BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Jag har fått kolla att huvudet fortfarande ligger neråt med en mini apparat men där såg man endast konturer av skallen, annars inget här heller.
Jag tänker väl lite hur skall man veta tex om moderkakan mår bra eller att de är tillräckligt med fostervatten kvar?
Skönt att det gick bra! Den lillen verkar ha bråttom att slippa uppochner världen. Vilken vecka är du i?
Lycka till med förlossningen :)
Tack snälla :) <3
Jag är i vecka 39 och är redan öppen 4 cm... man vågar inte ta sig ut själv eller göra något då alla säger att det kan gå ruskigt snabbt om värkarna börjar.
Jag undrar om det inte är bättre att kolla med min bm och planera en hinnsvepning den här veckan så jag slipper oroa mig ifall han får för sig att vända sig igen för då blir det snitt istället .
Vilken vecka är du i :)
Förstår det, Ja det kan det det! Tog ca 3 h för mig när jag var öppen 4 o ingen tapp
Jag födde 5/5 och har min lille guldklimp vid bröstet nu och mesta delen av dygnet <3
Lika bra att ringa tycker jag! Var också orolig för att min skulle vända sig på slutet så bm kände och kollade med ul med.
Kanske ringa nu till förlossningen och åka in och kolla hur han ligger om du är orolig så du kan sova.
Det tog 3,5 h för mig från 4 cm till 10 cm? Jag fick inte åka hem när de mätte 4 cm.
Det är ju det , man räknas som i aktiv fas när man är öppen så pass plus med bebis som vänder sig lätt ...
Jag ringde förlossningen , se svar ovan .
Ringde också min barnmoska som äntligen är på plats efter sjukskrivningen men hon har tid på fredag.
Då tänkte jag be henne göra en hs . Tror du att en hinnsvepning kommer att hjälpa på traven när man är öppen så pass ?
Jag har faktiskt ingen erfarenhet av hs, så kan inte ge dig ett bra svar där.
Jag ringde och de sa att det är ingen fara och att jag ska invänta värkar :( , man tappar hoppet om vården ibland .
Jag sa till de att jag var orolig för om han vänder sig igen och vattnet går då har vi problem.
Åh lilla ängeln, den bästa känslan någonsin eller hur <3
Idag är det dags för igångsättning. Kl 8:00 ska jag vara på plats på sjukhuset. Nu har jag gått över tiden 1 vecka. Ligger vaken efter ett av nattens alla toalettbesök. Hur ska man kunna somna om? Det är blandade känslor. Dels är jag glad att det äntligen blir av. Jag är spänd och förväntansfull. Dels känner jag frustration över läget pga Corona som ju inte går att påverka. Min partner kommer likt på fler ställen i landet att få lämna mig på förlossningen ensam först eftersom det är igångsättning som gäller. Han rings in när allt dragit igång (=3 värkar på 10 min). Detta är mitt andra barn. När jag födde mitt första tog det 1,5h att öppna mig från 3 till 10 cm. Tänk om det går så snabbt denna gång att när min man väl får komma in så är det dags att krysta? Jag och min man har i alla fall bestämt att väl på plats ska vi inte lägga massor med energi på det som är negativt utan försöka att tänka på målbilder osv :) Hoppas det hjälper för att få en så bra upplevelse som möjligt.