• Anonym (Ledsen make)

    Har min fru tröttnat på mig? :(

    Jag och min fru har varit tillsammans i snart 20 år, har barn ihop och har det bra ihop tycker jag. Inget att klaga på förutom det förbannade sexuppehållet vi konstant har.

    Jag har på senaste tiden märkt att min fru ofta onanerar. Vilket jag inte har emot om hon nu inte skulle ljuga om att hon inte ens tycker om det. Hade hon sagt att hon gör det ibland och tycker om det så hade jag bara sagt ok vad bra! Men det faktum att hon ljuger om det och inte ens typ vill diskutera det får mig att tänka på en som ljuger, ljuger igen.

    Hade vi haft sex typ relativt ofta i alla fall en gång i månaden (jag vill självklart oftare) så hade det varit fine.

    Men nu är det så att om vi har sex en gång per år så är det lite jobbigare att veta att hon 1) Hellre har sex med sig själv än mig. 2) ljuger om att onanera när jag sagt att det är naturligt och bra, jag uppmanar det gärna

    Jag känner att hennes beteende för oss ifrån varandra något enormt vilket hon inte fattar. För mig är sex lika viktigt som alla andra ingredienser i ett förhållande.

    Vi har pratat om det. Och hur mycket vi än gör det så händer inget.

    Jag gör mycket hemma så det handlar inte om att hon är trött eller inte får ro. Jag gör allt för att hon ska känna ro och lugn.

    Inget hjälper. Hon säger att allt är bra mellan oss.

    Men jag känner att vilken dag som helst kommer bomben. Och då står jag där. Ensam. Och jag skulle inte bli förvånad om då är sex askul igen.

    Så det är fel på mig. Jag känner ärligt att jag är förlorad som människa. Dagarna går. Jag mår sämre fast jag visar inte det såklart. Jag vill att allt ska vända, jag älskar min fru.

    Vet inte vad jag ska göra och jag vill nog mest skriva av mig. Men de senaste dagarna har hennes beteende kring sin egen njutning stört mig då hon höll på i typ 20 min medans jag lekte med barnen. Hon vet inte att jag vet, vill inte förnärma henne eller göra henne obekväm/skamsen.

    Och jag vet att det är naturligt och bra med onani, jag är helt för det. Det är lögnerna jag hatar. Skulle hon vips säga nu att hon testat och gillar det. Och att det kanske leder till ett sexliv igen för oss så är det underbart. Men hon skulle aldrig göra det.

    Jag är så less på att hon ska styra över min lycka med sex som redskap.

  • Svar på tråden Har min fru tröttnat på mig? :(
  • Anonym (troligen JA)
    Anonym (Wow) skrev 2019-08-23 17:06:48 följande:
    Alltså... vilket otroligt jävla klockrent inlägg!!! Så sjukt bra skrivet och klokt osv. Ta till dig av detta TS ? det här är så jävla sant, alltihop. 
    TACKAR så hjärtligt!{#emotions_dlg.flower}
  • Gabriella2440

    Hur vet du att hon onanerat i 20 minuter när du lekt med barnen? Spelar du in henne eller smyger du på henne? Låter rätt sjukt .

  • Anonym (H och m)
    Anonym (troligen JA) skrev 2019-08-23 12:50:39 följande:

    Precis vad jag också tror.

    Först och främst måste du skilja på sexliv och onani TS. Det senare har man av många olika skäl, varav en stor sådan är avslappning för både män och kvinnor.

    Män har dock hellre sex i de flesta fall än onanerar om man frågar dem, vilket skiljer könen åt en del. För mig som kvinna har jag aldrig slutat onanera trots att jag haft regelbundet sex och partner. Det fyller olika behov och för min del  garanterat orgasm,något jag endast nån enstaka gång uppnått med mina partners.

    Jag är den som i varje relation tröttnat på sex först och slutat tända på min partner. Får ganska snabbt syskonkänslor och får svårare och svårare att ha sex.

