• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Andreaaaa

Har haft snoront i ryggslutet idag. Det strålar ut i skinkan typ. Och så känner jag mig öht öm i bäckenet. Mest när jag rör på mig och mest på vänster sida så jag tänker väl att det troligen är något muskulärt, men man börjar förstås fundera ändå...

Någon som haft liknade i samband med att det dragit igång? :-S

• Lillfina

Omföderska och BF +7 så i morgon går jag in i v42. Helt sjukt att jag ens inte känner något mer en extremt oregelbundna eventuella förvärkar. I mitt län sätts man ej igång för ens efter v 42, känns fruktansvärt. Mitt första barn sattes igång av sig själv och kom ut på BF så detta är så ovant för mig. Känns som de kommer hända nått för var dag som går. Man blir ju mer och mer rädd.

• Lustablong

Jag födde +11 dagar alltså i v 41+3 skulle blivit igångsatt 3 dagar senare men är glad att det kom igång av sig självt.

Kan säga att jag hade inte en tillstymmelse till någon känning alls och så helt plötligt från ingenstans så kom 3 värkar på 10 minuter och var regelbundna direkt. Tredje barnet.

Allt kommer att gå bra, håller tummarna!!

Lillfina skrev 2020-05-10 20:50:33 följande:

Omföderska och BF +7 så i morgon går jag in i v42. Helt sjukt att jag ens inte känner något mer en extremt oregelbundna eventuella förvärkar. I mitt län sätts man ej igång för ens efter v 42, känns fruktansvärt. Mitt första barn sattes igång av sig själv och kom ut på BF så detta är så ovant för mig. Känns som de kommer hända nått för var dag som går. Man blir ju mer och mer rädd.

• jevana

40+6 idag och jag är så less på alla falska alarm. Hade förvärkar precis hela dagen igår så vi tänkte en färdknäpp skulle sätta fart men icke, då slutade också förvärkarna..

Dottern föddes 41+0, men det känns som detta aldrig kommer ta slut. Ville inte behöva igångsättning men i söndag börjar väl det om han inte kommer självmant.

Babyn är på större sidan så jag helatiden fått höra att inte kommer få gå över tiden, senaste tillväxtultra visade ändå att han inte är sååå stor. Tiden känns extremt lång nu då jag var så säker på att det skulle vara över redan. Är nervös att babyn ändå är stor och att det kommer bli problem om han stannar inne för länge :/

• Lillfina
    Lustablong skrev 2020-05-10 22:33:56 följande:

Jag födde +11 dagar alltså i v 41+3 skulle blivit igångsatt 3 dagar senare men är glad att det kom igång av sig självt.

Kan säga att jag hade inte en tillstymmelse till någon känning alls och så helt plötligt från ingenstans så kom 3 värkar på 10 minuter och var regelbundna direkt. Tredje barnet.

Allt kommer att gå bra, håller tummarna!!

När bm säger sig och så att de är ovanligt med att omföderskor går så lång tid och bla bla bla då blir man ju inte mindre stressad. De går säkert jätte bra men de e sjukt att man inte känner nånting som inte leder npn vart. Jag vet iofs att tappen är på g att försvinna och jag är minst 1,5 cm öppen.

Skall till bm igen på ons. Hoppas de kan utföra en 3 hinnsvepning då 2a försöket misslyckades då hon inte "nådde".
  • Heliena
    Lillfina skrev 2020-05-10 20:50:33 följande:

Jag har gått över 10 dagar och ska bli igångsatt om 5 dagar om inget sker av sig själv.. I mitt län sätter de inte heller igång en förrän i 42+0 vilket känns så hemskt :/ Hoppas det sätter igång snart för oss båda!
  • Lillfina
    Heliena skrev 2020-05-11 08:29:06 följande:

Jag har gått över 10 dagar och ska bli igångsatt om 5 dagar om inget sker av sig själv.. I mitt län sätter de inte heller igång en förrän i 42+0 vilket känns så hemskt :/ Hoppas det sätter igång snart för oss båda!

Ja verkligen hemskt att man ska behöva gå så långt när bebis är färdig.

Håller tummarna.
  • Heliena
    Lillfina skrev 2020-05-11 08:47:55 följande:

Ja verkligen hemskt att man ska behöva gå så långt när bebis är färdig.

Håller tummarna.

Vissa län gör ju ultraljud i vecka 41 för att kontrollera att allt ser bra ut, men inte ens det har man fått.. Det hade ju lugnat en rejält! Har du fått göra nåt? Eller går du också bara och väntar?
  • Lillfina
    Heliena skrev 2020-05-11 09:35:34 följande:

Vissa län gör ju ultraljud i vecka 41 för att kontrollera att allt ser bra ut, men inte ens det har man fått.. Det hade ju lugnat en rejält! Har du fått göra nåt? Eller går du också bara och väntar?

Jag har fått kolla att huvudet fortfarande ligger neråt med en mini apparat men där såg man endast konturer av skallen, annars inget här heller.

Jag tänker väl lite hur skall man veta tex om moderkakan mår bra eller att de är tillräckligt med fostervatten kvar?
  • zebra
    Bettan84 skrev 2020-05-09 22:46:45 följande:

Tack fina ni som tagit er tid att skriva .

Det blev ett lyckat försök och nu ligger han med huvudet neråt . Det var HEMSKT men han ligger så för tillfället iallafall men om han vänder sig om igen då blir det planerat snitt. Jag är helt slut men glad att jag är iallafall öppen 4 cm och hoppas att vattnet går . Tack återigen <3 Ni är så fina

Skönt att det gick bra! Den lillen verkar ha bråttom att slippa uppochner världen. Vilken vecka är du i?

Lycka till med förlossningen :)
    :)