• Anonym (Surgubbjävel)

    Kvinnors misstag, relationer

    https://www.smartare-liv.se/artiklar.php?visa=10-misstag-kvinnor-gor-i%20relationer

    J
    ag vet att många kommer ta illa vid sig nu, men det är faktiskt så att ni kvinnor inte är perfekta. 
    Läs artikeln. Begrunda. Och skärp er för fan DrömmerTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-19 14:00
    Männen var rörande överens om just de här tio sakerna:

    1. De är för kontrollerande
    Många män klagade över att kvinnorna spionerade på dem, ställde för många frågor hela tiden och till och med tittade i hans mobil. Männen ansåg att de fick ett ännu större behov av hemligheter och att avstånden ökade i takt med att kvinnans kontrollbehov blev större
    2. De vill förändra mannen för mycket
    Kvinnor börjar försöka förändra en man så fort relationen börjar bli seriös. Det ger män dåligt självförtroende som leder till frustration och på sikt kanske att relationen tar slut. Eller så får hon ett mähä som gör allt som hon vill så att hon vill ändra på det också.

    3. De tar mannen för given
    Det spelare ingen roll om ett par har varit tillsammans ett halvår eller i tre år, när lite tid har gått så tenderar kvinnor att ta männen för givna. De glömmer att göra något speciellt för att hålla relationen vid liv. Gester som att göra hans favoriträtt ibland eller att testa något nytt i sängen, ge en gåva eller överraska honom på något annat sätt är bra metoder för att hålla lågan levande.
    4. De har för bråttom framåt
    Varje relation är en process att förstå varandra och hitta möjligheterna i tvåsamheten steg för steg. Det är viktigt att göra det lite i taget. Kvinnor tenderar att strunta i det och rusa på till nästa steg för snabbt. Innan en man känner sig bekväm med att låta henne träffa hans föräldrar så bjuder hon in sig själv.

    5. De pratar för mycket
    Män gillar generellt handling mer än ord. Givetvis är det sant att kommunikation är viktigt för relationen men det betyder inte att män orkar med någon som pratar hela tiden utan stopp. Det är det vanligaste misstaget kvinnor gör. De fortsätter bara att prata och prata om det senaste skvallret eller om detaljer på jobbet som inte är intressanta.

    6. De kritiserar allt
    Kvinnor kritiserar män för mycket av det de gör. Hon kritiserar vad han äter, dricker. Män avskyr den här typen av kontroll.
    7. De är för behövande
    Eget utrymme är viktigt i alla relationer. Kvinnor beter sig ofta som att paret sitter ihop hela tiden.

    8. De är fixerade vid sina mobiltelefoner och Ipads
    De struntar i allt som händer runt omkring dem om det blippar till eller ringer i telefonen. Det är som om de vara fysiskt beroende av att alltid vara tillgängliga för alla runt omkring dem. Om de någon gång säger att de struntar i telefonen och låter den ligga så ser man på dem att de där inombords om de inte får besvara det där sms:et.

    9. De blir arga över småsaker
    Kvinnor och deras diskproblem, städproblem, åka till köpcentrumproblem. Om inte hemmet är precis som de vill ha det när de vill ha det, så blir det bråk eller sura miner direkt. Om man lever två personer under samma tak finns det inte en chans att det kan bli en kompromiss. Hennes regler gäller annars blir det bråk

    10. De är aldrig nöjda
    Kvinnor kan bete sig som små barn när det gäller det egna hemmet. Det finns alltid ett nytt projekt att lägga pengar på i huset och som mannen ska göra. Han måste hållas sysselsatt och det verkar vara ett jobb hon har tagit på sig att se till.
  • Svar på tråden Kvinnors misstag, relationer
  • Anonym (slutat prata)
    Anonym (döfött) skrev 2019-09-20 15:02:45 följande:
    Så länge han inte kritiserar dig, för då jävlar...Flört
    För du har läst det jag har skrivit om hur nästan varenda punkt stämmer in på honom?

    Snarare som så att skulle jag verkligen yttra någon om hans brister så då jävlar... Men jag accepterar honom som han är. Eftersom jag själv inte vill bli ändrad på, varför ska jag försöka ändra på honom?
  • Anonym (slutat prata)
    Anonym (döfött) skrev 2019-09-20 15:01:57 följande:
    Fast nu handlade ju inte tråden om män utan om kvinnor, men det kan du såklart inte acceptera utan måste vända det till att män minsann gör minst lika fel som säkert stämmer men var som sagt inte det som diskuterades.