    Hade jag fått välja hade jag nöjt mig med sex högst 1 gång/mån efter ett par år. I början kan jag ha det flera gånger om dagen pga alla hormoner och den starka attraktionen som leder lusten. Jag tror din fru upplever vad många kvinnor gör efter ett tag i en relation. Hon älskar dig med tänder inte på dig längre sexuellt. Vardagen äter upp spänningen. Lyssna på en relationsexpert på Youtube, Ester Perel hon sätter fingret på det exakt.Kvinnans lust väcks ur spänning, bekräftelse, och oförutsägbarhet. Du behöver bli spännande och börja skapa ett liv vid sidan för att ha en chans. Bli någon hon kan längta efter och se upp till. Kanske någon hon kan vara rädd att mista, för att andra kvinnor kan lägga beslag på sig?1

    Självklart mår hon extremt dåligt över detta och känner skuld. Hon vill säkert skiljas lika lite som du och önskar inget hellre än att sexlivet skulle fungera.

    De flesta kan inte erkänna detta för det är något av det mest sårande insikter man kan få. Man vill ju inte skada sin älskade. Man vill ju att allt ska vara perfekt så klart.

    Det bästa du kan göra är nog att konfrontera henne med dessa fakta istället för att traska runt ämnet och undvika det som gör ont. Säg att du läst mycket trådar på FL osv och att det är ganska vanligt, istället för att skuldbelägga henne. Fråga henne om hon vill jobba för att ni ska få sexlusten tillbaks och vad hon tror om sin attraktion för dig?

    Så fungerar den kvinnliga sexualiteten och oftast är det kört när detta väl infunnit sig. Du får fundera om du klarar av att leva utan sex? Du har ju bara ett liv och kanske vill du ha ut mer av det?


    Men du säger är i princip att när nu män i världens mest jämställda land anpassat sig till den roll (eller ickeroll) som män förväntas ha, då blir de ointressant i kvinnors ögon rent sexuellt?

    En kvinnlig variant av horan och madonnan?

    Ni vill ha en jämställd, snäll man, som sköter hushållet och är praktiskt att leva med, men sexuellt vill ni ha en lite met mystisk, spännande bad boy man.

    Intressant, för jag har gjort samma iakttagelser. Den manroll som är den politiskt korrekta är inte den kvinnor egentligen vill ha, rent sexuellt.

    Speciellt inte unga kvinnor.
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2019-08-23 18:10:33 följande:
    Jag tror du måste se andra signaler än just sex, om du undrar över om din fru tröttnat på dig.
    Men även det kan vara svårt. Barnfasen tar extremt med energi och man har svårt att ge varandra det man behöver.
    Så är det också med sex. Är man helt slut så är det ett rätt stort steg att ha en stund i sänghalmen. Men att leka med sig själv är ofta mer avslappnande. 
    Så ge det litet tid, eller ta henne med till en terapeut och diskutera detta. Och sätt ned foten om du känner det är viktigt. Förklara att det måste finnas närhet och sex mellan er om det ska vara anledning att fortsätta med relationen.
    Håller med
  • Drottningen1970

    Fast alltså du har ingen rätt att förvänta dig att hon ska diskutera eller redovisa sina onanivanor med dig. Hon har rätt till sin integritet och det där är inget du ska lägga dig överhuvudtaget.

    Att du tycker ni har ett dåligt sexliv tillsammans är en helt separat fråga.

  • Anonym (H och m)
    Drottningen1970 skrev 2019-08-24 23:24:18 följande:

    Fast alltså du har ingen rätt att förvänta dig att hon ska diskutera eller redovisa sina onanivanor med dig. Hon har rätt till sin integritet och det där är inget du ska lägga dig överhuvudtaget.

    Att du tycker ni har ett dåligt sexliv tillsammans är en helt separat fråga.


    Det beror ju på om det hänger ihop...

    Om en man kollar porr och onanerar istället för att ha sex med sin fru, får det nog anses att det påverkar sexlivet

    De flesta kvinnor kommer också att tycka att mannen är ett svin.

    Och givetvis finns det även ett samband här. Hon har ett intresse för sexuell njutning, dock inte tillsammans med sin man.
  • Drottningen1970
    Anonym (H och m) skrev 2019-08-24 23:29:02 följande:

    Det beror ju på om det hänger ihop...

    Om en man kollar porr och onanerar istället för att ha sex med sin fru, får det nog anses att det påverkar sexlivet

    De flesta kvinnor kommer också att tycka att mannen är ett svin.

    Och givetvis finns det även ett samband här. Hon har ett intresse för sexuell njutning, dock inte tillsammans med sin man.


    Onani och sex med en annan människa uppfyller oftast helt olika behov och det ena ersätter inte det andra.
  • Anonym (H och m)
    Drottningen1970 skrev 2019-08-24 23:31:11 följande:

    Onani och sex med en annan människa uppfyller oftast helt olika behov och det ena ersätter inte det andra.


