• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Liiiiivia
    zey skrev 2020-05-23 11:03:48 följande:

Men så spännande! Kan knappt förstå att det är bara 3 dagar kvar, tycker tyvärr att tiden går sååå långsamt nu... haha!

Nej vi vet faktiskt inte vad det blir, så det ska bli en kul överraskning:)! Vet ni vad det blir?

Hur är det på det sjukhuset som ni ska vara på och göra snittet? Hos oss får min man vara med på snittet samt på ?uppvaket?, men när jag ska flyttas till bb måste han lämna. Känns lite jobbigt eftersom vid mitt förra snitt kunde jag gå väldigt fort, men var skönt och ha honom vid sidan som kunde ta alla blöjbyten och så där. Sen att jag fyller 30 år dagen efter snittet gör allt lite speciellt tycker jag med. Man vill ju vara med familjen, tur att jag har en bebis och gosa med då iaf, haha!

Håller med om att dagarna går extremt långsamt nu!!!

Känner mig riktigt klar med att vara gravid.

Åh vad spännande att inte veta kön :) vi ska få en pojke den här gången, har en dotter sen innan. Har ni en flicka eller pojke hemma?

På sjukhuset jag ska snittas (ligger i Sthlm) får mannen vara med under hela sjukhusvistelsen. Det känns skönt. Jag mådde precis som du väldigt bra efter mitt förra snitt men man vet ju aldrig om man har den turen även denna gång.

Vilken bra 30årspresent du får haha! Men lite trist att fira på sjukhuset. Vet du hur många dagar du behöver stanna? Jag tror att det är 2 dygn på mitt sjukhus.
  • Bettan84

Bf idag men ingen bebis i sikte . Hade mensvärk och starka sammandragningar igår kväll och väldigt ont i svanken men det avtog på morgonen... hoppades verkligen att det var på g :(

• Andreaaaa

Tack alla! Vi fick bf 22/5 på kub, sedan flyttade de till 28/5 - men det skulle de alltså inte ha gjort Nu hemma och njuter av lillflickan (och njuter mindre an vidriga eftervärkar som jag slapp helt efter första, men nu alltså - huvva!!) Kämpa på alla, snart är det er tur!!

• HejsanJenny
    Andreaaaa skrev 2020-05-23 18:33:31 följande:

Tack alla! Vi fick bf 22/5 på kub, sedan flyttade de till 28/5 - men det skulle de alltså inte ha gjort Nu hemma och njuter av lillflickan (och njuter mindre an vidriga eftervärkar som jag slapp helt efter första, men nu alltså - huvva!!) Kämpa på alla, snart är det er tur!!

Kul att vi är några som fick flickor!! Ett tag där såg det ut som att det skulle bli endast pojkar i gruppen!
  • zey
    Liiiiivia skrev 2020-05-23 11:52:48 följande:

Håller med om att dagarna går extremt långsamt nu!!!

Känner mig riktigt klar med att vara gravid.

Åh vad spännande att inte veta kön :) vi ska få en pojke den här gången, har en dotter sen innan. Har ni en flicka eller pojke hemma?

På sjukhuset jag ska snittas (ligger i Sthlm) får mannen vara med under hela sjukhusvistelsen. Det känns skönt. Jag mådde precis som du väldigt bra efter mitt förra snitt men man vet ju aldrig om man har den turen även denna gång.

Vilken bra 30årspresent du får haha! Men lite trist att fira på sjukhuset. Vet du hur många dagar du behöver stanna? Jag tror att det är 2 dygn på mitt sjukhus.

Vi har en liten kille här hemma, så det ska bli spännande och se vad det är som tittar ut denna gång :)!

Tänk att vi har våra bebisar hos oss imorgon!!
  • Bettan84
    zey skrev 2020-05-25 08:31:00 följande:

Vi har en liten kille här hemma, så det ska bli spännande och se vad det är som tittar ut denna gång :)!

Tänk att vi har våra bebisar hos oss imorgon!!

Åh vad spännande för er ! Jag kan bara tänka mig förväntansfulla ni är <3 helt underbart !
  • Bettan84

Jag är så ledsen att jag Bara drar ner stämningen här den sista tiden men jag blir så besviken på vården igen!

Jag var hos BM idag igen men bebis är fortfarande inte fixerat så ingen hs idag heller och har har gått över tiden (precis det som jag inte ville med en super rörlig bebis som vänder sig konstant) då jag inte sover alls. De senaste dagarna trycker han på någon nerv som gör så att jag har svårt att kissa trots att jag är väldigt väldigt kissnödig.

Det har gjort så att jag har samlat på mig massa

Med vätska och fått högt blodtryck.

Det fick barnmoskan bevittna idag när hon fick en liten chock när hon tog prover ... mitt blodtryck har varit 100/60 under hela graviditeten men nu var det 150/80 . Urinprovet var som tur bra men nu har man problem med överflödig vätska i kroppen som jag inte kan bli av . Och det gör såååå ont att inte kunna kissa :(.

Istället för att skicka remiss bestämde hon sig att ringa till MVC och boka tid för konsultation med läkare imorgon 9.00 och DÅ ska vi eventuellt boka tid för igångsättning.. hon sa tidigast om en vecka men jag fick panik och sa att det finns ingen chans att jag kan gå så här i 2 veckor till !!

Hon sa ?ge inte dig imorgon stå på dig ?! - men alltså?!?!? Vaddå ge inte dig ??? De har skickat mig fram och tillbaka med olika budskap och nu när det bokstavligen handlar om liv och död så ska jag behöva ?stå på mig ???

Jag får se vad läkaren säger imorgon men jag lämnar inte sjukhuset föräns jag fått tid för igångsättning SENAST på onsdag !

Barnmorskan säger att det enda de behöver göra är att ta hål på hinnorna så kommer bebisen då jag är omföderska och öppen 4-5 cm! Jag kommer inte ens behöva en dropp eller annan typ av medicinsk igångsättning!

Puh , ledsen igen ville bara skriva av mig .... förhoppningsvis har vi bebis tills på onsdag ... jag ber till Gud för jag mår fruktansvärt dåligt och sömnbristen har verkligen satt sina spår nu :(

• Bettan84

Idag var jag hos läkaren ... hon kollade upp mig och sa - du är 2 cm öppen inte 4 .... hahaha jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta ... hur kan man missa sånt ? Återigen säger de olika saker ...

Sen så säger hon att huvudet är inte rörligt men ruckbart och att hon skulle försöka göra hs... hon sa att det var lite svårt att nå tappen men hon gjorde ett försök och aj aj det gjorde ont ... fick en liten blödning och har haft mensvärk sen imorse ...vi får se om det hjälper ...

Om inte bebis kommer de närmsta dagarna så har vi bokat igångsättning på fredag ... Det är blandade känslor ... hon bad om ursäkt att läkarna gav olika budskap och en oro som jag hade gärna velat slippa...

• Bettan84

Inatt gick vattnet och idag 14.00 föddes en underbar pojke 3700 gr 52 cm lång. Hemskt upplevelse då han fastnade med axlarna men nu mår alla bra <3

• Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-05-27 20:28:09 följande:

Inatt gick vattnet och idag 14.00 föddes en underbar pojke 3700 gr 52 cm lång. Hemskt upplevelse då han fastnade med axlarna men nu mår alla bra <3

Stort grattis <3