Inlägg från: Carrocaro |Visa alla inlägg
  • Carrocaro

    Plugga och bo i hus?

    snippsnupp88 skrev 2019-09-08 10:08:16 följande:

    Hej alla! Behöver hjälp... har blivit erbjuden plats på en distansutbildning som jag så gärna vill gå. Sökte denna för ett år sedan men då kom jag inte in men nu ringde dem och sa att de har platser över detta år och frågade om jag vill hoppa på. Vart superglad då det ger mig möjligheten att jobba med det jag vill, jag näst intill avskyr det jag gör nu. Nu är grejen den att jag och min sambo flyttat till ett hus för drygt ett år sedan. Han menar att vi kommer få det alldeles för knapert om jag ska plugga med enbart studielån och bidrag (kommer landa på lite under 11000 som jag får då). Han har jobb och får ut ca 22000 efter skatt. Alla våra boendekostnader med lån inräknade landar på ca 11000 i månaden. Min del är ca 5000-7000 beroende på värmekostnaderna. Och så har jag räkningar på ca 1500. Det betyder att resten av det jag har kvar går till mat.. har ca 10000 undansparat för nödsituationer. Nu till frågan, är jag knäpp som hoppar på denna utbildning? Är det respektlöst gentemot min partner att göra det? Han sätter sig ganska starkt emot. Han tror att vi kommer behöva flytta ut ur huset för att det blir för knapert. Jag anser att vi kommer kunna betala räkningarna utan problem, dock utan så mycket till övers och för mig är det helt okej. Jag frågar igen, är jag respektlös som börjar plugga fast han inte vill det?

    Jag kanske ska tillägga att den här utbildningen är på 2 år.


    Men för fan plugga nu det du är intresserad av annars kommer du för alltid att ångra dig. Du kommer att göra något du älskar att göra! Det är mitt råd. Om han inte godtar att du ska få jobba med något du älskar så var ni fel från början iaf.
Svar på tråden Plugga och bo i hus?