BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Vad skönt ! Hoppas du får också lite mer sömn inatt och mindre besvär... det där med fogarna i blygdbenet har tagit sig till en helt annan nivå nu ...usch kan knappt gå upp men även svullnaden i händer och fötter gör det inte hela mycket bättre heller
Låter som att du beskriver mina bekymmer på pricken haha. Jag kommer inte upp ur soffa eller säng så sambon får dra upp mig, försöker jag hjälpa till med benen så smäller det till i bäckenet och gör ont.
Håller alla tummar och tår för att dagarna går snabbt nu och att både din och min bebis vill titta ut inom kort så att våra kroppar kan återgå till hyfsat normala!
Jaaaa heja oss haha och alla andra här som är kvar !
På det hela så börjar jag känna av nervositeten något grymt mycket idag nästan ångestfylld har jag varit hela dagen .... puh ....
Jaa men detta fixar vi galant :) även om det är tufft nu. Vad är det du känner dig nervös och ångestfylld över?
Det enda jag går och tänker på är att jag så hemskt gärna vill ha med sambon på förlossningen och helst på BB men som läget är idag så känns det inte så himla självklart längre, inte för att han visar några förkylningssymptom nu men man vet ju aldrig.
Sen säger de som fött på samma BB jag ska till att om jag visar några förkylningssymptom så blir jag isolerad och behandlad som en coronapatient utan att bli testad eller liknande
15 maj, på bf, föddes vår son 09.19 på NÄL. 49 cm lång och 3156 g tung. Mycket proffsig personal som alltid bemötte mig seriöst om jag var orolig under förloppet. Vid 6 cm öppenhet började det gå för långsamt och det blev värkstimulerande dropp och epidural.
Det som jag tyckte var riktigt jobbigt var att inte få träffa min man under de nästkommande 48h på bb. Total sömnbrist och oro att man inte duger till för att barnet inte ville suga ordentligt satte sina spår. Hade jag haft min man där hade det varit ett otroligt stöd i kontakten med bm på plats. Kände mig som ett totalt vrak vid hemgång. Jag önskade hemgång pronto men vi fick stanna kvar en natt till då barnet bajsat i fv och ingen tid för vattenavgång kunnat fastställas.
Fortsatt lycka till till er som ännu väntar.
15 maj, på bf, föddes vår son 09.19 på NÄL. 49 cm lång och 3156 g tung. Mycket proffsig personal som alltid bemötte mig seriöst om jag var orolig under förloppet. Vid 6 cm öppenhet började det gå för långsamt och det blev värkstimulerande dropp och epidural.
Det som jag tyckte var riktigt jobbigt var att inte få träffa min man under de nästkommande 48h på bb. Total sömnbrist och oro att man inte duger till för att barnet inte ville suga ordentligt satte sina spår. Hade jag haft min man där hade det varit ett otroligt stöd i kontakten med bm på plats. Kände mig som ett totalt vrak vid hemgång. Jag önskade hemgång pronto men vi fick stanna kvar en natt till då barnet bajsat i fv och ingen tid för vattenavgång kunnat fastställas.
Grattis alla mammor som fått nyligen!
Hoppas denna tråd kan leva kvar även när alla bäbisar är födda. Min kille är snart en månad och det börjar dyka upp kvällsskrik och magont där jag gärna utbyter tips.
Jaa det måste vi :)!
Jag hoppas att jag hinner ta EDA och att det inte går för snabbt med tanken på min situation (öppen redan 4-5 cm och bebis som vänder sig lätt )....
Hoppas att jag inte får Flashbacks från mitt förra förlossning och allt det där ... Det var en tuff förlossning och på det hela så gick min pappa bort , några dagar innan jag skulle föda , så hela upplevelsen var blandad med både glädje och en stor sorg ...
Därför tycker jag att det är så viktigt att nu när man har gjort en förlossningsplan och gått på Aurora samtal att allt blir åtminstone lite mer planerat genomfört som man önskar även om man vet aldrig hur det kan gå såklart .
Ahh jag förstår din oro. Det är så kort tid kvar så jag tror inte du behöver vara orolig. Klart att han får vara med dig.
Är det ditt 1 barn ?