• ankan6

BF MAJ 2020

Siggy skrev 2020-02-25 08:50:08 följande:

Jag har mått helt ok men befinner mig just nu i världens dipp. Otroligt trött men kan ändå inte sova på nätterna, det gör ont i ryggen och magen spänner. Sammandragningar bara av en kort och långsam promenad. Känner mig frustrerad för minsta lilla gör mig helt slut. Orkar precis med jobbet men när jag kommer hem är jag som en urvriden trasa. Av allt detta blir jag ledsen för det som brukar ge energi ger mig inte energi. 

Kram på er alla! 

Känner precis samma som du! Men vågar inte riktigt "klaga" eftersom jag känner att jag borde vara glad som inte direkt haft några krämpor...

Har bf en dag innan dig, och har egentligen mått väldigt bra hela tiden fram tills nu då jag totalt "dött". Har väl kännt att jag haft lite mindre energi innan men det har räckt med att vila lite mer emellanåt så har jag ändå kunnat köra på i princip som vanligt. Men sista 1,5 veckan typ så är jag heeelt förstörd! Orkar ingenting och känner mig helt slut! Blir så fruktansvärt frustrerad på att känna så, känner mig instängd, och har jättesvårt att hantera det rent psykiskt
  • ankan6
    HejsanJenny skrev 2020-03-04 06:38:21 följande:

Tack snälla hörni. <3

Hur går det för er att välja namn? Är det någon som känner sig helt säker på vad deras lilla ska heta? Vi är nere på två stycken namn nu som vi velar mellan.

Vi har bara ett enda pojknamn som vi gillar, så det får det bli! Skrattande

Tycker pojknamn är helt omöjligt...

• ankan6

Idag kom äntligen brevet!! Håller han sig som tänkt där inne så får han komma ut 4/5! Så surrealistiskt att ha ett datum och tid, samtidigt helt fantastiskt och lättande

Var det någon annan som fick snitt härinne?

• ankan6
    m94 skrev 2020-03-12 16:07:25 följande:

Skönt att ha fått ett datum! Av nyfikenhet, när är bf? :)

Jag hade första samtalet idag kring snitt och ska träffa läkare och få besked i mitten på april... Känns långt bort nu dock tyvärr.

Får du besked om snitt eller om datum i april? När är ditt bf? Hoppas det blir som du önskar!

Mitt bf är 9e och snittet blir 4e (måndag) vilket jag förstod var rätt tätt inpå, men det är långhelg iom första maj så det är väl därför.
  • ankan6
    m94 skrev 2020-03-12 17:05:37 följande:

Får besked om snitt.. Eventuellt datum är oklart om jag får på plats då eller senare, beroende hur de ligger i planeringen.

Jag har bf 25e så får besked i vecka 35, vilket känns sent, men tydligen rätt standard.

Vad jobbigt att behöva vänta så länge... Jag fick besked direkt på mötet med läkaren i januari och en trolig tid, sen skulle jag få besked om exakt datum och tid runt v 30-33 och det kom ju nu i v32.

Hoppas tiden till April går fort för dig!!
  • ankan6

I Göteborg med omnejd verkar det som att partner får deltaga vid förlossningen, däremot är de portade från allt annat som UL och BB.

Jag har sjuk ångest för att jag skall behöva vara kvar i flera dagar efter snittet, ensam utan min sambo, med mitt första barn. Och stackars honom som blir snuvad på de dagarna i så fall

• ankan6
    SweetCA skrev 2020-03-23 15:50:53 följande:

Som förstföderska är jag inte helt bekväm med att vara tvungen att åka hem 6 timmar efter om allt går bra. Vi hade räknat med att stanna så länge som det går för att få så mycket hjälp som vi kan. Två gröngölingar på detta. Jätte jobbigt för jag tycker det här med amning känns främmande och jobbigt och hade behövt massor med stöd. 

Förstår det! Men kommer de verkligen skicka hem en om man känner att man behöver stöd? Jag vill hem fortast möjligt och tycker det känns superjobbigt att vara där utan min sambo som är min ända trygghet, men ingen skall ju såklart behöva stressas hem hoppas jag om man inte känner sig redo.

Man får ju hoppas alla beslut tas väl grundade, men hoppas verkligen detta blåser över lite tills maj...
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-03-23 15:50:53 följande:

Som förstföderska är jag inte helt bekväm med att vara tvungen att åka hem 6 timmar efter om allt går bra. Vi hade räknat med att stanna så länge som det går för att få så mycket hjälp som vi kan. Två gröngölingar på detta. Jätte jobbigt för jag tycker det här med amning känns främmande och jobbigt och hade behövt massor med stöd. 

Förstår det! Men kommer de verkligen skicka hem en om man känner att man behöver stöd? Jag vill hem fortast möjligt och tycker det känns superjobbigt att vara där utan min sambo som är min ända trygghet, men ingen skall ju såklart behöva stressas hem hoppas jag om man inte känner sig redo.

Man får ju anta alla beslut tas väl grundade, men hoppas verkligen detta blåser över lite tills maj...
  • ankan6
    Mischa123 skrev 2020-03-24 10:59:13 följande:

Får ibland en svag "mensvärk" långt ner i magen, inget som gör speciellt ont men som jag ändå reagerar på. En kväll var det ganska starkt men gick över när jag la mig :) är det det som kallas förvärkar eller beror det på att bebis lever rövare i magen dygnet runt? Är i v.35 :)

Samma här! Känns mest som lite molvärk ibland och gör inte ont. Är i v34. Tror också på förvärkar
Svar på tråden BF MAJ 2020