• Anonym (Lämna­d)
    Sun 15 Sep 2019 18:30
    502 visningar
    8 svar
    8
    502

    Fortsätta träffa kille som fått barn med ex nyss

    Nu kommer ännu ett inlägg från mig. Vill ni läsa mina andra trådar så bifogar jag dom, tänker bara ta detta snabbt nu.

    Börjar träffa en kille i juni, 3 veckor in får han reda på att hans ex är gravid i månad 8!!? "Hon hade ingen aning". Han blir arg och mår dåligt, då han avskyr henne, deras förhållande slutade i misär..

    Hon skriver och tjatar, om min och hans relation. Jag går in i en djup depression pga olika anledningar (läs gamla inlägg) och försöker ta mitt liv (köra ihjäl mig)

    Han vet inte vad han vill, och han jobbar Borta så jag väljer att avsluta. 2 dagar går och han hör av sig, och säger att han ångrar sig, när han väl kommer hem vet han inte om han klarar av att träffas så jag väljer att avsluta igen. 1 vecka går och han skriver ännu en gång att han skäms för att han inte tog sig i kragen och träffade mig, han är nu iväg på jobb igen.

    Tanken är att vi ska träffas, vi skriver dagligen. Men jag känner mig osäker och har INGA som helst förhoppningar, men vi trivdes bra ihop och jag tycker om han.. Men jag undrar om han verkligen har genuina känslor för mig.. Hur han tänkt sig med barnet, han ville inte träffa det först men kan han kanske ha ändrat sig? Och hur mycket har jag egentligen med det att göra? Vågar jag fråga? Vill inte gärna tjata..

    Förövrigt så går jag hos en psykolog och känner redan att jag är påväg upp.

    Gamla trådar:

    www.familjeliv.se/forum/thread/79844927-blir-lamnad-efter-sjalvmordsforsok-hur-gar-jag-vidare

    www.familjeliv.se/forum/thread/79881902-angest-efter-att-ha-blivit-dumpad-av-kille-som-skulle-bli-pappa

  • Svar på tråden Fortsätta träffa kille som fått barn med ex nyss
  • neverp­reggo
    Sun 15 Sep 2019 18:43
    #1

    Du har just börjat hos psykolog och är inte stabil. Varför tar du inte det vanligaste rådet i dina trådar och ger upp denna kille?


     


    En kille som inte tar ansvar för sitt barn är också inget att ha.

  • Anonym (Emma)
    Sun 15 Sep 2019 18:43
    #2

    Du kommer inte lösa er relation genom att skriva här. Ni måste helt enkelt prata om allt, bäst vore att ta hjälp av psykolog. Kan han inte prata eller vill inte så är han inget att satsa på.

    Är du okej med att han ska få barn som han väljer att skita i? För mig visar det på dåligt karaktär hos honom.

  • Sun 15 Sep 2019 18:54
    #3

    Du har fått bra råd i dina andra trådar, varför tar du inte till dig dem?

    Bara sluta analysera er sk relation och lägg den energin på att analysera orsakerna till att du mår dåligt och blir besatt av en kille som uppenbarligen inte är särskilt intresserad längre och så gör du något åt det. Det är det enda sättet du kommer må bra på i längden. Sorry om jag låter hård men du tjänar inget på stt fortsätta som du gör nu. Ta hand om dig!

  • Anonym (Ge upp honom)
    Mon 16 Sep 2019 15:57
    #4

    Tror att du skulle må bättre om du gav upp honom. Fortsätt gå hos psykologen och börja dejta igen (andra killar) när du känner dig redo.

  • Anonym (Terap­i)
    Mon 16 Sep 2019 16:22
    #5

    Koncentrera dig nu på terapi och dig själv.

    Detta tär ju uppenbart sönder dig.

  • Anonym (Terap­i)
    Mon 16 Sep 2019 16:23
    #6

    Sen tror jag att du är beroende av bekräftelsen du får här. En blandning av självskadebeteende och uppmuntran. Destruktivt vilket som.

  • Mon 16 Sep 2019 17:56
    #7

    Du behöver vara singel och fokusera på att må bättre.

  • Mon 16 Sep 2019 18:08
    #8

    Fokusera på dig själv och din kontakt med psykologen. Du kommer förr eller senare hitta en snubbe som passar dig.

Svar på tråden Fortsätta träffa kille som fått barn med ex nyss