    Det KAN det ju göra.... Det behöver inte vara så, men kan lika gärna vara så. Det är inte så enkelt att onani och sex är helt åtskillda ifrån varandra.

    Har man ett bra fungerande sexliv är det ett komplement, har man inte det (som i det här fallet) så ersätter onanin (troligen) sexet.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (H) skrev 2019-08-23 13:56:52 följande:

    Gör som kvinnorna här brukar råda varandra när maken inte vill; Skaffa en älskarinna vid sidan.


    Precis det är just det som är härligt
  • Anonym (Wow)
    Anonym (H och m) skrev 2019-08-24 18:32:43 följande:
    Men du säger är i princip att när nu män i världens mest jämställda land anpassat sig till den roll (eller ickeroll) som män förväntas ha, då blir de ointressant i kvinnors ögon rent sexuellt?

    En kvinnlig variant av horan och madonnan?

    Ni vill ha en jämställd, snäll man, som sköter hushållet och är praktiskt att leva med, men sexuellt vill ni ha en lite met mystisk, spännande bad boy man.

    Intressant, för jag har gjort samma iakttagelser. Den manroll som är den politiskt korrekta är inte den kvinnor egentligen vill ha, rent sexuellt.

    Speciellt inte unga kvinnor.
    Japp. Helt rätt. Exakt så här är det faktiskt. Jag tycker fruktansvärt synd om alla män nuförtiden, ni har verkligen ingen lätt situation (egentligen ganska omöjlig faktiskt). Det finns män som lyckas kombinera båda rollerna, men det är - fullt förståeligt - fan inte vanligt. 

    Eller, är väl bäst att tillägga: jag kan ju inte säga att det är så här, för det är så klart olika från en person till en annan, men jag kan ju säga att det är exakt så här jag själv, och alla kvinnor jag känner, fungerar... 
  • Anonym (Tror)

    Jag tror inte din fru tröttnat på dig utan hon har tröttnat på sex. Sån är jag iaf. Jag älskar min sambo men har liksom ingen sexlust kvar. Sex är liksom inte intressant längre, ja sex har väl aldrig varit särskilt intressant för mig, men nu när man kommit upp i åldern känns det som man har sexat klart typ haha. Svårt att förklara.

  • Anonym (troligen JA)
    Anonym (H och m) skrev 2019-08-24 18:32:43 följande:
    Men du säger är i princip att när nu män i världens mest jämställda land anpassat sig till den roll (eller ickeroll) som män förväntas ha, då blir de ointressant i kvinnors ögon rent sexuellt?

    En kvinnlig variant av horan och madonnan?

    Ni vill ha en jämställd, snäll man, som sköter hushållet och är praktiskt att leva med, men sexuellt vill ni ha en lite met mystisk, spännande bad boy man.

    Intressant, för jag har gjort samma iakttagelser. Den manroll som är den politiskt korrekta är inte den kvinnor egentligen vill ha, rent sexuellt.

    Speciellt inte unga kvinnor.
    Ja så kan man se det. Jag tror inte dessa mekanismer är medvetna utan djupt biologiska för att inte säga mänskliga. Vi behöver dynamik, spänning som art, varför tror du annars saker som konsumption är ett sånt gift, likaså sporter, upplevelsekickar och spel av olika slag. Vi söker liksom saker som får oss att känna oss levande. Allt som är plant och lunkar på känns inte, märks inte.

    Civiliserade människor är ju egentligen anpassade och nedtonade människor och blir både tråkigare och mer lätthanterliga men också uttryckslösa. och färglösa.

    Vardagen är nog den mest effektiva lustmördaren av alla. Har svårt att förstå hur något kan överleva i den? Likaså tidsbrist. Hade vi människor inte varit så uttröttade så hade vi haft tid att utveckla oss själv och relationer, upptäcka saker, dela spännande tankar och erfarenheter. Sånt behövs för att vi ska få igång alla våra lustcentra. Kanske inte i lika hög grad för män vars stora drivkraft är att befrukta riktningslöst och osentimentalt och ha stamina och uthållighet till detta, vilket som vi vet inte kräver nån större spänning för att kunna utföras. Men för att kärlek och känslor ska skapas behövs alla de faktorer jag räknat upp även för dem.

