Daphodil skrev 2019-11-26 15:43:55 följande:
Vad tråkigt. Det är väl bra att de förbereder en på att det kan finnas visst obehag även vid snitt, men det ska inte kännas som skrämselpropaganda. Jag håller tummarna för dig.
Fladdriga svansen skrev 2019-11-26 16:23:21 följande:
Här måste man först prata med en auora, sen remitterar hon en till läkare, som sen ska bestämma. Många steg för att kämpa för sin sak men stå på dig. Auoran måste i sin tur berätta allt med ks så man inte tror de är enklare än vaginalt (många tror ju tyvärr de). Men de ska inte skrämmas, är ju skillnad på att informera och skrämma en. Men ja man är fastspänd och väldigt utelämnad helt klart. Men inget man direkt tänker på när man ligger där tycker jag, då väntar man bara på bebis. 
 Finns ju nya rön att det är lika stora risker med vaginalt som kejsarsnitt, alltså båda är likvärdiga med fördelar och nackdelar. Enda som skiljer egentligen är att Ks kostar några hundra tusen (inte för oss då tack och lov) 
 Vi får dock ingen tid förs ca en månad innan Bf pga de inte kan planera hur många Operationer som sker och planeras.
Ja det som gör mig så himla frustrerad är att min bm sade uttryckligen att hon bokade in mig direkt till läkare för att prata, och att jag inte behövde gå genom aurora. Jag har mina skäl för snitt, och de är så grava att jag egentligen tänkt att jag inte skall ha barn pga att jag inte vill föda. Det ger mig dessutom redan sådan ångest att jag känner att det påverkan anknytan till barnet, och det känns tråkigt att inte kunna tycka att graviditeten känns kul utan endast skrämmande.
Eftersom jag tycker så starkt så är jag också sedan mycket länge fullt påläst om båda alternativen och kan fördelar, nackdelar och förlopp i detalj. Ett ks är ju rent fysiskt ett större ingrepp och inget som är "enkelt", däremot "enklare" psykiskt för mig. Och det var just sånt jag ville prata om idag. Känns inte minst som ett rejält slöseri av resurser att de vill spendera 3 tillfällen nu för att planera en förlossningsplan med alternativ som jag från början inte känner mig trygg med, utan hon pratade bara utifrån att jag skulle bli nekad snitt. Vilket i sig känns ännu mer ångestfyllt och frustrerande iom att min bm var noga med att säga att "ingen blir tvingad till något som inte känns bra".
Fan alltså, ångrar typ allting just nu och allt känns bara helt skit ju mer jag landar i detta.......