• Anonym (Kokar inombords)

Försökt men står inte ut med min killes ex!

Jag står inte ut med min killes ex! Det bara inte går...
    (det är dessutom hans andra ex).

Försökt att jobba med mig själv och tänka logiskt och klokt och vuxet och allt vad det innebär. Pratat med kompisar och vänner som lever i bonusrelationer, bett om råd... Pratat tom med min husläkare om det, dvs att jag känner mig irriterad och stressad kring min killes ex... Jag avskyr henne rent ut sagt...

Japp, nu är det sagt. Jag hatar människan!
    Så hemskt att skriva så, att hata någon....

Flera som känner likadant? Och viktigast av allt - hur hanterar ni det?

Trots allt så har min kille 2 barn med henne (och två till, vuxna, med sitt första. Jävla soppa!).
    Jag önskar att jag kunde bara strunta i henne och fokusera på oss och vår relation. 

• Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 13:11:24 följande:

Jag har svarat på denna fråga tidigare. Orkar inte att upprepa det.

Förlåt, jag hade missat det. Såg nu att du skrivit bra mycket mer som jag får uppdatera mig på.
    Anonym (l) skrev 2019-09-03 14:17:42 följande:
    Instämmer. Läser man alla TS inlägg så framkommer inget konkret, bara blickar och ovilja att prata med TS.
    Men är detta inte tillräckligt? Onda blickar och ovilja att prata när samtalet gäller hennes barn? Suckandet och ögonen som rullar som jordklot varje gång jag är i närheten? Hon kommer och hämtar barnen när hon vet att jag skall hämta dem. Hon bara kör i väg med dem eller så står hon och pratar med dem i medan jag väntar i bilen trots att hon har haft dem precis, hela vecka? Jag har gått tidigare från mitt jobb för att hinna och planerat.
    Hon sickade tillbaka present som hon fick av sin yngsta, när hon fått veta att jag hjälpte hen att köpa den, för att barnen bad mig om hjälp (pappa var på tjänsteresa). Vi har ändrat våra barnveckor bara nu, inför höstterminen 3 gånger!
    Och senast bad hon om ändring igen bara för några dagar sedan. Jag har skrivit om det om ni hade läst ordentligt.

Om detta är inte ett oförskämt beteende så är ni mest troligt själva sådana ex som förpestar livet för omgivningen. Det är min känsla. Ni känner igen er i ert sorgsna beteende och försvarar det...
    Dessutom varför är ni hör på denna tråd?
    Jag vill prata bara med dem som har varit i liknande situation. Ni kanske skall söka er till trådar där exfruars skitstövliga beteendet hyllas!  Finns plats för alla här på VM! Absolut! 
  • Anonym (l)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 15:03:23 följande:
    Men är detta inte tillräckligt? Onda blickar och ovilja att prata när samtalet gäller hennes barn? Suckandet och ögonen som rullar som jordklot varje gång jag är i närheten? Hon kommer och hämtar barnen när hon vet att jag skall hämta dem. Hon bara kör i väg med dem eller så står hon och pratar med dem i medan jag väntar i bilen trots att hon har haft dem precis, hela vecka? Jag har gått tidigare från mitt jobb för att hinna och planerat.
    Hon sickade tillbaka present som hon fick av sin yngsta, när hon fått veta att jag hjälpte hen att köpa den, för att barnen bad mig om hjälp (pappa var på tjänsteresa). Vi har ändrat våra barnveckor bara nu, inför höstterminen 3 gånger!
    Och senast bad hon om ändring igen bara för några dagar sedan. Jag har skrivit om det om ni hade läst ordentligt.

Om detta är inte ett oförskämt beteende så är ni mest troligt själva sådana ex som förpestar livet för omgivningen. Det är min känsla. Ni känner igen er i ert sorgsna beteende och försvarar det...
    Jag vill prata bara med dem som har varit i liknande situation. Ni kanske skall söka er till trådar där exfruars skitstövliga beteendet hyllas!  Finns plats för alla här på VM! Absolut! 
    Låt pappan prata med henne, och bry dig inte om hennes blickar om du nu råkar se henne. Du verkar ovillig att undvika henne, du vill till varje pris försöka få till en bra kontakt med henne, varför? Hon vill inte, det måste du ju förstå vid detta laget att hon inte är intresserad.

Du skriver att hon är sådan mot dig inte mot din man. Så låt honom prata med henne och träffa henne.

Du kan inte ändra hennes sätt att vara, bara ditt eget. Släpp henne!
    Anonym (Anna) skrev 2019-09-03 14:57:51 följande:
    Förlåt, jag hade missat det. Såg nu att du skrivit bra mycket mer som jag får uppdatera mig på.
    Ingen fara Anna. Inte lätt att läsa allt.

