• Juliaplatino

    Tjejnamn på fyra bokstäver

    Letar efter hyfsat ovanliga (typ under 400 pers) tjejnamn helst på fyra bokstäver och två stavelser. Det ska inte börja på N, K, T eller A och vill att det ska vara enkelt att uttala. Haha många krav, vet ni några? ???? Tycker Iris, Ines, Mira, Eira är fina men börjar tyvärr bli väldigt vanliga.

  • Svar på tråden Tjejnamn på fyra bokstäver
  • LoveRain
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-09-29 09:53:25 följande:

    Över hälften av namnen som presenterats är bra namn på en strippa. Inget fel i det förvisso, men vill du att din dotter skall jobba som det?


    Vilka namn uppfattar du som namn passade för en strippa?
  • roflgrodanbolltroll
    LoveRain skrev 2019-09-29 09:54:27 följande:
    Vilka namn uppfattar du som namn passade för en strippa?
    Disa, Dora, Dana, Eine, Edla, Elna, Elke, Hedda, Hera, Jana, Lara, Livia, Mina, Prisca och Runa.

    Speciellt det sista. Det låter som en silikonbystig lång blondin med flätor och tatueringar med fornordiska motiv. Tänk dig en speaker som säger: "Nu mina herrar får jag lov att presentera: Runa! Den bystiga vikingen! Hon skulle få plundra mig när som helst". Är det en framtid man vill ge sitt barn?
  • LoveRain
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-09-29 10:13:16 följande:

    Disa, Dora, Dana, Eine, Edla, Elna, Elke, Hedda, Hera, Jana, Lara, Livia, Mina, Prisca och Runa.

    Speciellt det sista. Det låter som en silikonbystig lång blondin med flätor och tatueringar med fornordiska motiv. Tänk dig en speaker som säger: "Nu mina herrar får jag lov att presentera: Runa! Den bystiga vikingen! Hon skulle få plundra mig när som helst". Är det en framtid man vill ge sitt barn?


    Intressant hur man kan ha så olika associationer :) Hade aldrig tänkt på några av dessa som namn som jag direkt tänker på som ett ?typiskt? strippnamn (de har ju ofta ett artistnamn de själv valt). Tänker mer på namn som Crystal, Amber, Angel, Star, Diamond och liknande.

    Runa, Disa, Hedda tänker jag nordisk mytologi. Elke, Jana, Eine ränker jag Tyskland. Hera och Livia Grekland och Rom. Dana och Lara Mellanöstern.
  • fluu
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-09-29 10:13:16 följande:

    Disa, Dora, Dana, Eine, Edla, Elna, Elke, Hedda, Hera, Jana, Lara, Livia, Mina, Prisca och Runa.

    Speciellt det sista. Det låter som en silikonbystig lång blondin med flätor och tatueringar med fornordiska motiv. Tänk dig en speaker som säger: "Nu mina herrar får jag lov att presentera: Runa! Den bystiga vikingen! Hon skulle få plundra mig när som helst". Är det en framtid man vill ge sitt barn?


    Många gamla och ärevördiga nordiska och germanska namn och du tänket på strippor? Var strippar dessa?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • roflgrodanbolltroll
    fluu skrev 2019-09-29 17:11:46 följande:
    Många gamla och ärevördiga nordiska och germanska namn och du tänket på strippor? Var strippar dessa?
    Säkerligen på strippklubb i Japan eller USA.
  • fluu
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-10-03 18:44:48 följande:

    Säkerligen på strippklubb i Japan eller USA.


    Ja, eller på månen..
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Musetti
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-09-29 10:13:16 följande:
    Disa, Dora, Dana, Eine, Edla, Elna, Elke, Hedda, Hera, Jana, Lara, Livia, Mina, Prisca och Runa.

    Speciellt det sista. Det låter som en silikonbystig lång blondin med flätor och tatueringar med fornordiska motiv. Tänk dig en speaker som säger: "Nu mina herrar får jag lov att presentera: Runa! Den bystiga vikingen! Hon skulle få plundra mig när som helst". Är det en framtid man vill ge sitt barn?
    Hahaha, förlåt men du fick mig att skratta lite där. Min mormor hette Runa och hon var kantor (alltså spelade orgel i kyrkan), så långt ifrån en strippa man kan komma Skrattande

    Min dotter heter Ilse, världens finaste namn enligt mig så klart.
  • HejsanJenny
    Musetti skrev 2019-10-04 13:47:44 följande:

    Hahaha, förlåt men du fick mig att skratta lite där. Min mormor hette Runa och hon var kantor (alltså spelade orgel i kyrkan), så långt ifrån en strippa man kan komma

    Min dotter heter Ilse, världens finaste namn enligt mig så klart.


    Tycker Ilse är så fint! Måste fått ett uppsving på senare år, har träffat tre stycken Ilse på senaste, alla under tre. Hur gammal är din dotter?
  • Musetti

    Hon blir två år nu. Namnet passar henne perfekt.

    Jag har träffat en till liten Ilse i parken en gång, är väl ca 800 i Sverige som heter det har jag för mig. Men många ser frågande ut och undrar var det kommer ifrån. Dottern är född i Frankrike och där är hon väldigt ensam om sitt namn :)


    HejsanJenny skrev 2019-10-04 20:57:31 följande:

    Tycker Ilse är så fint! Måste fått ett uppsving på senare år, har träffat tre stycken Ilse på senaste, alla under tre. Hur gammal är din dotter?


Svar på tråden Tjejnamn på fyra bokstäver