• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-15 08:45:05 följande:

Åh är så nervös ! Ska träffa BM 10.00 så får vi se om hon kan göra hs idag, hoppas på en bebis nu till helgen !

Stora syster längtar som bara den :)

Håller tummarna!
  • Bettan84
    SweetCA skrev 2020-05-15 08:48:16 följande:

Håller tummarna!

Tack snälla . Han är tyvärr inte fixerat så hon kunde inte göra det, vi bokade Ny tid på onsdag.

Hon sa faktiskt att det var synd att de skickade hem mig när de lyckades vända på honom, att de skulle sätta igång mig då jag redan är öppen så pass mycket...
  • zebra

Igår kväll kom vår prinsessa på bf-1. Hade superlång latensfas men fick åka in tidigt då vattnet gick och barnets huvud var rörligt vilket är en dålig kombo med risk för att navelsträngen kläms. Den aktiva fasen till födelse tog 6 timmar, latensfasen nästan tre dagar.

Grattis alla som fått sina bebisar :)

:)
  • Bettan84
    zebra skrev 2020-05-15 12:01:55 följande:

Igår kväll kom vår prinsessa på bf-1. Hade superlång latensfas men fick åka in tidigt då vattnet gick och barnets huvud var rörligt vilket är en dålig kombo med risk för att navelsträngen kläms. Den aktiva fasen till födelse tog 6 timmar, latensfasen nästan tre dagar.

Stort grattis !! Det är just det som är mitt bekymmer också nu att barnets huvud är fortfarande rörligt och jag är öppen 4 cm. Det mest optimala vore en igångsättning :/
  • HejsanJenny

Grattis! <33
  • Blivande3barnsmamma

Stort grattis <3
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-15 11:09:52 följande:

Tack snälla . Han är tyvärr inte fixerat så hon kunde inte göra det, vi bokade Ny tid på onsdag.

Hon sa faktiskt att det var synd att de skickade hem mig när de lyckades vända på honom, att de skulle sätta igång mig då jag redan är öppen så pass mycket...

Men vad frustrerande!
  • jevana
    Andreaaaa skrev 2020-05-14 19:17:07 följande:

Stort grattis! Det låter ändå som en ganska fin förlossning?

Ja som helhet känns det bra för allt gick lugnt och kontrollerat och som jag tänkt mig fram tills krystning, men avslutningen blev ju inget vidare.. Det vällde in folk då han fastnat och han föddes livlös. De hann nämna upplivning och sprang iväg med honom men ropade över axeln att de hittat puls. Han var tillbaka hos mig efter 10 minuter men det var jobbiga minuter. Till råga på det började jag blöda då moderkakan lossade så då vällde det in folk igen. Också det ordnade sig dock rätt fort och vi har återhämtat oss bra, hoppas få åka hem till pappa och storasyster imorgon bara amningen fungerar. Lite ont i käkar och axlar har han så har lite problem med greppet.
  • Andreaaaa
    jevana skrev 2020-05-15 16:57:02 följande:

Ja som helhet känns det bra för allt gick lugnt och kontrollerat och som jag tänkt mig fram tills krystning, men avslutningen blev ju inget vidare.. Det vällde in folk då han fastnat och han föddes livlös. De hann nämna upplivning och sprang iväg med honom men ropade över axeln att de hittat puls. Han var tillbaka hos mig efter 10 minuter men det var jobbiga minuter. Till råga på det började jag blöda då moderkakan lossade så då vällde det in folk igen. Också det ordnade sig dock rätt fort och vi har återhämtat oss bra, hoppas få åka hem till pappa och storasyster imorgon bara amningen fungerar. Lite ont i käkar och axlar har han så har lite problem med greppet.

Oj, ok, tar tillbaka det :-S Läskigt! Känns det ok nu?
  • Bettan84
    SweetCA skrev 2020-05-15 13:33:02 följande:

Men vad frustrerande!

Ja verkligen . Jag har haft molande värk och mycket sammandragningar.

Undrar om jag inte ska åka in till förlossningen imorgon så de kan kolla ? Jag kanske öppnat mig mer än 4 cm nu och eftersom det finns massa med risker med tanken på hans rörliga huvud och vändning så får jag kanske kräva att de tar hål på hinnorna?

Tror ni att de kommer skicka mig hem igen ?