• Anonym (Kokar inombords)

Försökt men står inte ut med min killes ex!

Jag står inte ut med min killes ex! Det bara inte går...
    (det är dessutom hans andra ex).

Försökt att jobba med mig själv och tänka logiskt och klokt och vuxet och allt vad det innebär. Pratat med kompisar och vänner som lever i bonusrelationer, bett om råd... Pratat tom med min husläkare om det, dvs att jag känner mig irriterad och stressad kring min killes ex... Jag avskyr henne rent ut sagt...

Japp, nu är det sagt. Jag hatar människan!
    Så hemskt att skriva så, att hata någon....

Flera som känner likadant? Och viktigast av allt - hur hanterar ni det?

Trots allt så har min kille 2 barn med henne (och två till, vuxna, med sitt första. Jävla soppa!).
    Jag önskar att jag kunde bara strunta i henne och fokusera på oss och vår relation. 

• Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!
  • Rudbeckius
    smulpaj01 skrev 2019-09-03 11:53:35 följande:
    Inte läst alla dina inlägg (!) men spontant så känns det som att du är väldigt svartsjuk på henne, du framstår som osäker och bitter. Hinner inte läsa mer just nu, men vad har hon konkret egentligen gjort mot dig? Sura blickar och inte velat prata med dig....vad mer?
    Jag har följt tråden och jag får tvärtom intrycket att TS är både vuxen, förstående och tålmodig i sitt förhållningssätt men att den dåliga stämningen bågott så länge att hon inte står ut.

Epiteten svartsjuk, osäker och bitter känns väldigt aparta och malplacerade. 
    Hur resonerar du när du tolkar in dessa egenskaper på offret istället för förövaren? Eller ser du TS som förövaren och exet som offer i den här sortens nötande trakasseri i vardagslivet?

Frågan om konkret listning av de incidenter som får TS att koka inombords vore intressant att läsa. Sura blickar och tigande är iofs mycket kraftigt irriterande mellan vuxna i en bonusfamiljkonstellation. Medhåll.
  • smulpaj01
    Rudbeckius skrev 2019-09-03 12:42:17 följande:

Jag har följt tråden och jag får tvärtom intrycket att TS är både vuxen, förstående och tålmodig i sitt förhållningssätt men att den dåliga stämningen bågott så länge att hon inte står ut.

Epiteten svartsjuk, osäker och bitter känns väldigt aparta och malplacerade. 

Hur resonerar du när du tolkar in dessa egenskaper på offret istället för förövaren? Eller ser du TS som förövaren och exet som offer i den här sortens nötande trakasseri i vardagslivet?

Frågan om konkret listning av de incidenter som får TS att koka inombords vore intressant att läsa. Sura blickar och tigande är iofs mycket kraftigt irriterande mellan vuxna i en bonusfamiljkonstellation. Medhåll.

Mitt sista svar för nu, varken ts eller exet ser jag som förövare eller offer. Detta tror jag finns i ts huvud enbart, därav mitt inlägg.
    hannagräddnos skrev 2019-09-02 16:59:01 följande:

Ehh jag har föräldrar som inte är tsm och har inte gjort det sen jag var 3 år, min mamma och min bonusmamma har alltid hft en god ton till varandra och pratat i telefon några gånger under min uppväxt angående mig men dom har aldrig umgåtts privat med varandra, och ingen av mina föräldrar har snackat skitom varandra till mig, och det har varit väldigt viktigt för mig.

Och du som är hans nu, asså du ska absolut inte behöva umgås med henne eller ens prata med henne om du inte vill det, och det måste din partner som har henne som ex acceptera, men att du fr säga till honom att du accepterar att hon är hans ex men att du vill inte ha nått med henne att göra, utan att du bara vill vara med honom och barnen.

Men vadå menar du att ni umgås tillsammans privat? Om ni gör det och du känner dig obekväm med det då måste du prata med din partner om det,ä för det är inte ok, och det måste han förstå annars är det jättekonstigt.

Det är helt normalt o känna som du gör.

Men berätta detta och var noga och undertryck att ja hon är ditt ex och mamman till dina barn och jag respekterar det men jag känner mig inte bekväm med henne och att det är han och bara han och barnen som du vill vara med, som du säger att du vill vara i eran bubbla.

Och om inte han förstår det bye, bye.

För det är ytterst sällan folk klarar av att umgås som ex.

Tack!
    Jag håller med dig att det är väldigt svårt att ha någon som helst "relation" till min mans ex och jag tror, som du säger, att det är ytterst sällan som detta är möjligt överhuvudtaget.
    Jag har tänkt mycket på det och ska prata med min man och säga att jag vill inte, orkar inte och kan inte ha någonting med henne att göra. Ever again!

Anonym (Anna) skrev 2019-09-02 17:25:50 följande:
    Du kan inte jämföra dig med henne, du har ju henne att hantera och hon har dig att hantera, ni lever med olika omständigheter varav hon är den som gör livet svårare för dig. Varför ens fundera på vem som är den bättre? Hur skulle hon hanterat om rollerna varit de omvända?

