanske inte blir så när det är dags