    Är det inte lie barnsligt att inte kunna medge att kvinnor oxå kan ha brister och att vissa saker någon säger kan stämma UTAN att genast börja prata om... men ni då, ni gör ju fel ni med? Det är ju annars sånt man hör barn säga när de är riktigt små.
    Tja, jag ser inte listan som något som är specifikt för kvinnor utan även för extremt många män. 

    Men som vanligt när man påpekar att något inte är könsspecifikt så får man höra att vi kvinnor inte kan ta kritik... 

    Själv är jag ju ingen "riktig tjej" enligt exet så för mig spelar det ingen roll. Och vad gäller min sambo av manligt kön som passar in på väldigt många punkter så har han valet att lämna mig om det är så....
  • AndreaBD
    Anonym (Surgubbjävel) skrev 2019-09-19 13:45:01 följande:
    https://www.smartare-liv.se/artiklar.php?visa=10-misstag-kvinnor-gor-i%20relationer

    J
    ag vet att många kommer ta illa vid sig nu, men det är faktiskt så att ni kvinnor inte är perfekta. 
    Läs artikeln. Begrunda. Och skärp er för fan DrömmerTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-19 14:00
    Männen var rörande överens om just de här tio sakerna:

    1. De är för kontrollerande
    Många män klagade över att kvinnorna spionerade på dem, ställde för många frågor hela tiden och till och med tittade i hans mobil. Männen ansåg att de fick ett ännu större behov av hemligheter och att avstånden ökade i takt med att kvinnans kontrollbehov blev större
    2. De vill förändra mannen för mycket
    Kvinnor börjar försöka förändra en man så fort relationen börjar bli seriös. Det ger män dåligt självförtroende som leder till frustration och på sikt kanske att relationen tar slut. Eller så får hon ett mähä som gör allt som hon vill så att hon vill ändra på det också.

    3. De tar mannen för given
    Det spelare ingen roll om ett par har varit tillsammans ett halvår eller i tre år, när lite tid har gått så tenderar kvinnor att ta männen för givna. De glömmer att göra något speciellt för att hålla relationen vid liv. Gester som att göra hans favoriträtt ibland eller att testa något nytt i sängen, ge en gåva eller överraska honom på något annat sätt är bra metoder för att hålla lågan levande.
    4. De har för bråttom framåt
    Varje relation är en process att förstå varandra och hitta möjligheterna i tvåsamheten steg för steg. Det är viktigt att göra det lite i taget. Kvinnor tenderar att strunta i det och rusa på till nästa steg för snabbt. Innan en man känner sig bekväm med att låta henne träffa hans föräldrar så bjuder hon in sig själv.

    5. De pratar för mycket
    Män gillar generellt handling mer än ord. Givetvis är det sant att kommunikation är viktigt för relationen men det betyder inte att män orkar med någon som pratar hela tiden utan stopp. Det är det vanligaste misstaget kvinnor gör. De fortsätter bara att prata och prata om det senaste skvallret eller om detaljer på jobbet som inte är intressanta.

    6. De kritiserar allt
    Kvinnor kritiserar män för mycket av det de gör. Hon kritiserar vad han äter, dricker. Män avskyr den här typen av kontroll.
    7. De är för behövande
    Eget utrymme är viktigt i alla relationer. Kvinnor beter sig ofta som att paret sitter ihop hela tiden.

    8. De är fixerade vid sina mobiltelefoner och Ipads
    De struntar i allt som händer runt omkring dem om det blippar till eller ringer i telefonen. Det är som om de vara fysiskt beroende av att alltid vara tillgängliga för alla runt omkring dem. Om de någon gång säger att de struntar i telefonen och låter den ligga så ser man på dem att de där inombords om de inte får besvara det där sms:et.

    9. De blir arga över småsaker
    Kvinnor och deras diskproblem, städproblem, åka till köpcentrumproblem. Om inte hemmet är precis som de vill ha det när de vill ha det, så blir det bråk eller sura miner direkt. Om man lever två personer under samma tak finns det inte en chans att det kan bli en kompromiss. Hennes regler gäller annars blir det bråk

    10. De är aldrig nöjda
    Kvinnor kan bete sig som små barn när det gäller det egna hemmet. Det finns alltid ett nytt projekt att lägga pengar på i huset och som mannen ska göra. Han måste hållas sysselsatt och det verkar vara ett jobb hon har tagit på sig att se till.
    Jag ska för skojs skull kolla alla punkter efter om antigen jag eller min man har såna tendenser.