    De anpassade västerländska männen är i hög grad tilltalande för kvinnor eftersom de är lätthanterliga, varma och varsamma, med hög moral men inte så spännande och kreativa på den sexuella dynamiken eftersom det anses skamligt att uppmuntra dessa primitiva urkrafter i vårt samhälle. En kvinna ska ju inte ses på som endast ett sexobjekt, något som de allra flesta går igång enormt på sexuellt. Däri ligger konflikten för mannen. Lite som att kvinnor inte heller vågar leva ut denna sida av sig själv i vårt samhälle. Det anses slampigt och billigt och blir parodiskt. Men horan består, likaså den otämjda mannen.
  • Anonym (troligen JA)
    Anonym (H och m) skrev 2019-08-24 23:29:02 följande:
    Det beror ju på om det hänger ihop...

    Om en man kollar porr och onanerar istället för att ha sex med sin fru, får det nog anses att det påverkar sexlivet

    De flesta kvinnor kommer också att tycka att mannen är ett svin.

    Och givetvis finns det även ett samband här. Hon har ett intresse för sexuell njutning, dock inte tillsammans med sin man.
    Visst har hon ett sexuellt behov om hon onanerar men det behöver inte betyda att hon vill ha sex med varken son man eller en annan person. Dessa hänger liksom inte ihop. Vi har hormoner, ägglossning, menscyklar och dessa sköter liksom sig själv och kräver ibland ett utlopp i form av onani för attt få bort spänningar i kroppen, men för att vilja ha sex med en annan människa krävs betydligt mer än så. Ork, attraktion, visuell stimulans, rätt känsloläge, bekräftelse, rätt timing, att må bra i psyke och kropp osv.


  • Anonym (H och m)
    Anonym (troligen JA) skrev 2019-08-25 10:48:20 följande:

    Ja så kan man se det. Jag tror inte dessa mekanismer är medvetna utan djupt biologiska för att inte säga mänskliga. Vi behöver dynamik, spänning som art, varför tror du annars saker som konsumption är ett sånt gift, likaså sporter, upplevelsekickar och spel av olika slag. Vi söker liksom saker som får oss att känna oss levande. Allt som är plant och lunkar på känns inte, märks inte.

    Civiliserade människor är ju egentligen anpassade och nedtonade människor och blir både tråkigare och mer lätthanterliga men också uttryckslösa. och färglösa.

    Vardagen är nog den mest effektiva lustmördaren av alla. Har svårt att förstå hur något kan överleva i den? Likaså tidsbrist. Hade vi människor inte varit så uttröttade så hade vi haft tid att utveckla oss själv och relationer, upptäcka saker, dela spännande tankar och erfarenheter. Sånt behövs för att vi ska få igång alla våra lustcentra. Kanske inte i lika hög grad för män vars stora drivkraft är att befrukta riktningslöst och osentimentalt och ha stamina och uthållighet till detta, vilket som vi vet inte kräver nån större spänning för att kunna utföras. Men för att kärlek och känslor ska skapas behövs alla de faktorer jag räknat upp även för dem.

    De anpassade västerländska männen är i hög grad tilltalande för kvinnor eftersom de är lätthanterliga, varma och varsamma, med hög moral men inte så spännande och kreativa på den sexuella dynamiken eftersom det anses skamligt att uppmuntra dessa primitiva urkrafter i vårt samhälle. En kvinna ska ju inte ses på som endast ett sexobjekt, något som de allra flesta går igång enormt på sexuellt. Däri ligger konflikten för mannen. Lite som att kvinnor inte heller vågar leva ut denna sida av sig själv i vårt samhälle. Det anses slampigt och billigt och blir parodiskt. Men horan består, likaså den otämjda mannen.


    Har samma uppfattning i stort, det här att vi har ganska starka undermedvetna drifter som påverkar oss i allra högsta grad är ju knappast något som anses politiskt korrekt idag.

    Kön är en social konstruktion är ju mantrat, och manrollen som starkt, dominant och beskyddande ses ju som något ont och ett stort problem.
  • Anonym (Lisa)

    Jag har också tröttnat på sex med min man efter snart 10 år som par. Jag tror det är ganska vanligt i längre förhållanden. Vi är dock helt öppna med att vi onanerar istället. Ibland när jag använder stora dildon brukar jag säga till innan då han gillar att titta på och runka av sig samtidigt.

    Kanske kan vara något som passar er också?

Svar på tråden Har min fru tröttnat på mig? :(