Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

    Hur blev du av med lössen?

    Behandling med lusmedel var tredje dag i max tio dagar. Kammar håret varje dag med luskam. Använd förebyggande lusspray i håret dom dagar som inte schampot används.

    Nya handdukar till håret varje gång. Byta örngott och sängkläder två gånger i veckan. Diska kammar, borstar och hårsnoddar etc

    Kamma kamma....

  • Fjäril kär
    ugglan03 skrev 2019-11-09 13:37:36 följande:

    Igår kväll sköljde jag håret med en hel flaska äppelcidervinäger och lät torka. Sedan tog jag massor av kokosolja i håret o sov med det över natten med duschmössa över. Har kammat ca 3 timmar hittils idag o hittat, åtminstone 2 röda större löss, många småprickar som är antingen minilöss eller ägg. 

    Nu stinker håret av vinägern..men ska testa samma ikväll igen. Har funderat på att raka av mig allt hår men blir gråtfärdig av tanken..jag vill verkligen inte det. ..har klippt det 5 cm kortare..Lite lättare att kamma för nu tovar sig inte topparna. 

    Har slutat med Tenutex då den ändå inte tog bort äggen..har testat alla medlen som finns på marknaden förutom ett..tycker inte de hjälper. Hittar levande löss direkt efter jag använt medel o även dagarna efter. 


    Har du pratat med personalen på Apoteket? De kan ha massa bra tips.

    Alternativt boka tid hos vårdcentralen.
Svar på tråden Hur blev du av med lössen?