    1. Ingen av oss.

    2. Ingen av oss. 

    3.  Jag en aning kanske, inte han.

    4. Vi hade samma tempo ungefär. Han hade ändå lite mer bråttom
         för att han försökte fria för tidigt.

    5.  Haha. Han pratar mer än jag.

    6. Nej...... någon gång ibland kanske jag kan göra det. Inte han.

    7. Inte alls. Jag behöver eget utrymme, mer än vad han gör.

    8. Jag hör inte ens när den ringer och kan inte så värst mycket om funktionerna. 
         Och jag klagar på att han tar mobilen med i sängen.

    9.  Inte arg, kanske lite stressad.  Han också.

    10.  Hm.... nej, faktiskt. Det är jag som bromsar honom och vill reducera det. 
  • Anonym (döfött)
    Anonym (slutat prata) skrev 2019-09-20 15:09:30 följande:
    För du har läst det jag har skrivit om hur nästan varenda punkt stämmer in på honom?

    Snarare som så att skulle jag verkligen yttra någon om hans brister så då jävlar... Men jag accepterar honom som han är. Eftersom jag själv inte vill bli ändrad på, varför ska jag försöka ändra på honom?
    Och ändå har du så svårt att acceptera att tråden rör kvinnor och inte män utan måste genast förklara att män gör likadant?

    jag har inte sagt att du ska ändra på honom, jag har sagt att du verkar ha svårt för att acceptera att även kvinnor kan vara felbara, det är du som dragit upp sin partner i diskussionen, ingen annan.
  • Anonym (Orsak-verkan)

    Du skulle publicerat en motsvarande lista för män. Då hade det funnits något att diskutera, men eftersom allt vänds till att vi inte tål kritik så känner jag inte att det är lönt.

    ALLT har en orsak som i sin tur ger en verkan.

    Har man en relation så kommer det tillfällen då och då, eller ofta hos en del, då man inte är överens och detta kan få konsekvenser. Båda könen kan alltså motsvara din lista.

  • Anonym (döfött)
    Anonym (slutat prata) skrev 2019-09-20 15:09:30 följande:
    För du har läst det jag har skrivit om hur nästan varenda punkt stämmer in på honom?

    Snarare som så att skulle jag verkligen yttra någon om hans brister så då jävlar... Men jag accepterar honom som han är. Eftersom jag själv inte vill bli ändrad på, varför ska jag försöka ändra på honom?
    Fast din partner är väl inte en kvinna och tråden handlar om kvinnors beteende och inte mäns. Du kanske borde snacka mer om dig själv än om din partner?
  • Anonym (slutat prata)
    Anonym (döfött) skrev 2019-09-20 15:19:48 följande:
    Fast din partner är väl inte en kvinna och tråden handlar om kvinnors beteende och inte mäns. Du kanske borde snacka mer om dig själv än om din partner?
    Om man tycker att kvinnor är så jäkla jobbiga som det framstår av listan, varför är man då tillsammans med en sådan kvinna? 

    Mitt beteende? Jag är som jag är, ta det eller stick. Svårare än så är det inte.
  • Anonym (hmmmmm)

    Det är totalförbjudet att skriva rasistiskt på forumet men det är helt ok att skriva hattrådar om kvinnor?

    Familjeliv i ett nötskal

  • Anonym (döfött)
    Anonym (slutat prata) skrev 2019-09-20 15:24:26 följande:
    Om man tycker att kvinnor är så jäkla jobbiga som det framstår av listan, varför är man då tillsammans med en sådan kvinna? 
    haha, du har verkligen svårt för att hålla dig till ämnet va? Är det ett generellt drag hos dig eller är det bara för att ämnet råkar vara känsligt för dig?

    Varför TS ställer frågan är upp till honom, om du inte kan tåla frågan så bör du väl hellre läsa andra trådar än att spamma denna med en massa OT snack om hur män beter sig?
    Anonym (slutat prata) skrev 2019-09-20 15:24:26 följande:
    Mitt beteende? Jag är som jag är, ta det eller stick. Svårare än så är det inte.
    Skitbra men på vilket sätt har det med topic att göra?
Svar på tråden Kvinnors misstag, relationer