Jag ser att denna tråd tog hel annan riktigt än jag hade tänkt mi från början. Jag sitter här och försvarar mina känslor och upplevelser kring exets urusla beteende inför en skara (ex)brudar som har mest troligt ingen aning vad jag pratar om..
    Eller har väldigt mycket aning eftersom de själv beter sig på samma sätt, kanske värre...

Min mening med denna tråd var att prata med kvinnor och män som råkar ut för samma fenomen och som kanske har andra sätt att tänka på.

Senast i morse så dök exet upp i på skolan när jag lämnade hennes två minsta. Hon hade med sig ett par träningsskor till mellersta barnen. Hon visste att vi hade köpt skorna eftersom min man och hon kom överens om det att vi skall köpa. Men nej, hon fan bara står där med sin äckliga min och hånler när både jag och barnen tittar förvånad på henne och hennes skor...
    Hon visste att jag skulle lämna barnen(jag lämnar alltid på tisdagar när barnen är hos oss), det bara därför hon dök upp. För att markera. Psyko! Så less på människan...

• Anonym (l)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 15:03:23 följande:

Jag trodde du ville ha tips, men jag får känslan av att du bara vill ha medhåll, för du verkar inte vilja ta till dig råden du får. Och de som inte håller med dig ger du dig på med personangrepp. Dålig stil. Och det med presenten har du ju sagt att du slutat med, så varför dra upp det?

Låt din man hantera henne. Du skriver att han inte är en mes, men det verkar ju så. Låt honom hämta och lämna barnen och ta all kontakt med henne. Eller tycker han att det är OK att du utsätts för detta?
    Anonym (l) skrev 2019-09-03 15:06:43 följande:
    Låt pappan prata med henne, och bry dig inte om hennes blickar om du nu råkar se henne. Du verkar ovillig att undvika henne, du vill till varje pris försöka få till en bra kontakt med henne, varför? Hon vill inte, det måste du ju förstå vid detta laget att hon inte är intresserad.

Du skriver att hon är sådan mot dig inte mot din man. Så låt honom prata med henne och träffa henne.

Du kan inte ändra hennes sätt att vara, bara ditt eget. Släpp henne!
    Men hon bara står där!!! Som en jävla stalker och pratar hur finns som helst med sina barn. Hur skall jag undvika henne tycker du? Skall jag bara avlägsna mig, låta henne hållas? Förr åkte hon tom hem med barnen trots att jag satt i bilen och väntade på dem men nu säger barnen själva att "mamma,vi skall åka med ***** ". Och det är det som hon hatar mig för!!! För att jag har så bra relation till hennes barn! 
    Anonym (l) skrev 2019-09-03 15:12:13 följande:
    Jag trodde du ville ha tips, men jag får känslan av att du bara vill ha medhåll, för du verkar inte vilja ta till dig råden du får. Och de som inte håller med dig ger du dig på med personangrepp. Dålig stil. Och det med presenten har du ju sagt att du slutat med, så varför dra upp det?

Låt din man hantera henne. Du skriver att han inte är en mes, men det verkar ju så. Låt honom hämta och lämna barnen och ta all kontakt med henne. Eller tycker han att det är OK att du utsätts för detta?
    Han är lika förvirrad och förbannad som vi andra... 
    Jag är helt slut pga hennes beteende...

• Anonym (l)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 15:17:37 följande:
    Men hon bara står där!!! Som en jävla stalker och pratar hur finns som helst med sina barn. Hur skall jag undvika henne tycker du? Skall jag bara avlägsna mig, låta henne hållas? Förr åkte hon tom hem med barnen trots att jag satt i bilen och väntade på dem men nu säger barnen själva att "mamma,vi skall åka med ***** ". Och det är det som hon hatar mig för!!! För att jag har så bra relation till hennes barn! 
    Låt mannen hämta och lämna barnen.
  • Anonym (l)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 15:18:55 följande:
    Han är lika förvirrad och förbannad som vi andra... 
    Jag är helt slut pga hennes beteende...
    Och ändå gör ni inget. Ni vågar inte ta fajten.
  • Anonym (...)
    Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 13:13:42 följande:

Hur slutade det hela? Upphörde instruktioner.

Jag vill poängtera att jag betraktar inte mig som offer. Jag är bara irriterad, trött och less på hur fruntimren beter sig.

Och som jag skrev tidigare, jag kan också jävlas, det är den enkla vägen. Men jag vill inte...  

Ja eftersom jag inte ville ha med henne att göra kunde hon ju inte ge mig order. Svårare än så var det inte. Så länge du har inställningen att ?vara den bättre? kommer hon fortsätta jävlas med dig eftersom det är just det hos dig hon utnyttjar.

Ställ inte upp på det. Informera din man att nu får han ta allt med henne inklusive hämtningar osv.
Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!