BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Stort grattis !! Det är just det som är mitt bekymmer också nu att barnets huvud är fortfarande rörligt och jag är öppen 4 cm. Det mest optimala vore en igångsättning :/
Den 12/5 på BF +9 kom äntligen vår lilla tös med raketfart. 2 1/2 tim på förlossningen hann vi vara. Man hann knappt reagera att man hade barn på så kort tid. Men väldigt skönt att de gick fort.
Den 12/5 på BF +9 kom äntligen vår lilla tös med raketfart. 2 1/2 tim på förlossningen hann vi vara. Man hann knappt reagera att man hade barn på så kort tid. Men väldigt skönt att de gick fort.
Ja verkligen . Jag har haft molande värk och mycket sammandragningar.
Undrar om jag inte ska åka in till förlossningen imorgon så de kan kolla ? Jag kanske öppnat mig mer än 4 cm nu och eftersom det finns massa med risker med tanken på hans rörliga huvud och vändning så får jag kanske kräva att de tar hål på hinnorna?
Tror ni att de kommer skicka mig hem igen ?
Stort grattis<3
När föddes lillen och hur mycket vägde han? :)
Stort grattis och vad skönt att allt gick bra <3
Hon ville se världen snabbt :)
Njut nu
Oj, ok, tar tillbaka det :-S Läskigt! Känns det ok nu?
Det känns förvånansvärt ok nu, och vi hade ju tur i oturen ändå så det slutade lyckligt. Känner iaf inte ännu att det blivit ett stort trauma men eftersom vi nu har de två barn vi önskat oss så är det inte aktuellt att oroa sig för hur en tredje gång skulle gå heller.. Mångden kärlek till den här krabaten är iaf enorm och utöver träningsvärk i mage och rygg samt svaghet pga lågt järn så känner jag mej så gott som återställd redan. <3
Du kan ju alltid försöka. Ingen aning om de kan göra det. Men testa <3
Jag åkte in igår .. man blir lite fundersam när man får olika budskap från olika läkare och barnmorskor.
Det känns lite tråkigt när de inte läser ens journal eller förlossningsplan och sen kommer de med sina olika teorier , det känns inte som att de tar ens önskemål på allvar. Jag har till och med gått på Aurora samtal för min förlossningsrädsla baserad på min förra förlossning .
Hursom så kom in en BM som var lite otrevlig ... jag berättar att jag var inne förra veckan för minskade fosterrörelser och det visade sig att bebis låg med huvudet mellan revbenen och att vi gjorde en lyckad vändningsförsök. - ?jaha men om han har vänt sig igen nu så kan vi tyvärr inte göra det igen idag pga läkarbrist plus att vi gör vändning bara på morgonen på tom mage ? .
Det kan inte stämma - sa jag för sist så gjorde ni det 20.30 på kvällen .
?Jaha oj bra jobbat - men vi har ingen som kan göra det idag ? - Nej sa jag jag vill inte gå igenom samma sak igen och det står i min journal !
Jag är här för jag haft täta sammandragningar, är öppen 4-5 cm och är orolig för bebis rör sig konstant . Går vattnet då kan det bli problem så jag vill prata med läkare .
Usch hon var så dryg .
Summasummarum så träffade jag läkare , en ung kille som log och sa - jaha vad ska vi göra idag ?
Jag var så besviken, var tvungen att dra upp hela historian igen och då säger han - ja men du är i aktiv fas så det är bara att gå hem och vänta .
Jag nämnde att min BM sa att det vore bättre om de tar hål på hinnorna väl på sjukhuset snarare än på MVC för det är säkrare .
Ja men det kan vi göra i vecka 41. Du är i vecka 40 nu .
VARFÖR ska jag vänta när jag har sagt och det står i brevet att jag inte vill gå övertid ?
Varför ska jag vänta när det finns så många risker att gå runt öppen 5 cm med bebis som är ändrar position hela tiden ?
Så nu får jag vänta ... ska träffa min BM på onsdag och det kanske blir så att hon får göra hs på MVC..
SÅ onödigt allt det här ... kan inte göra annat än att vänta trots att det är guldläge att ta hål på hinnorna när jag är i ?aktiv fas?....