Men jag vill veta, vad menade hon och varför tillät sig din man att framföra hennes hälsning?
    Jag har svarat på denna fråga tidigare. Orkar inte att upprepa det.

Anonym (...) skrev 2019-09-02 19:19:51 följande:

Du frågar om flera har varit i din situation. Jag har haft bonusar med olika mammor. Ena var det inga problem med vi hjälptes tom åt att fixa buffé till kalas för barnet. Den andre vägrade jag befatta mig med öht då hon ringde ofta och skulle ge mig instruktioner och var allmänt otrevlig. Jag vägrade bara ta telefonen. Man behöver inte bli ett hjälplöst offer för att man råkar ut för en gränslös människa.

Hur slutade det hela? Upphörde instruktioner.

Jag vill poängtera att jag betraktar inte mig som offer. Jag är bara irriterad, trött och less på hur fruntimren beter sig.
    Och som jag skrev tidigare, jag kan också jävlas, det är den enkla vägen. Men jag vill inte...  
    smulpaj01 skrev 2019-09-03 11:53:35 följande:
    Inte läst alla dina inlägg (!) men spontant så känns det som att du är väldigt svartsjuk på henne, du framstår som osäker och bitter. Hinner inte läsa mer just nu, men vad har hon konkret egentligen gjort mot dig? Sura blickar och inte velat prata med dig....vad mer?
    Det är just det att du inte har läst alla mina inlägg. Därmed blir din kommentar lite konstig. 
    Din spontanitet har ingen förankring i verkligheten jag lever i.
    Och jag skulle inte bli förvånad om du är en av de som blivit lämnad och är exet till någon... Vad vet jag...
    Och om man skall vara riktigt petig så förstår jag inte varför jag skulle vara svartsjuk på henne. Det är nästan konstigt, varför skulle jag välja att avundas en  individ som uppträder på det sättet och som inte är omtyck av omgivningen. Jag hellre är svartsjuk på någon vettig person som kan grundregler i vardagsbeteende. Åtminstone...
    smulpaj01 skrev 2019-09-03 12:56:00 följande:
    Mitt sista svar för nu, varken ts eller exet ser jag som förövare eller offer. Detta tror jag finns i ts huvud enbart, därav mitt inlägg.
    Du är rolig, på gränsen till underhållande! Hahaha.... Sitter och skrattar. Vill höra mera av dina kommentarer...
    Så du menar på största allvar att jag hittar på exets beteende...
    Att jag lägger all möda och all tid (i brist på annat) att fantisera mig till olika scenariot...
    Underbart... Dig vill jag läsa mera av!

• Anonym (klubba)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 13:22:14 följande:

Det är just det att du inte har läst alla mina inlägg. Därmed blir din kommentar lite konstig. 

Din spontanitet har ingen förankring i verkligheten jag lever i.

Och jag skulle inte bli förvånad om du är en av de som blivit lämnad och är exet till någon... Vad vet jag...

Och om man skall vara riktigt petig så förstår jag inte varför jag skulle vara svartsjuk på henne. Det är nästan konstigt, varför skulle jag välja att avundas en  individ som uppträder på det sättet och som inte är omtyck av omgivningen. Jag hellre är svartsjuk på någon vettig person som kan grundregler i vardagsbeteende. Åtminstone...

Håller med Smulpaj. Det framkommer inte med tydlighet vad exakt exet gjort mot dig mer än gett dig blickar och inte velat prata med dig.
  • Anonym (l)
    Anonym (klubba) skrev 2019-09-03 13:56:29 följande:
    Håller med Smulpaj. Det framkommer inte med tydlighet vad exakt exet gjort mot dig mer än gett dig blickar och inte velat prata med dig.
    Instämmer. Läser man alla TS inlägg så framkommer inget konkret, bara blickar och ovilja att prata med TS.
  • Rudbeckius
    smulpaj01 skrev 2019-09-03 12:56:00 följande:
    Det var ett kryptiskt undanglidande svar. Ingen spänning finns alltså alls och allt är egentligen konfliktfritt. Det är bara ett hjärnspöke, en inbillning i TS huvud.

Jag hade en grannfru en gång som var försörjd hela livet av sin make. Pratade gärna med alla när hon var ute med hunden. Ordnade partyn med Aleo Vera-försäljning för damer i trakten då och då. Hon mådde mycket bra, hon bubblade på länge med alla om väder och vind...

De skilde sig senare, han upplevde henne extremt lat. Hon läste inga böcker eller lärde sig nytt.

Vänkretsen ställde sig undrande, hon var ju verkligen fortsatt lycklig inne i sitt huvud. I den mån hon konfronterades med grannars och vänners stora och små problem så sa hon alltid att alla bekymmer egentligen inte fanns annat än i den bekymrades huvud... någon sorts mindfulness-teknik månne?
Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!