Anonym (Kokar inombords) skrev 2019-09-03 15:03:23 följande:
Men är detta inte tillräckligt? Onda blickar och ovilja att prata när samtalet gäller hennes barn? Suckandet och ögonen som rullar som jordklot varje gång jag är i närheten? Hon kommer och hämtar barnen när hon vet att jag skall hämta dem. Hon bara kör i väg med dem eller så står hon och pratar med dem i medan jag väntar i bilen trots att hon har haft dem precis, hela vecka? Jag har gått tidigare från mitt jobb för att hinna och planerat.
Hon sickade tillbaka present som hon fick av sin yngsta, när hon fått veta att jag hjälpte hen att köpa den, för att barnen bad mig om hjälp (pappa var på tjänsteresa). Vi har ändrat våra barnveckor bara nu, inför höstterminen 3 gånger!
Och senast bad hon om ändring igen bara för några dagar sedan. Jag har skrivit om det om ni hade läst ordentligt.
Om detta är inte ett oförskämt beteende så är ni mest troligt själva sådana ex som förpestar livet för omgivningen. Det är min känsla. Ni känner igen er i ert sorgsna beteende och försvarar det...
Dessutom varför är ni hör på denna tråd?
Jag vill prata bara med dem som har varit i liknande situation. Ni kanske skall söka er till trådar där exfruars skitstövliga beteendet hyllas! Finns plats för alla här på VM! Absolut!
Låt pappan prata med henne, och bry dig inte om hennes blickar om du nu råkar se henne. Du verkar ovillig att undvika henne, du vill till varje pris försöka få till en bra kontakt med henne, varför? Hon vill inte, det måste du ju förstå vid detta laget att hon inte är intresserad.
Du skriver att hon är sådan mot dig inte mot din man. Så låt honom prata med henne och träffa henne.
Du kan inte ändra hennes sätt att vara, bara ditt eget. Släpp henne!